חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

הממונה על שוק ההון: הגופים המוסדיים יחוייבו להרתיע עליית מחירי ביטוח הבריאות

הממונה על שוק ההון מפשטת את המידע למבוטחי ביטוח בריאות

​הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, פרסמה אתמול הוראות לחברות הביטוח שמפשטות את המידע שמוצג למבוטח במעמד רכישת ביטוח הבריאות ולאורך תקופת המוצר. במטרה לאפשר למבוטח לקבל את המידע הרלוונטי לגבי הביטוחים שרכש, מחייבת הרשות את הגופים להטמיע במידע שיישלח למבוטחים קישורים להר הביטוח, למדד השירות ולמחשבון ביטוח הבריאות.

ההוראות קובעות כי הגילוי הנאות למועמד לביטוח, דף פרטי הביטוח והדוח השנתי יהיו פשוטים, קצרים וברורים. בנוסף, המבוטח יבחר את הדרך הדיגיטלית העדיפה עליו לקבלת המידע. ההוראות קובעות כי הדיווח יישלח באמצעות מסרונים במטרה להגביר את שקיפות וזמינות המידע למבוטח:

פורמט דיווח פשוט, קצר וברור

כיום חלה חובה על חברות הביטוח לשלוח למבוטח גילוי נאות (תמצית מוצר הביטוח), דוח שנתי ודף פרטי הביטוח. שינוי פורמט הדיווח יאפשר למבוטח להבין מה הוא רוכש ומהם תנאי הביטוח. בכך ינהל מעקב אפקטיבי אחרי הפרמיות שהמבוטח משלם ושינויים שייערכו בפוליסה.

קבלת מסמכי הדיווח באופן דיגיטלי

הוראות הממונה קובעות כי חברת ביטוח תאפשר למבוטח לבחור כיצד יישלחו לו מסמכי הדיווח, אם באמצעות דואר או הדואר האלקטרוני או שניהם. המבוטח יוכל לשנות את בחירתו בכל עת.

שקיפות וזמינות המידע למבוטח באמצעות מסרונים

החברה תעדכן את המבוטח באמצעות מסרון במקרה של עליית מחיר הביטוח. בנוסף, החברה תיידע את המבוטח אודות שליחת הדוחות השנתיים.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "הגברת השקיפות למבוטחים תאפשר להם לרכוש ביטוח באופן מושכל ולהבין טוב יותר את המוצרים שרכשו ולעקוב אחר עלותם".

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil