עסקים סטארטאפ ויזמות

7 סיבות מדוע שיווק באינטרנט חשוב ביותר לעסק שלכם

בין אם אתם בעלי עסק או מנהלי שיווק, אתם בדוואי יודעים כי יש מגוון רחב של ערוצי שיווק ואסטרגטגיות שיווק שמטרתם לעזור לעסק שלכם לגדול. עם זאת, תקציב השיווק שלכם מוגבל ואינכם יכולים לבזבז את כולו במטרה לראות מה יעזור לכם ומה לא, במקרה זה אתם צריכים לבחור בקפדנות היכן להשקיע את התקציב שלכם.

עם התפתחות הטכנולוגיה ומחירי האינטרנט הזולים, האינטרנט החל להיות נגיש יותר ויותר לצרכנים רבים. לכן, שיווק באינטרנט (או בשמו הנוסף, שיווק דיגיטלי) הוא ערוץ שיווק חשוב שעוזר לכם להצליח לצד שינוי הרגלי הצרכנים.

אם אינכם משקיעים תקציבים בשיווק העסק שלכם באינטרנט, הנה כמה סיבות מדוע אתם חייבים להתחיל כאן ועכשיו:

הלקוחות שלכם באינטרנט

הסיבה החשובה ביותר וכנראה גם המשכנעת ביותר היא שהלקוחות שלכם (קהל היעד) כבר נמצאים באינטרנט ומשתמשים בשירותים ובערוצים שונים.

על פי נתוני Statista, בשנת 2017 מעל 3.5 מיליארד אנשים בעלי גישה לרשת האינטרנט, מדובר בקרוב למחצית מאוכלוסיית העולם! הנתונים הללו גדלים בכל דקה ודקה כך שהאינטרנט הופך להיות נגיש יותר ללקוחות שלכם.

הלקוחות שלכם נמצאים באינטרנט כדי לרכוש מוצרים או שירותים, לגלות מידע חדש, לבצע פעולות ואפילו להיות בקשר עם החברים שלהם. לכן, כדי להגיע לאותם לקוחות, עליכם להציג את העסק שלכם באינטרנט.

מגוון פתרונות למטרה שלכם

שיווק אפקטיבי חייב להיות מגובה על ידי מטרה מרכזית. עם זאת, ישנם מספר ערוצי שיווק באינטרנט וכולם צריכים להיות מתואמים עם אסטרגטגיית השיווק שלכם.

כך למשל, יש ערוצי שיווק באמצעות מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות, דואר אלקטרוני, משפיענים, שותפים ועוד.

לכן אם אתם מעוניינים להגביר את המודעות של המותג שלכם, אפשר לשלב שיווק באמצעות הרשתות החברתיות יחד עם שיווק במנועי החיפוש – דבר שיגביר משמעותית את החשיפה שלכם.

תקשורת דו כיוונית

שיווק מסורתי מאופיין בדרך כלל בתקשורת חד כיוונית, כלומר, אתם משקיעים במאמצי השיווק באמצעות ערוצי שיווק כגון פלאיירים, עיתונות, פרסום באמצעות שלטי חוצות וכדומה. למעט החנות או המשרד המקומי שלכם ששם תקשורת דו כיוונית.

שיווק באינטרנט מאופיין הן בתקשורת חד והן בתקשורת דו כיוונית. כך למשל, הלקוחות הפוטנציאליים יכולים לפנות אליכם ישירות דרך אתר האינטרנט שלכם, המייל, וואסטאפ, צ'אט כלשהו וכדומה – דבר שהרבה יותר נוח עבור הלקוחות.

אתם מרוויחים מכך שהלקוחות יכולים ליצור עמכם קשר בעצמם ולא להמתין לכם.

ניתן למדוד תוצאות

על מנת לדעת האם טקטיקת השיווק שלכם מחזירה את ההשקעה על השיווק, אתם חייבים למדוד את התוצאות.

מדידת תוצאות בשיווק לא מקוון, קשה יותר ולעיתים בלתי אפשרי. הסיבה לכך היא שאינכם בוודאי יכולים לשייך את פניית הלקוחות שלכם באמצעות ערוצי השיווק. לדוגמה, אם החלטתם ליצור פלאיירים ולחלק אותם בתיבות דואר, קשה מאוד לדעת עד כמה זה באמת אפקטיבי.

שיווק באינטרנט מאפשר לכם למדוד תוצאות במספר של כיוונים. תוצאות יכולות להיות מגובות על ידי מימדים ומדדים חשובים שהם בעצם משפיעים עד כמה זה האפקטיבי והאם זה שווה מבחינת החזר על ההשקעה.

כך לשמל, אם אתם שולחים במייל מבצע כלשהו לרכישת מוצר שלכם, ניתן למדוד את שיעור פתיחת המייל ושיעור הקלקות על הקישור או התמונה. לאחר מכן, תוכלו לדעת מהו שיעור ההמרות שלכם ועל ידי כך לדעת האם היה כדאי להשקיע תקציבי שיווק במייל ויתרה מכך, כיצד לשפר זאת.

האינטרנט פועל 24 שעות 7 ימים בשבוע

אם יש לכם משרד או חנות מקומית, כנראה יש לכם שעות פעילות שאתם נמצאים בהם. כך גם לגבי מוקד שירות לקוחות או מוקד מכירות.

עם זאת, יש לקוחות רבים שלא יכולים לפנות אליכם או לרכוש את המוצרים שלכם מהסיבה ששעות הפעילות שלכם לא תואמים לזמנים בהם הם יכולים להשיג אתכם. אם לדוגמה, עובדים שעובדים משמרת בוקר משעה 7 עד 19 בערב, לא יכולים להגיע אליכם אם אתם עובדים בין השעות 8 עד 16 בערב.

האינטרנט תמיד מחובר ולכן הלקוחות יכולים לפנות אליכם או לרכוש מכם גם בזמן שאתם לא פעילים. כך למשל, אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני, אתם יכולים לגלות כי הלקוחות יכולים לקנות מכם מוצרים אפילו ב-2 בלילה, תקבלו את ההזמנה בבוקר ותוכלו לשלוח ללקוח את המוצר.

עלות יעילה יותר

תקציב השיווק הוא חלק משמעותי מאוד שכן זו ההוצאה שלכם על השיווק. עלות השיווק באמצעים לא מקוונים עשויים להעלות לכם יקר יותר. נמשיך עם הדוגמה של פלאיירים: יש עלות הגרפיקה של הפלאייר, עלות הדפסה של הפלאייר ויש גם עלות הפצת הפלאייר – כך העלות שלכם לא יעילה כלל.

שיווק באינטרנט מאופיין בדרך כלל בעלויות אפקטיביות יותר והם עלויות זולות הרבה יותר מאשר שיווק לא מקוון. כך למשל, אתם עשויים לשלם עלות הגרפיקה על מודעה פרסומית כלשהי וכן עלות הפצה יעילה וזולה יותר. כמו כן, תחסכו עלות הדפסה שאינכם נדרשים לה.

מיקוד והתאמה אישית

שיווק מסורתי לא ניתן למיקוד מותאם אישית. כלומר, לא תוכלו לשווק או לפרסם את עצמכם על ידי התאמה אישית ללקוחות פוטנציאליים. סביר מאוד להניח כי אם אתם מציעים שירותי ניקיון ללקוח שלא מעוניין בכך, הרי שבזבזתם כסף ופניתם ללקוח שהוא לא קהל יעד שלכם.

שיווק באינטרנט מבוסס מיקוד מדוייק יותר והתאמה אישית. לכן תוכלו לבנות רשימת ניוזלטר של לקוחות שמעוניינים בשירותי ניקיון ולהם תוכלו להציע מבצעים והטבות או שתוכלו לפרסם על ידי מיקוד של אנשים שמחפשים שירותי ניקיון – דבר אפקטיבי יותר עבורכם.




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד. יש לכם מידע חשוב לספר לנו? כתבו לנו דרך המייל האדום.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close