חדשות כלכלה

סימון פירות וירקות טריים בתו "מיוצר בישראל" יוצא לדרך

לטובת עידוד התוצרת המקומית משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החקלאות מודיעים על התחלת יישום סימון פירות וירקות מקומיים בתו "מיוצר בישראל" מיום ראשון הקרוב​

מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד החקלאות, התאחדות האיכרים והתאחדות התעשיינים בישראל, פועלים לסימון התוצרת החקלאית המקומית (פירות וירקות) בתו כחול-לבן "מיוצר בישראל". הסימון יאפשר לצרכנים לזהות בקלות את התוצרת המקומית ולרכוש אותה בביטחון מלא בנוגע למקום ייצורה.

הסימון בתו יגדיל להערכת המשרדים את המודעת הצרכנית לנושא וירומם את גאוותם של המגדלים. התו הוא וולונטרי, ופתוח להצטרפות לכל חקלאי המגדל בישראל פירות וירקות, בהתאם לנוהל ההצטרפות.

הסימון יהיה בדומה לסימון המוצרים האחרים, על ידי סמליל ומלווה בכיתוב "מיוצר בישראל" ובפרטי המגדל. הסימון יוטבע על המארז או לחילופין על כל פרי וירק מתוצרת ישראלית הנמכרים בתפזורת, באמצעות מדבקה. רשימת החקלאים שיקבלו את התו תתפרסם באתר מוצרי "כחול-לבן": www.madeinisrael.gov.il.

התאחדות האיכרים תרכז את הפניות מהחקלאים לקבלת התו, תבדוק ותאשר אותן, ותעביר את המלצתה למטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן) בהתאחדות התעשיינים בישראל, אשר יאשר את הבקשה, וישלח לחקלאים את הסמליל. השירות אינו כרוך בתשלום, והינו וולונטרי לשיקול דעתו של החקלאי.

יערכו ביקורות של נציגי ארגונים

בשל החשיבות הרבה שמשרדי הממשלה והצרכנים מייחסים לתו זה, יערכו ביקורות של נציגי משרד הכלכלה והתעשייה, משרד החקלאות והתאחדות האיכרים בבתי העסק, מכוני מיון, אחסון ובבתי האריזה. הביקורות תעשנה במטרה לבדוק את העמידה בתנאים, או במקרה של קבלת תלונה על חשד שבית העסק אינו פועל בהתאם לכללים. אם החקלאי המגדל הינו גם יבואן, יהיה עליו לאחסן את התוצרת העצמית שלו, ולטפל בה במתחם נפרד מהתוצרת המיובאת בכדי להיות זכאי לקבלת התו.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הוספת סימון "מיוצר בישראל" לתוצרת החקלאית בדומה למוצרים התעשייתיים, המתבצע כבר מספר שנים, תרחיב משמעותית את סל המוצרים המסומנים כתוצרת כחול לבן, ומהווה נדבך נוסף במאמצים המושקעים על ידי משרד הכלכלה והתעשייה לעידוד ייצור מקומי והעדפת תוצרת הארץ למען קידומן של התעשייה והחקלאות וחיזוקה של הכלכלה הישראלית."

שר החקלאות, אורי אריאל: "התו החדש יאפשר לחקלאים הישראליים גאווה מקומית, ויחזק את הקשר עם הצרכן. אני בטוח שהציבור יעדיף לקנות תוצרת מקומית כחול-לבן ולתמוך בחקלאים הישראליים."

אורי צוק בר, סמנכ"ל החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות: "התו 'מיוצר בישראל' יבדל את התוצרת המקומית מתוצרת מיובאת ויאפשר לצרכן להעדיף את התוצרת המקומית הטרייה בביטחון מלא במקורה. אנו מעריכים כי הסימון בתו ירומם את גאוותם של החקלאים המקומיים, ויעודד אותם להביא לשוק תוצרת טובה וממותגת הודות למדבקה".

נעמה קאופמן-פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, והממונה על התעשייה: "התעשייה הישראלית מובילה את הצמיחה, הכלכלה והתעסוקה. לרכישת מוצרים מיוצרים בישראל חשיבת רבה להמשך הצעדתה של התעשייה הישראלית קדימה והרחבת התעסוקה. סימון מוצרים חקלאיים בתו "מיוצר בישראל" (כחול לבן) יסייע לצרכנים לזהות מוצרים המיוצרים בישראל, לבצע בחירה בסל מוצרים הכולל גם מוצרים ישראלים ובתוך כך לתמוך גם בחקלאות ובכלכלת ישראל.

אלי כהן, יו"ר מטה "מיוצר בישראל (כחול-לבן)" בהתאחדות התעשיינים בישראל: "מהלך משלים ומבורך זה, לסימון תוצרת חקלאית טרייה, ולהגברת המודעות בקרב הציבור הרחב להבחנה בין תוצרת כחול-לבן לבין מוצרים ביבוא, יסייע בהכרח לחיזוקה של החקלאות, התעשייה והכלכלה הישראלית. התאחדות התעשיינים בישראל רואה בחיזוק הקשר, ובשיתוף הפעולה המלא בין החקלאות לתעשייה המקומית, כמוטיב מרכזי לביסוסה של הכלכלה הישראלית ושל תוצרת "כחול לבן". אנו, בהתאחדות התעשיינים בישראל, נעמיד לרשות החקלאים את כל העזרה, הליווי והתמיכה הנדרשים לקבלת תו "מיוצר בישראל" לסימון תוצרתם החקלאית הטרייה".

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים: "מדובר במהלך, שיוביל לחיזוק החקלאות המקומית ויהווה הישג משמעותי ביותר עבור הצרכן הישראלי, שנחשף בשנה האחרונה לתוצרת מיובאת נחותה. סימון התוצרת יהווה צעד ראשון להתמודדות עם ניסיונותיהן של רשתות השיווק להטעות את הצרכנים ויאפשר שקיפות ואפשרות לבחור אם לצרוך מוצר מיובא או תוצרת מקומית טרייה ומבוקרת".

חקלאים המעוניינים להשתתף בפרויקט יכולים לפנות לגב' ציפי פרידקין במשרד החקלאות בדוא"ל Tsipip@moag.gov.il​ או בטלפון: 03-9485799

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close