רכב ותחבורה

עסקת ענק: אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15.3 מיליארד דולר

אינטל (Intel) ו- מובילאיי Mobileye הודיע ​​היום (13.3.17) כי חתמו על הסכם סופי לפיו אינטל תרכוש את מובילאיי. על פי תנאי ההסכם, חברה בת של אינטל הציעה הצעת רכש לרכישת כל המניות הרגילות המונפק והנפרע של חברת Mobileye עבור 63.54$ למניה במזומן, המשקף שווי ההון העצמי-בדילול מלא של כ- 15.3 מיליארד דולר ו שווי חברה של 14.7 מיליארד דולר.

הרכישה תאחד את האמצעים טכנולוגיים הטובים ביותר מסוגם משני החברות, כולל מומחיות המחשוב, קישוריות, ראייה ממוחשבת, מרכז נתונים, היתוך חיישן, מחשוב עתיר ביצועים, לוקליזציה ומיפוי, למידת חישובית ובינה מלאכותית, ומומחיות חזון מחשבים המוביל של מובילאיי (Mobileye) כדי ליצור פתרונות נהיגה אוטומטית מהענן דרך הרשת אל המכונית.

השילוב צפוי להאיץ חדשנות עבור תעשיית רכב ואת המיקום אינטל כספקית טכנולוגיה מובילה בשוק הצמיחה המהירה של כלי רכב אוטונומי מלא. אינטל מעריכה כי  מערכות הרכב, נתונים ושירותים בשוק יהיו כ-70 מיליארד דולר עד 2030. העסקה מרחיבה את האסטרטגיה של אינטל להשקיע בשוק הזדמנויות עתירי נתונים המבוססים על עוצמות החברה במחשוב וקישוריות מהענן, דרך הרשת, למכשיר.

יחד עם שותפים ולקוחות, אינטל ו- Mobileye מצפים לספק פתרונות נהיגה אשר ישנו את תעשיית הרכב.

ארגון הנהיגה אוטונומית העולמי המאוחד, אשר יכלול את מובילאיי וקבוצת הנהיגה האוטומטית של אינטל, שבסיסה יהיה בישראל בראשות פרופ' אמנון שעשוע,  המייסד, היו"ר ו- CTO של מובילאיי. הארגון יתמוך בשני תוכניות הייצור הקיימים של החברות ויהיה בנוי על יחסים עם יצרנים בתחום הרכב, ספקים ושותפים כדי לפתח סיוע לנהיגה מתקדמת וגם תוכניות נהיגה אוטונומית לחלוטין. סגן נשיא בכיר באינטל Doug Davis (דאג דייויס) יפקח על מעורבות הארגון בשילוב בקבוצות העסקיות של אינטל וידווח אל פרופסור אמנון שעשוע לאחר השלמת העסקה.

"רכישה זו היא צעד גדול קדימה עבור בעלי המניות שלנו, תעשיית הרכב והצרכנים", אמר Brian Krzanich, מנכ"ל אינטל. "אינטל מספקת טכנולוגיות יסוד חשובות עבור נהיגה אוטונומית הכולל התוויית דרכו של הרכב וקבלת החלטות נהיגה בזמן אמת. Mobileye מביאה את טכנולוגיית הראייה הממוחשבת בדרגה הגבוהה ביותר של התעשייה ונופה חזקה עם יצרניות וספקים. יחד נוכל להאיץ את העתיד של נהיגה אוטונומית עם ביצועים משופרים של טכנולוגיית ענן אל הרכב במחיר נמוך יותר עבור יצרניות רכב."

"אנו מצפים לצמיחה כלפי נהיגה אוטונומית טרנספורמטיבית. זה יספק לצרכנים פתרונות תחבורה בטוחות, גמישות, ופחות יקרות, ויספק הזדמנויות מודל עסקי מצטברות עבור הלקוחות שלנו (יצרני הרכב)". אמר מר זיו אבירם, מייסד, הנשיא ומנכ"ל מובילאיי. "על ידי איגום התשתיות והמשאבים שלנו ביחד, אנו יכולים לשפר ולהאיץ את הידע המשולב שלנו – בתחומי המיפוי, נהיגה וירטואלית, סימולטורים, שרשראות כלי פיתוח, חומרה, מרכזי נתונים ופלטפורמות מחשוב עתירות ביצועים. יחד, אנו נספק הצעת ערך אטרקטיבית עבור תעשיית הרכב".

אינטל צופה כי עד שנת 2020, כלי רכב אוטונומיים יפיקו עד 4,000 GB של נתונים ליום, אשר ממלא את נקודות החוזק של אינטל מחשוב עתיר ביצועים וקישוריות רשת. המורכבות וכוח המחשוב של מכונית אוטונומית יוצר הזדמנויות בקנה מידה גדול עבור מעבדי מתקדמים Intel® Xeon® ו EyeQ®4 עתירי ביצועים EyeQ®5 SoCs, FPGAs בעלי ביצועים גבוהים, זיכרון, קישוריות ברוחב פס גבוה, וטכנולוגית ראייה ממוחשבת.

פרטי העסקה ותזמון

השלמת העסקה צפויה לתרום במיידי להכנסות EPS Non-GAAP של אינטל ותזרים המזומנים החופשי. אינטל מתכוונת לממן את הרכישה במזומן מהמאזן. העסקה צפויה להיסגר בתוך תשעה החודשים הקרובים. היא כבר אושרה על ידי מועצות המנהלים של אינטל ו- מובילאיי (Mobileye) והיא כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים מסוימים ותנאי סגירה אחרים.

ההצעה אינה כפופה לכל תנאי מימון. אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של חברת Mobileye תכונס בהקשר עם ההצעה כדי לאמץ, בין יתר, החלטות מסוימות המתייחסות לעסקה.

יו"ר רשות החדשנות אבי חסון

"עסקת הרכישה של אינטל-מובילאיי היא עסקה אסטרטגית מבחינת מדינת ישראל. היא משקפת לא רק את האמון בהייטק הישראלי, אלא גם דור חדש של חברות שהשכילו ליצור טכנולוגיה ומובילות את השוק. מובילאיי במידה רבה יצרה את הקטגוריה הזו. למדנו מעסקאות דומות שנעשו בעבר שהן יוכלו להביא לתעסוקה מגוונת – מחקר פיתוח, ייצור. בנוסף התרומה הכלכלית היא גדולה כי כשעסקה כזו קורית, יש תשלומי מיסים, והעובדה שרבים מבעלי המניות הם ישראלים, שהחברה רשומה בישראל, ושהקניין הרוחני שלה רשום בישראל, משקפים את הערך הכלכלי הגדול שיינתן למדינה כתוצאה מהעסקה עצמה."

אודות מובילאיי

Mobileye היא המובילה העולמית בפיתוח של ראייה ממוחשבת ולמידה חישובית, ניתוח נתונים, לוקליזציה ומיפוי עבור מערכות סיוע מתקדמות לנהג ונהיגה אוטונומית.

הטכנולוגיה של החברה שומרת את הנוסעים בטוחים בכבישים, מפחיתה את הסיכונים של תאונות דרכים, מצילת חיים ויש את הפוטנציאל לחולל מהפכה בחוויית הנהיגה, בכך שהיא מאפשרת נהיגה אוטונומית. אלגוריתמי תוכנת הקניינית של החברה וצ'יפים EyeQ® מבצעות פרשנויות מפורטות של שדה הראייה כדי לחזות התנגשויות אפשריות עם כלי רכב אחרים, הולכי רגל, רוכבי אופניים, בעלי חיים, פסולת ומכשולים אחרים.

מוצרי החברה גם מסוגלים לזהות סימני כביש כגון נתיבים, גבולות כביש, מחסומי פריטים דומים; ויודעים גם לזהות ולקרוא תמרורים, שלטי הכוונה ורמזורים; ליצור ™Roadbook של נתיבים נוחים לנסיעה מקומיים וגם ציוני דרך חזותית באמצעות ™REM; וגם יכולים לספק מיפוי לנהיגה אוטונומית. מוצרי החברה משולבים או ישולבו עם דגמי מכוניות מ-25 יצרניות גלובליות. למוצרי החברה זמינים גם מוצרים נלווים.

בואו להיות חברים שלנו בערוץ הטלגרם - t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד. יש לכם מידע חשוב לספר לנו? כתבו לנו דרך המייל האדום.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close