קריירה והשכלה

3 צווי הרחבה נחתמו בענפי הבניין והתחבורה: 150 אלף עובדים ייהנו

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, חתם על 3 צווי הרחבה בענפי ההובלה, ההיסעים הפרטיים והבניין זאת לאחר שהגיע להסכמות עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

צווי ההרחבה יחולו על כ-150,000 עובדים והם כוללים שכר מינימום גבוה מהחוק, מענקים והפרשות פנסיוניות גבוהות יותר.

ענף ההובלה

צו ההרחבה הראשון שנחתם הוא עבור ענף ההובלה. הצו מגיע לאחר ההסכם הקיבוצי שנחתם בינואר 2016 בין ההסתדרות לבין התאחדות מפעלי ההובלה בישראל. הצו יחול על כ-20 אלף נהגים בישראל והוא מגדיל את שכר המינימום בענף והוא יהיה 100 ₪ מעל שכר מינימום במשק.

כך למשל, נכון למועד החתימה על הצו, שכר המינימום בענף יעמוד על 5,400 שקל לעובד בשנה הראשונה לעבודתו. נוסף לכך, העובדים ייהנו מתוספת שכר בגובה 0.5% לכל שנת וותק.

ענף ההיסעים הפרטיים

צו ההרחבה השני שנחתם הוא עבור ענף ההיסעים הפרטיים. הצו כשנה לאחר שנחתם הסכם קיבוצי ראשון ביוני 2017 בין ההסתדרות ובין ארגון חברות ההסעה. הצו יחול על כעשרת אלפים נהגים בישראל והוא מגדיל את שכר המינימום בענף עד כ-17% מעל שכר מינימום במשק (לפי הוותק של הנהג וסוג הרכב).

כך למשל, נכון למועד חתימת הצו, השכר המינימלי בענף יהיה באזור ה-6,200 שקל לעובד. נוסף לכך, העובדים ייהנו מקרן השתלמות למי שיש וותק של 4 שנים ומעלה.

ענף הבניין

צו ההרחבה השלישי שנחתם הוא עבור ענף הבנייה והתשתיות, ענף השיפוצים וכן צמ"ה (ציוד מכני הנדסי). הצו מגיע לאחר הסכם קיבוצי שנחתם בין ההסתדרות לבין התאחדות בוני הארץ בחודש מרץ 2018. הצו יחול על מעל 100,000 עובדים בענף הבניה והוא מגדיל את הפקדות הפנסיה של של כלל העובדים בשיעור של 1.2%.

כך שמרגע כניסת הצו לתוקף, העובד יפריש עוד 0.6% לפנסיה שלו (בנוסף ל-6% שהוא מפריש כל חודש) וההפרשה תעמוד על 6.6%, זאת בנוסף להפרשה של 0.6% מצד המעסיק (בנוסף ל-6.5% שהמעסיק מפריש כל חודש) כך ההפרשה שלו תעמוד על 7.1% מהשכר המבוטח. כך שסך ההפרשה לפנסיה תעמוד על 19.7% במקום 18.5%.

למעשה, בענף הבניין, העובדים בפועל נהנים רק מ-0.6% של המעסיק. מכיוון שהגדלת הפרשה של 0.6% מצד העובד – לא באמת הטבה. כל אחד מהעובדים בישראל יכולים להגדיל את ההפרשה לפנסיה ב-1% לסך הפרשה של 7% מהשכר לפנסיה ועליכם להגיד זאת למעסיק שלכם (למידע נוסף אודות איך להגדיל את הפנסיה שלכם).




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

תגובה אחת

  1. .נהגי המשאיות כרגיל מופלים לרעה ומקבלים הכי פחות,נהג משאית כבדה אמור לקבל כמו נהג אוטובוס ונהג סמיטריילר קצת יותר ואם הוא גם מפעיל מנוף הרבה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close