חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

רמו"ט: העברת מידע אישי בעת מכירה או מיזוג של חברה או עסק – רק בהסכמת הלקוח

טיוטת הנחיה חדשה של הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע: העברת מידע אישי בעת מכירה או מיזוג של חברה או עסק – רק בהסכמת הלקוח

טיוטת הנחיה חדשה של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, המתפרסמת היום להערות הציבור, מבהירה את חובותיהם של חברות או עסקים המנהלים מידע אישי במקרים של מכירה או מיזוג. רמו"ט מבהירה כי על חברות ועסקים שאוספים מידע אישי עומדת החובה לציית לחוק הגנת הפרטיות. במקרים של מכירת חברה או עסק ושינוי הבעלות בהם, יש לבדוק האם מותר להעביר את המידע על הלקוחות ובאילו תנאים, ליידע את הלקוחות על השינוי הצפוי ולעתים לקבל את הסכמתם להעברת המידע.

טיוטת ההנחיה מבקשת להבהיר שבניגוד לפרקטיקה הקיימת, נדרשת הסכמה של הלקוחות במקרים בהם זהות החברה או העסק היוותה שיקול משמעותי בהסכמתם למסור לו מידע, ומאפייני קונה החברה או העסק החדשים שונים משמעותית באופן החורג מציפיותיו הסבירות של הלקוח ועלול לפגוע בזכויותיו.

אם מטרת השימוש זהה – יש רק להודיע ללקוח

במקרים בהם נמכרת פעילות עסקית המבוססת על מידע אישי של לקוחות, אם מטרת השימוש בו אינה משתנה – נדרש בעל המאגר רק ליידע את הלקוחות על השינוי בבעלות. זאת, על מנת שיוכלו לבחור האם להישאר במאגר של הבעלים החדש או לממש את זכותם להימחק ממנו. במקרים בהם מתרחבת או משתנה המטרה המקורית של השימוש במידע האישי כתוצאה משינוי הבעלות, על החברה או העסק הקונה לבקש את הסכמתם של הלקוחות לשימוש בו למטרה החדשה.

הסכמה של הלקוחות תידרש לדוגמא במקרים בהם מוכר המידע הוא רופא, עו"ד, רואה חשבון או סוכן ביטוח, עמו היו לנו יחסי אמון מיוחדים; במקרה בו החברה הישראלית נמכרת לגורם ממדינה אחרת ועוד.

רמו"ט קוראת לציבור הרחב לתת דעתו על טיוטת ההנחיה, על מנת שיהיה ניתן לערוך בה שינויים בהתאם. הערות ניתן להעביר לכתובת:ilita@justice.gov.il, עד ה-10.9.17.

ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, עו"ד אלון בכר: "על כולנו לזכור שמידע אישי שייך תמיד לאדם עצמו. גם כשחברה או עסק מנהלים מידע אישי על לקוחות המידע לא הופך להיות שייך להם. טיוטת ההנחיה שאנו מפרסמים להערות הציבור באה להבהיר לחברות שהמידע שהן מנהלות על אנשים שייך לציבור. מכירה או מיזוג של חברות או עסקים לא מאפשרת העברה חופשית של מידע אישי, לפי שיקול דעתן. יש ליידע את הציבור ולדרוש את הסכמתו לכך."

עוד בנושא:

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil