עסקים סטארטאפ ויזמות

קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) – כל מה שחשוב לדעת

בעלי עסק? כמה פעמים שמעתם את המושג קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) או מושג דומה ורציתם להבין איך זה יכול לעזור לכם. פרוטוקול החליט לעשות סדר אחת ולתמיד.

מה זה קידום אתרים SEO?

קידום אתרים זוהי פעולה שיווקית במטרה לשפר את נוכחות אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש (גוגל, בינג של מיקרוסופט ועוד) ולהופיע בתוצאות חיפוש גבוהות יותר ובכך להשיג את היעדים העסקיים שלכם. קידום אתרים מכוון לתוצאות החיפוש האורגניות (לא בתשלום), כלומר להופיע גבוהה ככל האפשר כאשר המשתמש של העסק שלכם מחפש אתכם.

חברות רבות מציעות שירותים אלו החל מטיפול הקוד של אתר האינטרנט שלכם ועד לבניית מערכת היחסים בין האתר שלכם לבין אתרי אינטרנט אחרים. ככל שהאתר שלכם מופיע בתוצאה נמוכה יותר (המספר גבוה יותר) כך פוחתים הסיכויים כי תקבלו משתמשים שמחפשים מידע, מוצרים או שירותים. 5 התוצאות הגבוהות מכניסות מעל 60% מהחיפושים. העמוד הראשון (10 תוצאות) מקבלות מעל 90% מהחיפושים. כיום גוגל גם הכניסו את התוצאות הממומנות אשר נמצאות מעל ומתחת לתוצאות האורגניות. כיום יש מעל 3 מיליארד חיפושים בכל יום.

רקע

תחום זה התחיל בשלבי הקמת מנועי החיפוש והשתנה מספר פעמים. כיום השחקן הגדול ביותר הוא Google אשר מחזיק שליטה כ-91% כלל עולמי, יש מדינות בהם יש מנועי חיפוש אחרים כמו Yandex ברוסיה ו- Baidu בסין. השחקן השני הגדול הוא Bing של חברת מיקרוסופט מחזיק כ- 3% כלל עולמי. החברה הבאה היא Yahoo אשר חדלה מלהיות מנוע חיפוש, יאהו השתמשה בגוגל כמנוע החיפוש שלה וכיום היא משתמשת ב-Bing.

איך מנוע חיפוש עובד?

גוגל מסבירה באתר האינטרנט שלה איך חיפוש עובד, בגלל שזה באנגלית אנו נסביר זאת כאן. השלב הראשון הוא סריקה, סריקה או זחילה זו פעולה בה הרובוט או העכביש של גוגל מאתר אתרי אינטרנט. זה קרוי כעכביש או זחילה כי העכביש עוקב אחר קישורים ודברים נוספים כדי למצוא עוד מידע כמו בכורי העכביש. בעלי אתרי אינטרנט יכולים למנוע את הסריקות הללו ולבקש מהרובוט של מנועי חיפוש לא לסרוק את האתר, זה מתאים אם האתר בבניה ואינכם מעוניינים שיעלה לאוויר כך.

השלב השני זה אנדוקס, כלומר הרובוט של גוגל (בדוגמה זו), בודק דרך האתר שלכם אם אתם מאפשרים לו להכניס את האתר לאינדקס של גוגל. האינדקס הוא מאגר מידע ענקי של מנועי החיפוש בהם הם אורגים את כל המידע על האתרים ולרבות צילומי מסך וקוד.

השלב השלישי הוא דירוג, ברגע שאתם מתחילים לחפש, גוגל מושך את המידע מתוך האינדקס שלו ומדרג את התוצאות בעזרת מעל 200 אלגוריתמים (תוכנות או פרמטרים), כאשר האלגוריתמים כל הזמן משתנים. אחד האלגוריתמים הוא פינגווין, בחודש ספטמבר 2016 גוגל הפכה אותו למתעדכן בזמן אמת, פינגווין נלחם בספאם (זבל).

קידום אתרים עשה זאת בעצמך

גוגל פרסמה את ההנחיות שלה למנהלי אתרים כאשר בהנחיות אלו היא הסבירה מה מותר ומה אסור לעשות בקידום אתרים. הנחיות שיעזור לאתר שלכם למצוא את האתר, להוסיף לאינדקס ולדרג אותו.

הנחיות כלליות – איך לעזור ל-Google למצוא את האתר שלכם?

  • קישורים פנימיים – קשרו את כל הדפים באתר בעזרת קישורים אחד לשני כדי לעזור לגוגל למצוא אותם יותר טוב.
  • מפת אתר Sitemap – כוללת את כל הקישורים של האתר שלכם. sitemap.xml שאותה צריך לספק אל כלי מנהלי האתרים. ומפת אתר רגילה עבור המשתמשים שיוכלו לנווט ולהכיר את האתר.
  • קישורים בעמוד – הימנעו מכמות קישורים גבוהה בעמוד באתר.
  • שימוש נכון בקובץ robots.txt – כדי לספק לרובוטים של מנועי החיפוש מה לסרוק ומה לא וכמה לסרוק.
  • קישור להוספה באינדקסשלחו את הקישור לאינדקס של גוגל.

הנחיות כלליות – איך לעזור ל-Google להבין את האתר שלכם?

  • יצירת אתר עם ערך ושימושי וכמובן עשיר במידע.
  • וודאו שהאתר שלכם כולל מילים שבהם המשתמשים יקלידו ויחפשו.
  • הוסיפו alt לתמונות – alt זו דרך להציג לגולשים ולמנועי חיפוש מה זאת התמונה כאשר היא אינה זמינה.
  • שימוש נכון ב- rel="nofollow" עבור קישורי פרסומות ועוד.
  • עזרו לגוגל לסרוק את האתר שלכם והשתמשו נכון ב- robots.txt
  • שימוש נכון בוידיאו ובנתונים מובנים.

הנחיות כלליות – איך לעזור למבקרים להשתמש באתר שלכם?

  • שימוש בטקסט במקום בתמונות כדי להציג שמות או קישורים חשובים.
  • בדיקה כי כל הדפים מובילים אל דף אינטרנט פעיל וקוד תקין.
  • בדיקת מהירות אתר – הקטינו את זמן הטעינה של האתר שלכם. זה משפר את אתר האינטרנט שלכם. בדקו בעזרת כלי PageSpeed Insights של גוגל.
  • התאמה למכשיר נייד וגם נייח – התאימו את אתר האינטרנט שלכם למכשירים ניידים ונייחים כאחד. התאמה לנייד ניתן לבדוק פה.
  • התאמה לדפדפנים – בדקו כי האתר שלכם מתאים לדפדפנים השונים.
  • שימוש ב-https – זהו תקן לחיבור מאובטח, השתמשו בזה ככל שניתן ובמקומות חשובים כמו סל קניות ורכישה.
  • נגישות באינטרנט – התאימו את האתר לאנשים עם מוגבלויות.

הנחיות איכות – מה אסור לעשות כדי להשפיע על התוצאות?

ישנם שיטות רבות כדי להשפיע על תוצאות החיפוש, עליכם להיזהר ולהימנע מהם, אחרת גוגל "יעיף" אתכם כלל מתוצאות החיפוש, להלן הפירוט:

  • תוכן שנוצר באופן אוטומטי – תוכן זה מורכב מפסקאות אקראיות והקורא לא מבין את המידע, כמו תוכנות שונות, כלי תרגום אוטומטי ועוד.
  • הונאת קישורים – קישורים הם חלק שיכולים להשפיע על דירוג הדף או דירוג של האתר. קניה או מכירה של קישורים, תוכנות ליצירת קישורים, החלפת קישורים וכד' נחשבות הפרה של ההנחיות ועשויות להביא לעונש.
  • מעט תוכן מקורי – תוכנות אוטומטיות, תוכן מועתק, תוכן כפול ועוד.
  • הסוואה – הסוואה זו דרך כאשר מציגים לגולש תוכן אחד ולמנועי חיפוש תוכן אחר. לדוגמה: כאשר למנוע חיפוש מציגים תוכן HTML ולמשתמשים תוכן FLASH.
  • הפניה מחדש – דומה להסוואה, כאשר למנוע החיפוש מציגים קישור אחד ולמשתמש קישור אחר לדוגמה לאתר ספאם.
  • טקסט או קישור מוסתרים – טקסט לבן על רקע לבן, טקסט מאחורי תמונה, טקסט בגודל גופן "0" וכד'.
  • דפי סף – כאשר אתם יוצרים מספר דפים דומים כדי להופיע בדירוגים בחיפוש.
  • תוכן מועתק – תוכן מועתק או תוכן זהה ממקור אחר כמו תוכנית שותפים, התוכן לא מספק ערך לגולשים.
  • דחיסת מילות מפתח – כאשר אתם דוחסים מילות מפתח כדי להשפיע על התוצאות. דוגמה לכך: מספרים ברצף ללא קשר, רשימות של ערים או מדינות ללא קשר, שימוש במילים ברצף שלא נשמע טבעי.
  • דפים עם התנהגות זדונית – כל מה שקורה שהמשתמש לא ביקש לעשות זאת, לחיצה כפולה, לחיצה במיקום לא רצוי, הורדה של קבצים ללא שהמשתמש ביקש, תוכנות זדוניות וכד'.
  • שאילות אוטומטיות – תוכנות שבודקות דירוגים עבור אתר כלשהו במנוע החיפוש.

אם האתר שלכם מפר את ההנחיות הללו, גוגל יכולה להעניש אתכם, במידה וגוגל הענישו אתכם, לאחר שתפתרו את הבעיה, שלחו את האתר שלכם לבדיקה מחדש.

עקרונות הבסיס שגוגל ממליצה

  • יצירת דפי אינטרנט בראש ובראשונה עבור המשתמשים ולא עבור מנועי חיפוש.
  • לא לרמות את המשתמשים של אתר האינטרנט שלכם.
  • הימנעות מיצירת טריקים וטכניקות לא טובות כדי לשפר את דירוג האתר. כלל אצבע היא לשאול האם הייתם מרגישים בנוח אם הייתם צריכים להסביר למתחרים שלכם או לעובדי גוגל.
  • יצירת אתר אינטרנט ייחודי, בעל ערך ומעניין. צרו אתר שונה מהמתחרים.
  • מנעו והסירו ספאם שנוצר על ידי המשתמשים של האתר שלכם.
קבלו הצעת מחיר קידום אתרים בחינם


* שליחת הטופס בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

מילים נפרדות

על מנת לעשות סדר, חשוב שתדעו את כל המילים הנפרדות של קידום אתרים, וכך תדעו כאשר חברה מציעה לכם שירותים שונים.

  • קידום אתרים אורגני / קידום אורגני.
  • קידום במנועי חיפוש.
  • קידום באינטרנט.
  • קידום עסקים (נכנס גם לקטגוריה זו משום מה).
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש (התרגום של ראשי התיבות של SEO).
  • SEO / Search Engine Optimization.
  • קידום בגוגל / קידום אתרים בגוגל.



בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד. יש לכם מידע חשוב לספר לנו? כתבו לנו דרך המייל האדום.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close