חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

אלי אקספרס (AliExpress) – מדריך קניות באינטרנט באתר עלי אקספרס

אתר אלי אקספרס (AliExpress) מאפשר לכל אחד מאיתנו לבצע קניות באינטרנט בצורה קלה, פשוטה וכמובן במחירים משתלמים במיוחד. קניות באינטרנט מציעות בדרך כלל מחירים אטרקטיביים יותר מאשר חנויות מסורתיות. ישנן מספר זירות מסחר שבהם ניתן לרכוש מוצרים, בכתבה זו, אנו נדון על AliExpress (או במילים אחרות שאתם עשויים להכיר: עלי אקספרס או אלי אקספרס).

AliExpress הוא אתר קניות סיני גדול, והוא זירת מסחר הגדולה באסיה. עליאקספרס היא חברה חלק מקבוצת אליבאבא שהוא אתר אינטרנט עבור יצרנים וסוחרים, לקבוצת עליבאבא עצמה ישנה מגוון של אתרי מסחר אלקטרוני שונים והיא מובילה בתחום. בזירת עלי אקספרס ניתן לקנות מגוון של מוצרים החל ממוצר קל ופשוט של פחות מ-1$ ועד למוצרים גדולים ויקרים יותר.

המדריך הזה יעזור לכם להבין איך מזמינים מאלי אקספרס בצורה בטוחה ומקצועית, איך נרשמים, איך מבצעים את הקניה הראשונה, איך מנהלים את ההזמנות ועוד. מתחילים, כך תוכלו לערוך קניות באליאקספרס.

איך נרשמים לאתר אלי אקספרס (AliExpress)?

הרשמה לאתר של AliExpress היא בחינם והיא לא חייבת להיות בהתחלה. אתם יכולים גם להתחיל קודם כל לחפש מוצרים המתאימים לכם, להוסיף אותם לסל או לבצע קניה, לאחר מכן תידרשו לפתוח חשבון על מנת שתוכלו להמשיך את הרכישה, להזין כתובת מדויקת שלכם כדי לקבל את המוצר, להזין פרטי אשראי ועוד.

ראשית כל עליכם להיכנס אל האתר הרשמי של אלי אקספרס בכתובת: www.aliexpress.com, (דרך אגב אפשר לגלוש דרך אלי אקספרס בעברית, אמנם ייתכן והוא לא מתורגם באופן מלא וחלקו יהיה באנגלית: he.aliexpress.com). ליד שורת החיפוש בצד יופיע איזור הנקרא "My AliExpress", שם עליכם ללחוץ על הרשמה "Sign In" ואז לחצו על הרשמה בחינם (Join Free).

לאחר מכן תועברו לאיזור הזנת הפרטים שלכם: דואר אלקטרוני, שם פרטי, שם משפחה, סיסמא ותנאי שימוש שעליכם לקרוא ואז לחצו על הרשמה לאתר. זכרו: עליכם להשתמש באימייל אמיתי שלכם, כיוון שזהו האימייל שתצטרכו להזין ברגע שתצטרכו להתחבר לאתר ולקנות פעם שתרצו באתר, שנית, זהו האימייל שתקבלו לשם בקשה לאימות המייל שלכם על ידי אליאקספרס.

יופי, נרשמתם לאתר. כרגע תועברו בחזרה לעמוד הראשי ותוכלו להתחיל את חיפוש המוצרים. אגב, על נושא הזנת פרטי האשראי והחשבון שלכם, נדבר מאוחר יותר.

טיפ: אם אתם משתמשים הרבה בטלפון הנייד, ניתן להוריד גם אפליקציה של AliExpress למכשירי אנדרואיד ולמכשירי iOS של אפל.

איך מחפשים מוצרים באתר אלי אקספרס?

AliExpress כמו כל האתרים האחרים, אוהבים שהאתר ובמיוחד העמוד הראשי של האתר יהיה מאוד דינאמי, הרבה מבצעים והטבות, פרסומות ועוד, וכל זאת על מנת: להישאר כמה שיותר זמן באתר וגם לגרום לכם להוציא כמה שיותר כסף באתר. טיפ: עליכם להתמקד ולקנות אך ורק מה שאתם צריכים.

עומדות לפניכם 2 אפשרויות עיקריות לחיפוש מוצרים באתר:

1. חיפוש באתר

שורת החיפוש הגדולה באתר מאפשרת לכם להזין כל תוכן שאתם רוצים על מנת למצוא את המוצר המתאים. מומלץ להשתמש במילות מפתח שהם השם של המוצר, שם של היצרן או המותג, צבע, גודל וכד'. ליד כפתור החיפוש מופיע תפריט נפתח כדי לעזור לכם למצוא את המוצר בקטגוריה ספציפית.

אנו ממליצים להשאיר את התפריט הנפתח על "כל הקטגוריות", כך תוכלו להיות בטוחים שלא פספסתם הזדמנות כלשהי ורק להשתמש באפשרות זו אם יש לכם יותר מידי תוצאות לא רלוונטיות לאותה מילת מפתח.

2. תפריט ראשי

האפשרות השניה היא תפריט באתר. ניתן לבחור מוצרים לפי קטגוריה. האפשרות הזאת מתאימה אם אתם מעוניינים במוצר כלשהו ואתם רוצים לקבל רעיונות ואז לצמצם יותר כדי לבחור את המוצר המתאים.

בואו ניקח לדוגמה שאנחנו מחפשים שעון לגבר. אנו נשתמש בשורת החיפוש ונכתוב "men watches". ונלחץ על חיפוש (הסמל זכוכית מגדלת).

זה מה שאנחנו נראה או משהו דומה לכך. בואו נבין מה קורה פה בעמוד התוצאות:

  • בחלק העלון ניתן לראות את שורת החיפוש ומתחתיו רעיונות של מוצרים שונים, כמו שמופיע לנו: שעון אפל, שעון לנשים וכד'.
  • מתחת לכך יופיע לכם שורת ניווט המציגה לכם היכן אתם נמצאים וכמה תוצאות חיפוש נמצאו.
  • מתחת לזה תוכלו לסנן לפי מותג, טווח מחירים, משלוח חינם או לא, דירוג 4 כוכבים ומעלה,ועוד.
  • שורה מתחת לכך, אתם יכולים למיין את התוצאות לפי כמות מכירות, לפי תאריך חדש, לפי דירוג מוכר או לפי מחיר. כמו כן תוכלו לשנות את צורת התצוגה.
  • בצד ישנו תפריט של סינון: כלומר אתם יכולים לסנן מוצרים או לדייק יותר את התוצאה המתאימה, לדוגמה: שעוני דיגיטל, שעוני ספורט, עשוי מנירוסטה, עשוי מעור וכד'.

לאחר הסינון, המיון והתצוגה, תוכלו לראות את תוצאות החיפוש לפי תנאים אלו.

איך בוחרים מוצר הטוב ביותר עבורכם ב-AliExpress?

אחרי שחיפשנו את המוצר וקיבלנו את התוצאות הרלוונטיות, מגיע החלק הבא של בחירת המוצר המתאים עבורכם. אנו נדון על כל הדברים החשובים ביותר כדי לאתר את המוצר המתאים לכם. תוצאות החיפוש מספקות לכם מידע רב, חשוב לבדוק מוצר מוצר לפני שאנחנו רוכשים מוצרים.

בואו נחזור לדוגמה שלנו לפני, תוצאות החיפוש הראו לנו מעל 200,000 עמודי מוצר של שעונים ובכל עמוד כזה יכולים להיות מספר דוגמאות של שעונים, אז איך בוחרים? יש כמה פרמטרים שצריך לבדוק.

ביקורות

אנו ממליצים לכם לסמן את הסינון של 4 כוכבים ומעלה. הסיבה היא פשוטה מאוד, הדירוג הזה מבוסס על ביקורות של צרכנים שרכשו את המוצר כבר. כלומר, צרכנים אשר רכשו את המוצר הזה לפניכם יכולים לעזור לכם. כדאי מאוד להשתמש באפשרות הזו, במיוחד אם יש לכם המון תוצאות ואתם צריכים למצוא מוצר טוב.

באופן עקרוני:

  1. צרכנים שמדרגים 5 כוכבים: יכול להיות שהמוצר עולה על הציפיות שלהם או שהמוצר בדיוק מה שהם חיפשו או בגלל שהם קיבלו יחס ושירות מעולה ו/או המשלוח הגיע לפני הצפוי.
  2. צרכנים שמדרגים 4 כוכבים: ייתכן והמוצר בסדר וקיבלו שירות לקוח, אבל המוצר לא בדיוק שהם חיפשו. יכול להיות אף שמדובר בדבר קטן, אולי אפילו המשלוח הגיע לפני הזמן או בזמן.
  3. צרכנים שמדרגים 3 כוכבים: ייתכן והמוצר עצמו בסדר, אולי שירות לקוח לא היה טוב, אולי המחיר לא היה שווה את המוצר ועוד, אולי המשלוח הגיע בזמן.
  4. צרכנים שמדרגים 2 כוכבים: צרכנים שלא אהבו את המוצר מפני שהוא לא כמו שהם רצו, יחסי לקוח-מוכר לא היו הכי טובים, המשלוח הגיע בזמן או אחרי, אבל עדיין זה לא הכי גרוע.
  5. צרכנים שמדרגים כוכב אחד: צרכנים אלו לא אהבו את המוצר, המוצר אינו טוב או בלאי, המחיר לא שווה את ערך המוצר, המשלוח הגיע מאוחר, יחסי מוכר-לקוח לא טובים ועוד.

בדוגמה שלנו, לחצנו על המוצר הסינון של 4 כוכבים ומעלה וכעת נותרו לנו רק כ-40,000 תוצאות, אמנם זה גם הרבה אבל הרבה יותר טוב מ-200,000 מוצרים.

מחיר

מחיר הוא חלק חשוב מאוד בבחירת מוצר במיוחד כאשר מדובר על זירת מסחר כמו עלי אקספרס, וזאת מכמה סיבות. אל תתפתו למחיר זו מידי, מחיר זול מידי יכול להיות מהסיבה כי המוצר לא שלם, משומש, עשוי מחומר אחר או סוג ב' או זה מוצר משלים או אחר.

מצד שני מוצר יקר מידי גם לא בהכרח טוב, מסיבה שאיננו רוצים לצאת פראיירים, מסיבה שלפעמים המוכר נותן מחיר מוגזם אם נותרו לו כמה בודדים או כי לא ממש אכפת לו.

כאשר אתם בוחרים מוצר שווה לקחת בחשבון את המחיר כולל משלוח. זה יכול לספק לכם מידע העלות הכוללת שאתם צריכים להוציא. כמו כן, חשוב לדעת כמה אתם מוכנים להשקיע במוצר ולעשות השוואת מחירים.

מיסים

קיימים גם מיסים על יבוא אישי. עד 75 דולר אין כלל מיסוי, מעל 75 דולר יש מע"מ על מוצרים ומעל 500 דולר יש גם מכס על המוצר. המסים חלים על המוצר ולא על המשלוח, למעט את מחיר המוצר כולל את המשלוח. למידע נוסף, קראו את הכתבה שלנו על מיסוי יבוא אישי.

משלוח

חשוב לראות את מחיר המשלוח, זמני המשלוח של המוצר ודרך איזה ספק המוצר נשלח. מחיר המשלוח מושפע מאוד מזמן המשלוח ומהספק – ככל שתרצו לקצר את זמן ההגעה של המוצר, כך תצטרכו לבחור ספק אחר שהוא מהיר יותר וכתוצאה מכך המחיר יהיה בהתאם. ניתן לקבל מידע על מחירים, זמנים וספקים דרך עמוד המוצר עצמו.

אם אין לכם לחץ של זמן ושל המוצר הזה, אנו ממליצים להימנע מהוצאות מיותרות של משלוח. כמובן כל אחד מכם לפי שיקות דעתו הבלעדית בלבד.

תכונות המוצר

בכל עמוד מוצר יש תכונות מוצר שהם נמצאים קצת מתחת למחיר ולתמונות הראשיות.

פשוט מאוד, אהבתם מוצר, המשיכו למטה, קראו ממה עשוי המוצר, אילו חומרים, גודל, מידה, צורה ועוד פרטים שצריכים לתת לכם מידע אם המוצר מתאים לכם ואם זה מה שאתם צריכים.

תיאור המוצר

בהמשך לתכונות המוצר, אתם יכולים לקבל פירוט ותיאור רחב יותר על המוצר שאתם רוצים לקנות, לרבות תמונות נוספות, סוגים נוספים, אופן השימוש במוצר, חישוב מידה מתאימה עבורכם, אופן המשלוח, כיצד זה נשלח ופרטים נוספים.

איך לבחור ספק אמין ב- AliExpress?

בחירת מוצר המתאים ביותר עבורכם בכפוף למחיר ולתנאים שלכם חשוב מאוד. אבל לא פחות חשוב הוא לבחור ספק אמין שתהיו בטוחים שהמוצר שלכם יגיע אליכם בשלום.

על מנת להיות בטוחים בכך, יש מספר דברים שצריך לשים אליהם דגש. זכרו כי מדובר פה על ספקים סיניים, וייתכן שחלק מהמוצרים יהיו באמת סיניים. כך שכדאי מאוד לפקוח עין. בואו נראה.

דירוג מוכר

AliExpress מדרגת את המוכרים על פי כמות הפידבקים (Feedback Level ו- Feedback Score). את המידע הזה אתם יכולים לקבל בעמוד המוצר בצד העליון מעל המוצר. הדירוג עובד כך:

  • אם סיפקתם למוכר 4 או 5 כוכבים – המוכר יקבל נקודה אחת, כלומר תתווסף לו נקודה לדירוג הכולל.
  • אם סיפקתם למוכר 3 כוכבים – המוכר לא יקבל כלום, כלומר 0 ניקוד, כלומר הדירוג הכולל שלו יישאר על כנה.
  • אם סיפקתם למוכר 2 כוכבים או כוכב אחד – המוכר יפסיד נקודה אחת, כלומר תילקח לו נקודה מהדירוג הכולל.

אל הדירוג הכולל שלו נוספים גם תווית רייטינג שהם מדליות, יהלומים וכתרים. כאשר כל תווית מתחיל מ-1 ועד 5 ולאחר מכן עוברת לרמה גבוהה יותר. כלומר הדירוג הכי נמוך ללא מדליות כלל, ואז מדליה אחת, ועד שזה מגיע ל-5 מדליות. לאחר מכן המוכר מקבל יהלום אחד ועד רמה של 5 יהלומים. לבסוף, הוא מקבל כתר ועד 5 כתרים – זוהי הדרגה הגדולה ביותר באלי אקספרס.

זה חשוב לנו לדעת האם המוכר מקצועי, כמה זמן הוא נמצא, כמה פידבקים הוא קיבל ועוד. זהו מרכיב חשוב מאוד. ככל שלמוכר דירוג גבוהה יותר כך זה יותר טוב עבורכם.

דירוג מוכר נמצא בחלק העליון בעמוד המוצר או בעמוד החנות בעליאקספרס.

מותג עם דירוג גבוה (Top Brand)

מוכרים מסויימים מקבלים גם תווית מדליה המורה על כך שהם מוכרים עם דירוג גבוה. מותגים המוכרים את המוצרים שלהם באליאקספרס או משווקים מורשים יכולים לקבל את התווית הזו.

אם אתם קונים מותג כלשהו, שווה לבדוק האם ניתן לקנות ישירות דרך החנות הרשמית שלו בעליאקספרס או דרך משווק מורשה, כך תוכלו להיות בטוחים שהמוצרים הם מקוריים ולא זיופים.

תווית זאת נמצאת בחלק העליון של עמוד המוצר, ליד שם החנות. או בעמוד החנות בחלק של פידבק.

פידבק חיובי

מדד פידבק חיובי בעליאקספרס מחושב על ידי סך הביקורות החיוביות וזאת לחלק בסך הכל ביקורות (חיוביות ושליליות ביחד) וזאת על פני תקופה של 6 חודשים אחורה. כמו שרשמנו לפני, ביקורת חיובית היא ביקורת של 4 או 5 כוכבים. ביקורת שלילית היא ביקורת של 1 או 2 כוכבים. שימו לב: ביקורת נייטרלית היא 3 כוכבים והיא לא נספרת במדד הזה.

פידבק חיובי נמצא בחלק העליון של עמוד המוצר, ליד שם החנות. או בעמוד החנות בחלק של פידבק. בעמוד הזה תוכלו לקבל גם חישוב המדד על פני תקופה של חודש, 3 חודש, 6 חודשים, 12 חודשים ובסך הכל.

אחריות המוכר

כל מוכר נדרש לספק אחריות ותנאים לביטול עסקה והחזרת הכסף. חשוב מאוד לראות מה המוכר שלכם מציע כדי למנוע בעיות בעתיד. אחריות מוכר מופיעה מיד עם גלילת העמוד ונקראית Seller Guarantees. בלחיצה על הלשונית הזאת תוכלו לקבל את הפרטים הנוספים.

מדיניות החזרות מוצרים – מוכרים עשויים להציע לכם להשאיר את המוצר אצלכם ולהחזיר לכם את הכסף לפני השלמת ההזמנה וזאת אם המוצר לא כפי שתואר בעמוד המוצר או שהגיע עם איכות נמוכה.

מוכרים אחרים עשויים להציע לכם להחזיר את המוצר אל הספק והתשלום עבור המשלוח יהיה על חשבונם.

שירותים נוספים – הגעה בזמן – מוכרים עשויים להחזיר לכם את התשלום אם לא קיבלתם תוך 60 יום את המוצר שרכשתם.

אנו מאוד ממליצים לכם לבדוק זאת כי זה חשוב מאוד.

התכתבות עם ספק

דרך נוספת להבין עוד על הספק שלכם היא פשוט לבדוק אותו, ניתן לשלוח הודעה אל הספק ולראות זמני תגובה, כיצד הוא עונה, עד כמה נעים לנהל שיחה עם הספק. אמנם זה לא מחייב לעשות בכל פעם ופעם, אבל כך תוכלו להיות בטוחים עוד יותר שהספק הזה אמין.

ספקים אמינים מחזיקים שירות לקוחות מקצועי, החל משלב טרום רכישה ועד לשירות ושימור לקוחות. זה בסדר לדבר איתם ולקבל יותר פרטים על המוצר, כגון ארץ ייצור, מוצרים דומים, אחריות נוספת על המוצר ועוד.

הגנת הרוכש על ידי AliExpress

נוסף לאחריות המוכר ולבחירת ספק אמין, עליאקספרס מציעה לכם הגנה עליכם כרוכשים באתר, וזה חשוב לדון על זה לפני שתרכשו בפועל את המוצרים.

החזר על אי הגעה

עליאקספרס מציעה לכם החזר מלא אם לא קיבלתם את ההזמנה שלכם בתקופה שהמוכר הודיע באחריות מוכר שלו.

החזר על מוצר בלאי

עליאקספרס תחזיר לכם החזר מלא או חלקי אם המוצר לא כפי שתואר. כלומר אם המוצר שקיבלתם שונה ממה שצויין תקבלו החזר מלא אם תחזירו את המוצר בחזרה או החזר חלקי אם תחליטו להשאיר את המוצר אצלכם.

רכישת המוצר

אחר שדיברנו הרבה על בחירת המוצר המתאים ומה יש לבדוק, כעת איך רוכשים את המוצר עצמו.

אז כך, ברגע שאתם נמצאים בעמוד המוצר עליכם לבחור דגם, צבע או גודל במידה ויש מספר אפשרויות ולאחר מכן ללחוץ על "Buy Now" (קנה כעת) או הוסף לסל אם אתם מעוניינים עוד מוצרים.

במידה וטרם מילאתם פרטי איש קשר שלכם, עלי אקספרס יוביל אתכם לעמוד הזה ותצטרכו להזין את איש הקשר, מדינה, כתובת, עיר, אזור, מיקוד (ניתן לבדוק דרך דואר ישראל), טלפון ולאחר מכן שמירת הפרטים. (מומלץ להשתמש בגוגל מפות כדי לרשום בצורה נכונה את שם הרחוב שלכם באנגלית, ולבדוק את כל הפרטים שוב פעם כדי להיות בטוחים שלא פספסתם כלום ורשמתם נכון).

אחרי שתמלאו הכל בצורה תקינה תוכלו שוב לערוך את כמות היחידות של המוצר שאתם מעוניינים ואת המשלוח, ולבסוף את המחיר הסופי שתשלמו. אם אין כל שינויים, המשיכו קדימה אל עבר התשלום.

תשלום – איך משלמים באליאקספרס?

אחרי שאתם בטוחים במוצר שלכם, החלק הבא הוא התשלום. תשלום באליאקספרס דרך פייפל או דרך כרטיס אשראי. ליתר דיוק, ניתן לרכוש על ידי אמצעי התשלום הבאים:

  • כרטיס אשראי בינלאומי – כרטיס בינלאומי עם 16 ספרות בד"כ של חברת ויזה, מאסטר קארד או אמריקן אקספרס. בין אם הונפק על ידי הבנק או חברת האשראי (ישראכרט, מקס MAX (לאומי קארד), או כאל).
  • פייפל (PayPal) – מוכרים מסויימים מציעים לשלם עבור הקניות עם פייפאל לצרכנים.
  • כרטיס אשראי נטען – כרטיס נטען של בנד הדואר או של Payoneer.
  • ספקים ושירותים אחרים – כמו WebMoney, Bancontact.
  • העברה בנקאית – מעל 20.01 דולר, פחות מומלץ.
  • WESTERN UNION – מעל 20.01 דולר.

אנו לא ממליצים העברה בנקאית או ספקים שאינכם מכירים, כרטיס אשראי בטוח יותר.

כמובן תיהיה לכם אפשרות של שמירה פרטי כרטיס אשראי, כך שפעם הבאה יהיה לכם יותר קל לקנות, תוכלו לבצע שינוי כרטיס אשראי באליאקספרס בהגדרות החשבון שלכם.

קופונים

מידי פעם עליאקספרס עשויים לספק לכם קופונים כדי לעודד אתכם לרכוש יותר מוצרים. קופונים ניתנים בדרך כלל כמו החזר על תשלום כלשהו, לדוגמה בהוצאה מעל 20 דולר, תקבלו קופון של 4 דולר חזרה. אם יש לכם קופון, תהיה לכם אפשרות להזין ולבחור מתוך הקופונים המתאימים שלב אחד לפני לחיצה על תשלום. לאחר מכן לא תוכלו להוסיף קופון.

אם אתם רוצים לדעת איפה כל הקופונים שלכם נמצאים, לחצו על השם שלכם ולאחר מכן בחרו "הקופונים שלי" (My Coupons).

ניהול הרכישות שלכם ב-AliExpress (אלי אקספרס)

זהו, לאחר התשלום עבור המוצרים ולאחר הזנת הקופונים במידה ויש לכם. תקבלו הודעה כי עד 24 שעות אלי אקספרס יקבלו את אישור התשלום ולאחר מכן זה המוכר יקבל את ההזמנה למשלוח המוצר.

אם אתם רוצים לדעת מה קורה עם הרכישות שלכם, היכן המוצרים כרגע ומה הסטטוס, יהיה עליכם להיכנס לחשבון שלכם לחלק ניהול הזמנות. אתם יכולים לגשת בזה כך: כאשר אתם מחוברים לאתר, לחצו על השם שלכם, ואז לחצו על ההזמנות שלי (My Orders). כאן תוכלו לראות את המוצרים שלכם ואת הסטטוס שלהם.

  • המתנה לתשלום – עליאקספרס סולקים ומקבלים את התשלום אליהם.
  • המתנה למשלוח – עליאקספרס שלחו את ההזמנה למוכר וכגע ממתינים שהמוכר ישלח ויודיע על כך.
  • המתנה להגעה – המוצרים בדרך אליכם, כרגע ממתינים להגעה שלהם.
  • סכסוכים – כאשר אתם מעוניינים לפתוח מחלוקת, אם המוצר לא הגיע עדיין ועוד. (נדבר על זה בהמשך).

מתחת לזה, תוכלו לראות את המוצרים שהזמנתם. לרבות קישור לעמוד המוצר, קישור לעמוד החנות, שם החנות, שליחת הודעה פרטית למוכר, מחיר ששולם, מעקב הזמנה, לחיצה על כפתור שהמוצר הגיע אליכם, וכפתור פתיחת מחלוקת.

מעקב משלוחים

ניתן לבדוק ולעקוב אחר המשלוח שלכם דרך לשונית "ההזמנות שלי" ואז לחיצה על "Track Order" (מעקב הזמנה) ליד המוצר שאתם מעוניינים לקבל מידע. כאשר אתם לוחצים על הכפתור הזה, אתם מקבלים מידע בצורה וויזואלית וגם בצורת טקסט הינן נמצא המוצר שלכם, האם המוצר בהכנה למשלוח, האם הוא יצא ממדינת המקור, האם הוא נחת במדינת היעד והאם הוא כבר אצלכם.

כמו כן, מתחת לכך תוכלו לקבל בצורת טקסט, מידע נוסף לגבי המשלוח. זכרו: המוכר מחויב לספק לכם קוד מעקב משלוח, זהו קוד בינלאומי של 13 תווים של אותיות ומספרים באמצעותם תוכלו לבדוק היכן המוצר שלכם נמצא (בנוסף לעלי אקספרס).

וזו גם האפשרות השניה, בדיקה באתרים של מעקב משלוחים:

  1. מעקב משלוחים של הדואר – כאן יש להזין את קוד המעקב שקיבלתם וללחוץ על "חפש".
  2. www.17track.net – עליכם להדביק את קוד המעקב וללחוץ על "Track".
  3. global.cainiao.com – עליכם להדביק את קוד המעקב וללחוץ על "Track".

אם המשלוח מבוצע באמצעות EMS תוכלו להזין אותו באתר שלהם או בדואר ישראל.

פתיחת מחלוקת \ סכסוך ב-AliExpress

לא תמיד צריך לפתוח מחלוקת, לפעמים הודעה פרטית למוכר יכולה לפתור כבר את הבעיה שנוצרה. ייתכן והמוכר ירצה בעצמו לפתור את הבעיה מבלי לערב את עליאקספרס.

יש לכם עד 60 יום לאשר את הגעת המוצר מרגע ביצוע ההזמנה, אחרת יבוצע קבלה אוטומטית. אם לא קיבלתם את המוצר או שאתם רואים כי לוקח למוצר הרבה זמן להגיע אליכם, כדאי לשקול פתיחת מחלוקת. שימו לב: ניתן לפתוח מחלוקת רק לאחר 10 ימים מרגע משלוח המוצר/החבילה.

אנחנו לא ממליצים להמתין ל-60 יום, אלא לעשות זאת לפחות שבועיים או 3 שבועות לפני. ניתן לפתוח מחלוקת (Open Dispute) בעמוד ניהול ההזמנות שלכם, או בעמוד ההזמנה הספציפית. לחיצה עליו תצטרכו לרשום האם מדוע אתם רוצים לפתוח סכסוך ולספק פרטים נוספים.

פתיחת סכסוך אינה מכניסה את עלי אקספרס לתמונה, אלא אם קיבלתם תשובה לא מספקת מהמוכר. תהיה לכם אפשרות "להסלים" את הסכסוך ועליאקספרס תוכל לפתור בינכם את הבעיה.

עוד דרכים של רכישת מוצרים בעליאקספרס

אמנם ציינו את הדרך הרגילה לרכישת מוצרים שאתם באמת צריכים ובלי מבצעים והטבות. הדרך הנוספת היא פשוט לגלות מבצעים שנמצאים באתר, מוצרים חדשים, הנחות ומחירי חיסול. בואו נדבר על זה.

העמוד הראשי

כפי שאמרנו בתחילת הכתבה, זירות המסחר אוהבות שהאתר שלהן יהיה כמה שיותר אטרקטיבי, מעניין ועם הרבה תנועה. האתר הראשי שלהם מתעדכן כל פעם ותוכלו לראות אופנה מתחדשת, מבצעי החודש, הנחות והטבות ועוד מגוון של מבצעים כדי שתוצאו כמה שיותר כסף.

המוצרים הנמכרים ביותר

כאם תוכלו לראות את כל המוצרים שנמכרים הכי טוב. הקטגוריה הזו מתעדכנת כל שבוע ותוכלו לראות את כל המוצרים הפופולאריים ביותר השבוע. כאשר הם מדורגים לפי כמות המכירות באותו השבוע ומחולקים לפי קטגוריות. תוכלו לראות זאת כאן: sale.aliexpress.com/bestselling.

המוצרים החמים ביותר

כאן תוכלו לראות את המוצרים הכי חמים שיש, המוצרים שנמכרים הכי מהר שיש. ייתכן ומוצרים אלו עם כמות מלאי קטנה, או מוצרים תקופתיים או עונתיים. בדרך כלל תוכלו לראות כאן מוצרים מאוד זולים עד 10$. לכניסה, בקרו בכתובת כאן: sale.aliexpress.com/hot-products.

Flash Deals

כאן ניתן לראות את המוצרים שהם המחיר הטוב ביותר ב-30 הימים האחרונים ומוגבלים בזמן, וכמובן מוצרים מותאמים לכם על בסיס מה שאתם אהבתם באתר. לכניסה, בקרו בכתובת כאן: flashdeals.aliexpress.com.

Brand Zone

זירת המותגים – כאן תוכלו לראות את כל המוצרים של המותגים המובילים באליאקספרס. מותגים בביקוש, קולקציות חדשות, רשימת מותגים ולפי קטגוריות. לכניסה. בקרו בכתובת כאן: brandzone.aliexpress.com.

שירות לקוחות אלי אקספרס

צריכים תמיכה או שירות לקוחות עלי אקספרס? כך תוכלו ליצור קשר איתם בכמה שלבים פשוטים.

  1. ראשית כל, היכנסו לעמוד מרכז שירות לקוחות: helppage.aliexpress.com/buyercenter
  2. שנית, בחרו את הנושא המתאים ביותר ואת השאלה המתאימה ביותר.
  3. לחצו על התחל צ'אט (Start Chat).

שימו לב: הצ'אט זמין 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע (24/7). אם אתם מעוניינים ליצור קשר עם נציג אנושי, נא לא להגיב לצ'אטבוט (רובוט) שלהם ולהמתין, אם תענו לרובוט, נציג אנושי לא יענה לכם.

  • אפשרות שליחת מייל אפשרית רק בנושאים כספיים כגון תשלום או החזר.
  • לא ניתן ליצור קשר עם אלי אקספרס ישראל באמצעות טלפון.

עוד בנושא

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil