שיווק ופרסום

תחנות הרדיו האזוריות יוכלו לפרסם 9 דקות בשעה בממוצע חודשי ולא יומי

​ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו באשר לזמן תשירי פרסומות ברדיו המקומי, של ח"כ מכלוף מיקי זוהר, וחברי וחברות כנסת נוספים.

כיום רשאיות תחנות הרדיו האזורי לשדר פרסומות בהיקף של 9 דקות בשעה, בעוד הרשות השנייה מוסמכת לשנות את ההיקף בתנאי שהממוצע לא יעלה על 9 דקות בשעה, כלומר מקסימום של 216 דקות פרסום ביממה. לפי הצעתו של ח"כ זוהר, שאושרה כאמור, הפרסום ינויד כך שהממוצע של 9 דקות בשעה יחושב לפי בסיס חודשי ולא יומי.

ח"כ רועי פולקמן, שמילא את מקומו של היו"ר, ביקש לדעת כיצד הוחלט לקבוע זאת על בסיס חודשי ולא על בסיס אחר, ושאל האם הדבר ישפיע על הפרסום בתחנות האזוריות ובתחנות הרדיו הארציות. המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הסביר כי בתחילה הצעת החוק ביקשה לקבוע את הממוצע לפי חישוב רבעוני, אולם ועדת הרדיו של הרשות המליצה לאזן בין צרכי המפרסמים לאינטרס הציבורי ולקבוע זאת על ממוצע חודשי. הוא הוסיף כי הדבר לא ישנה באופן משמעותי את זמן הפרסום, אלא בתוקפות שיא של חגים, ויעזור לתחנות הרדיו האזוריות להתמודד עם מעבר תקציבי פרסום לדיגיטל.

ח"כ פולקמן הוסיף ואמר כי צריך לבחון להחיל את ההצעה גם על תחנות הרדיו הארציות, כמו רשת ב' בתאגיד או גלי צה"ל.

ח"כ דוד ביטן אמר בתגובה כי התחנות הארציות ממומנות מכספי ציבור, והאפשרות שלהן לשדר פרסומות היא רק על מנת לתת להן תוספת הכנסה שולית. הוא הוסיף כי התחנות האזוריות ממומנות אך ורק מפרסום ולא נהנות מכספי ציבור. ח"כ מיקי זוהר הוסיף כי תחנות הרדיו האזורי קורסות תחת הנטל הכלכלי ומנסות לנייד את דקות הפרסום כדי להתקיים בכבוד. כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד בהצבעתם של ח"כ פולקמן, ח"כ ביטן וח"כ זוהר.

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close