חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

קופות החולים יאפשרו ביטוח סיעודי ללא בדיקה רפואית מגיל 55

בתחילת השבוע תפרסם רשות שוק ההון הוראות שיאפשרו למבוטחים בני 55 החברים בביטוח סיעודי קבוצתי קצר טווח להצטרף ללא בדיקה רפואית לביטוח של קופות החולים

שר האוצר, משה כחלון, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הכריזו ביום רביעי כי מבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי מגיל 55 רשאים להצטרף לביטוח הסיעודי לחברי קופות החולים ללא בחינה של מצבם הרפואי עם תום הביטוח הסיעודי הקולקטיבי בתאריך 31/12/2017.

מתן האפשרות למבוטחים בני 55 ומעלה, להצטרף לביטוח הסיעודי בקופות החולים ללא בחינת מצבם הרפואי, בדומה לזכות הקיימת כבר היום למבוטחים בני 60 ומעלה, תשפר את מצבם ותבטיח כי יעמוד לרשותם ביטוח סיעודי יציב בכיסוי ראוי ובמחיר זמין.

בנוסף, כחלק מההחלטה, יתאפשר לכל מבוטחי הביטוח הסיעודי הקבוצתי קצר הטווח בגיל 55 ומעלה אשר הביטוח הסיעודי שלהם מסתיים בתאריך 31/12/2017, להצטרף לקופות החולים עד סוף יולי 2018.

מבוטחים בביטוח סיעודי קולקטיבי רשאים לממש את זכותם ולרכוש פוליסת סיעוד פרטית בחברת הביטוח, ללא בחינה של מצבם הרפואי. בנוסף, מבוטחים יכולים להצטרף לביטוח הסיעודי בקופות החולים. עבור מבוטחים בני 55 ומעלה, אשר עלותה של פוליסת הסיעוד עבורם עלולה להיות יקרה באופן שיקשה עליהם לממש את זכותם לרכוש אותה, מוצע הפתרון שלעיל.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "רשות שוק ההון פועלת להבטיח לציבור המבוטחים הגנה סיעודית ארוכת טווח במחיר זמין. הרחבת הזכאות תאפשר מענה לכל מבוטחי הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים שיסתיימו בסוף 2017".

שר האוצר, משה כחלון, ציין כי: "האחריות שלנו היא לוודא שאזרחים טובים שכל חייהם קמים בבוקר לעבודה ומשלמים מסים לא ימצאו עצמם לקראת זקנה ללא ביטוח סיעודי או עם ביטוח סיעודי בעלות מופרזת. הצעד הזה מצטרף לתוכנית הסיעוד הממלכתית לה הקצנו מיליארד ₪ בשנה הקרובה. כל הצעדים האלו נועדו לתקן את העיוותים שנוצרו בביטוחים הסיעודיים במשך שנים ובמטרה לאפשר ביטוח סיעודי במחיר הוגן לכל אזרח".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר כי: "היום עשינו צעד משמעותי נוסף בתיקון העוול ובהגנה על עשרות אלפי ישראלים נוספים בגיל המבוגר. העובדה כי כלל המבוטחים בביטוח הסיעודי הקבוצתי שהגיעו לגיל 55, יוכלו להצטרף מעתה לפוליסה של קופות החולים בלי לעבור הליך חיתום רפואי, בלי להמתין תקופת אכשרה ארוכה ובלי להטיל עליהם פרמיה מוגדלת, מעניקה רשת ביטחון ושקט נפשי לא רק לאותה קבוצה רחבה באוכלוסייה אלא גם למאות אלפי בני משפחותיהם. יש כאן מענה אמיתי שדואג לא רק להמשכיות הביטוח אלא גם לכיסם של המבוטחים. אני רוצה להודות לשר האוצר משה כחלון על המחויבות החברתית שלו ועל שיתוף הפעולה לקידום הנושא. תודה גם לדורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, על הגמישות שהפגינה על מנת לייצר מענה הולם. הרחבת ציבור המבוטחים שייהנה מהמשכיות הביטוח הסיעודי, מהווה ביטוי חשוב לערכים שהופכים את החברה הישראלית לחזקה יותר".

סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן: "מדובר בבשורה נוספת לאוכלוסייה המתבגרת בישראל. תכנית הסיעוד הלאומית היא תיקון חברתי היסטורי לקשישים, למבוטחים הסיעודיים ולכל אזרח בישראל שיהיו זכאים מהיום לכיסוי רחב יותר של שירותי סיעוד ציבוריים לאומיים".

עוד בנושא:

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil