חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

נוהל חדש מאפשר יבוא מכשירי טלפון ניידים מוחדשים

נוהל חדש מאפשר יבוא מכשירי טלפון ניידים מוחדשים

משרד הכלכלה והתעשייה פעל יחד עם מכון התקנים ונציגי החברות הרלוונטיות על מנת לשנות את הרגולציה המחמירה וגיבש נוהל אשר מאפשר כניסת טלפונים מוחדשים שעומדים בקריטריונים לשוק. הנוהל החדש יאפשר ליבואנים נוספים לייבא טלפונים באיכות גבוהה.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג: "פתיחת חסמי היבוא במגוון תחומים מחויבת בכדי לייצר תחרות, להרחיב את מגוון המוצרים ולאפשר לצרכנים ליהנות גם ממגוון מחירים. אנו מחויבים להגן באמצעות חסמים על בטיחות הציבור, ככל שחסם לא נועד למטרה זו – נדאג להסירו".

למעלה משלושה מיליון טלפונים חדשים מיובאים בשנה לישראל שערך הייבוא השנתי עומד על כשלושה מיליארד שקלים. נוהל חדש מאפשר מכירה של טלפונים מוחדשים (refurbished) ועשוי להביא לירידה חדה במחירים.

בעקבות פנייה של חברות מרכזיות בשוק הסלולר למשרד הכלכלה והתעשייה, בנוגע לחסמי רגולציה, שאינם מאפשרים יבוא מוצרי סלולר מוחדשים לישראל, הודיע לאחרונה מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, כי גובש נוהל חדש המבטל את החסם, והשוק נפתח ליבוא מכשירים אלו. המדובר ברגולציה שמנעה עד כה את התפתחות שוק הסלולר – וביטולה עשוי לחסוך עשרות אחוזים מהמחיר בעת רכישת טלפון חכם, גיבש משרד הכלכלה והתעשייה נוהל חדש שמאפשר ייבוא טלפונים מוחדשים.

טלפון מוחדש הוא טלפון שהוחזר למוכר מסיבות מגוונות (ביטול עסקה, שידרוג וכו'). החברה היצרנית אוספת טלפונים מסוג זה והופכת אותם לטלפונים מוחדשים, באמצעות תהליך ייצור מיוחד. חברת אפל לדוגמא, הופכת את הטלפונים המוחדשים לטלפונים הזהים באיכותם לטלפונים חדשים לאחר החלפת הסוללה, המטען וחלקים נוספים.

לאור חיקויים שהיו נפוצים בשוק הסלולר וכתוצאה, סכנת התלקחות הסוללה, הרגולציה המחמירה הייתה הכרחית בעבר. אולם התפתחות מואצת של השוק, יחד עם בקרת איכות מחמירה הביאו לקפיצת דרך – וכתוצאה מכך, הטלפונים המוחדשים נפוצים במדינות רבות באירופה וזולים משמעותית מטלפונים חדשים ומהווים אלטרנטיבה לטלפון חדש, גם מבחינת גיל המוצר וגם מבחינת איכותו.

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil