נדל"ן

מהפכת טאבו: רישום וביטול הערת אזהרה באופן מקוון

מהפכת השירות באגף רישום והסדר מקרקעין (טאבו) לקראת 2017 – שרת המשפטים שקד: "נמשיך להסיר חסמים ולהקל על האזרח. נעשה את שלנו בסיוע לפתרון משבר הדיור"

הרחבת השירותים הניתנים מרחוק באופן מקוון ; יצירת ממשקים מקוונים מול רשויות ממשלה אחרות ; קיצור זמני המתנה בלשכות קבלת הקהל ב-30% ; קיצור משמעותי במשך זמן הטיפול בבקשות ; הקמת מחלקת תשתיות ופרצלציות ; טיוב רגולציה ופישוט הליך הרישום. אלה הם רק חלק מהחידושים ומהתהליכים שמתרחשים בימים אלו באגף רישום והסדר מקרקעין (טאבו) במטרה לשפר ולטייב את השירות הניתן לאזרחים.

בימים אלו מצוי אגף רישום והסדר מקרקעין (הטאבו) בשיאו של תהליך שיפור השירות לאזרח וכן, לוקח חלק משמעותי בתוכנית הממשלתית לטיוב הרגולציה והפחתת הנטל הבירוקרטי.

אתמול (11.7.16) הושק שירות מקוון מהפכני חדש – רישום ו/או ביטול הערת אזהרה באופן מקוון. מדובר בשירות מהפכני שכן מדובר בפעולה המבוקשת ביותר על ידי לקוחות האגף והיא תופסת 32% מסך הפעולות המבוצעות באגף. השקת השירות החדש נעשית במתכונת פיילוט שהחלה אתמול בלשכת באר שבע, והחל מחודש ספטמבר יורחב השירות החדש לכל הלשכות והשלוחות הפזורות ברחבי הארץ.

יחד עם שירותים מקוונים נוספים שהושקו בתקופה האחרונה – הפקת נסח טאבו והפקה של קבצי בית משותף – התורים בלשכות קבלת הקהל, כאמור, צפויים להצטמצם באופן משמעותי. על פי ההערכות, שירות רישום הערת אזהרה באופן מקוון יפחית את התורים בכ-30 אחוזים נוספים.

בנוסף להגדלת השירותים המקוונים הניתנים מרחוק, נערכים שינויים נוספים במטרה לשפר את השירות לאזרח. לדוגמא:

  • יצירת ממשקי עבודה מקוונים מול הבנקים וגופים ממשלתיים כמו רשות המיסים, רשות האכיפה והגביה, משרד הפנים ורשות מקרקעי ישראל במטרה לחסוך את "הטרטור" של האזרח בתהליך הרישום.
  • הקמת מחלקת תשתיות ופרצלציות: בסוף השנה אמור האגף להקים מחלקה שתפעל לקדם נושאים לאומיים בתחום התשתיות והפרצלציות במטרה לקדם את הכשרת הקרקעות.
  • בנושאי טיוב רגולציה והפחתת הבירוקרטיה, הוצאו כ-20 נהלים המפשטים מאוד את אופן הגשת התיק.
  • שיתוף פעולה עם משטרת ישראל במטרה למנוע תרמיות בנדל"ן. בימים אלה החל פיילוט משותף עם משטרת מחוז ירושלים, במסגרתו שוטרים מוקפצים ללשכה בעוד האדם שמבצע את התרמית ממתין לתורו בלשכה.
  • תיקוני חקיקה מול מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים- תיקון חוק חתימה אלקטרונית כדי לאפשר עבודה בסביבה מקוונת, כמו גם תיקונים שונים בנושאי אגרות.
  • שינויים ארגוניים כגון תוספות כוח אדם, הקמת מחלקה חדשה (תשתיות ופרצלציות), פיצולי לשכות מפקחים ועוד.
  • שיפוץ ובינוי לשכות קבלת הקהל.

שרת המשפטים, איילת שקד: "שנת 2017 תביא גם לטאבו חדשני יותר, מאיר פנים, שמפנה את משאביו למען האזרח. עד היום היינו ב"ניינטיז" מבחינה טכנולוגית. עכשיו אנחנו יוצאים במהלך שמתאים את הטאבו לעידן הטכנולוגי. כך צריכות להתנהל המערכות הציבוריות. כולנו כאן שליחי ציבור. ה'בונוס' של המהלך הוא גם הסיוע של משרד המשפטים בהקלה על משבר הדיור, אבל המהפכה גדולה הרבה יותר. משרד המשפטים יקל ככל הניתן, בכל הרבדים, על האזרח הישראלי".

מנכ"לית המשרד, אמי פלמור: "מהפכת השירות בטאבו והאפשרות לרשום הערת אזהרה באופן מקוון מעידות על גישה חדשנית, שלפיה המשפט אינו חסם, אלא כלי להגנה על זכויות ואמצעי לשדרוג השירות לאזרח. זאת, בניגוד לתפיסה שלמשפטנים נטייה שמרנית "לתקוע" או "לעכב" מהלכים חדשניים. מדובר בסנונית ראשונה של מהפכת שירות במשרד המשפטים – מעבר משמרנות לחדשנות. אני בטוחה שהמהלך הנרחב ישמש מודל לרפורמות שירות נוספות ביחידות משרד המשפטים ובממשלה כולה.

לדברי שלומי הייזלר, מנהל האגף לרישום והסדר מקרקעין: "עם כניסתי לתפקיד בתחילת השנה התחייבתי בפני שרת המשפטים והנהלת משרד המשפטים להשיק תוך חצי שנה את שירות ההגשה המקוונת של בקשה לרישום הערת אזהרה. אני שמח שאנו עומדים ביעדים ומאמין כי זהו המפתח ליצירת שינוי משמעותי בשירות לאזרחים".

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close