חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

מסחר באופציות בינאריות: רשות ניירות ערך מפרסמת הבהרה

במסגרת הבקשות שהוגשו לרשות לקבלת רישיונות זירות סוחר, הרשות בחנה גם מסחר באופציות בינאריות.

מסחר באופציות בינאריות: דוגמא של אופציה בינארית (Binary Option) היא עסקה בה לרוכש האופציה מובטח רווח קבוע (לעיתים כאחוז קבוע מסכום השקעתו) אם אירוע מסוים יתקיים, או הפסד של מלוא השקעתו אם אותו אירוע לא יתקיים. לרוב האירוע הוא תשובה לשאלה האם שער נכס בסיס מסוים (לדוגמה מדד מניות) יהיה במועד הפקיעה מעל/מתחת לשער שנקבע בעסקה, או לא.

לעמדת הרשות, המסחר באופציות בינאריות שזירות הסוחר שביקשו לקבל רישיון ביקשו להציע בישראל, דומה במהותו למשחק הימורים. מסיבה זו, ומשיקולים נוספים, הרשות אסרה על זירות סוחר אלה להציע ללקוחות ישראלים לרכוש אופציות בינאריות.

ואולם, בשטח ישראל עדיין פועלות זירות סוחר המציעות אופציות בינאריות רק ללקוחות זרים, המצויים מחוץ לישראל. ברוב המקרים לקוחות מפסידים את כספם. הדין הקיים אינו מאפשר לרשות לפעול מול זירות אלה, או כנגד גורמים עבריינים הפועלים בזירות אלה. ככל שאגב פעילותן מתבצעת עבירה פלילית על חוק העונשין, הטיפול בכך הוא באחריות משטרת ישראל.

הרשות, ביחד עם היועץ המשפטי לממשלה ונציגי משרד המשפטים, מגבשים בימים אלה תיקון לחוק ניירות ערך שירחיב את סמכות הרשות גם לגבי ניהול זירת סוחר המציעות אופציות בינאריות ללקוחות מחוץ לישראל.

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil