עסקים ויזמות

נטוורקינג היברידי – המתכון של המאה ה-21 לצמיחה של עסקים קטנים

התפתחות המדיה החברתית יוצרת תפיסה לפיה הרשתות החברתיות הפכו לזירת הנטוורקינג העדיפה כיום, כשהפורמט הוירטואלי העדיף ליצירת הקשרים הוא באמצעות השידורים החיים. הסרטון הוא התוכן הנצפה ביותר, והדרך היעילה ביותר ליצור מעורבות עם הקהל, אך גם לסרטון יש יעילות מקסימלית מסוימת שלאחריה נדרשת מעורבות אמתית, חיה ונושמת.

מייסד ארגון BNI טוען כי עבודת הנטוורקינג היא עבודה אינטנסיבית של "חקלאות" מודרנית שבה יש צורך בטיפוח עדין ואישי של קשרים בינאישיים ולא פעולת "ציד" המתבצעת באבחה חדה אחת.

הדרך לביצוע הנטוורקינג המודרני הוצגה כדרך של שלושה עקרונות ששילובם יחד יוביל לרווחיות הרצויה: יצירת נראות לעסק אצל השומע, יחד עם חיזוק האמינות של בעל העסק בקרב הצד השני יביא להפניות הרצויות. אולם עקרונות אלה ניתן כיום לשלב, במקביל למפגש הבינאישי, גם ברשתות החברתיות, כל אחד בהתאמה לפלטפורמה הרלוונטית לו.

נראות (Visibility)

היא השלב ביחסים שבו הצדדים נפגשים לראשונה. תתקיים ביניהם שיחה, החלפה של כרטיסי ביקור ופרטי התקשרות, ומכאן אפשר להמשיך הלאה. בשלב זה הצדדים זוכרים זה את זה ויש להם רק מידע בסיסי אחד על השני. את שלב הנראות ניתן לקיים במקביל, גם באמצעות הרשת החברתית.

אפשר להשתמש בטכניקת הסטורי טלינג ליצור סיפור מעניין המתחבר לרגש ויוצר כך נראות רחבה יותר. הסרטונים החיים ישמשו לעדויות של לקוחות על השירות, המוצר או העסק, יעבירו את חווית השימוש במוצר; ניתן להעזר בהם להעלות הדרכות קצרות וממוקדות, אירועים מיוחדים, השקות וכל דבר שיש בו תוכן מועיל לצד השני שצופה.

אמינות (Credibility)

שני הצדדים נפגשו ושוחחו מספר פעמים בפגישות פנים אל פנים ונוצר ביניהם אמון. ככל שהיכרותם ממושכת יותר, ככל שעבדו זה עם זה ואולי אף תמכו זה בזה, כך האמון ביניהם הולך ומעמיק. בשלב הזה הם מתחילים לעזור זה לזה והיחסים ביניהם הולכים ומעמיקים.

השימוש בסרטוני וידאו "לייב" מתאים לשלב הנראות. ככל שתיווצר נראות מושכת יותר, מעניינת יותר המכילה תועלת ניתן לעבור לשלבים הבאים, ואלו כבר ידרשו מגע אנושי, גם אם הקשר הראשוני החל ברשת. אין כמו מגע של פנים אל פנים בכדי פתח קהילה חזקה המניבה רווח והפניות עסקיות ממוקדות.

רווחיות (Profitability)

האמון בין שני השותפים לקשר העסקי הוא מלא, והם פותחים זה בפני זה את הקשרים שלהם עם לקוחות, ספקים וידידים ובאופן יזום והדדי מסייעים זה לזה. לכל אחד מהם הבנה עמוקה בעסק של האחר ובצרכיו והם יודעים איך לייצר הפניות עסקיות זה לזה, ולפתוח אחד עבור האחר דלתות.

בשלב זה, רצוי להגדיר במדויק לצד השני מהי ההפניה העסקית היעילה. גם בנטוורקינג אינטרנטי ניתן לבקש הפניה באמצעות תיוג, שיתוף, הזמנה למפגש נטוורקינג או מפגש אחד על אחד, עם הנעה לפעולה ומימושה אותה.

המדיה חברתית יכולה ליצור אינטראקציות בעלות ערך רב עם לקוחות פוטנציאלים המחוברים בעולם הווירטואלי. עם זאת, התופעה המתרחבת של קהילות שנבנות ברשת ועורכות מפגשים מעידות שאין כמו מפגש פנים אל פנים בכדי ליצר קהילה חזקה שתניב הפניות עסקיות ותפתח דלתות.

הכותבת עינת דנון – סגנית מנהלת אזור השרון ב-BNI.




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד. יש לכם מידע חשוב לספר לנו? כתבו לנו דרך המייל האדום.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close