צרכנות

משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות: 14% פערי מחירים במוצרי הטואלטיקה

בדיקת משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות בסל מוצרי הטואלטיקה מגלה: סופר פארם היא היקרה ביותר - רמי לוי הזולה ביותר

לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות ערכו בחינה של רמת המחירים בישראל במוצרי טואלטיקה וזאת על מנת לאתר מגמות ולבחון כיצד השינויים בשוק הפארם משפיעים על כיסו של הצרכן הישראלי.

השוק השתנה מהותית בתקופה האחרונה, שופרסל רכשה את ניו פארם, רמי לוי רכשה 50.01% מרשת גוד פארם, סמארטפ פארם נכנסה לשוק בנובמבר 2017, היחידה שנותרה בעינה היא סופר פארם. אלו הם גם 4 רשתות הפארם הקיימות בשוק.

המועצה לצרכנות בדקה 35 מוצרים באמצעות מאגר המחירים בהתאם לנתונים של הרשתות עצמן. בין המוצרים שנבדקו: דאודורנטים (7 סוגים), משחות שיניים (7 סוגים), שמפו (2 סוגים), מוצרי היגיינה- טמפונים (7 סוגים), מוצרי גילוח (3 סוגים) ועוד. מחירים של מוצרים אלו נבדקו במגוון רשתות שיווק ובכללן יינות ביתן, רמי לוי ושופרסל. מתוך רשתות הפארם נבדקו מאות סניפים של סופר פארם ושל ניו פארם, אשר מעבירות נתונים למאגר המחירים.

מחירי סל המוצרים בממוצע הסניפים ברשתות:

שם הרשת (פארם/שיווק)ממוצע עלות המוצרים (בשקלים)
רמי לוי615.45
יינות ביתן656.15
ניו פארם663.37
שופרסל דיל674.32
סופר פארם701.33

כפי שניתן לראות, ממוצע עלות המוצרים ברשת רמי לוי הוא 615 שקל לעומת סופר פארם ששם הסל עמד על 701 שקל – הפער בין הרשת הזולה ליקרה הוא 14%.

פערים במוצרים עצמם בין רשתות המזון לרשתות הפארם:

מוצריינות ביתןניו פארםסופר פארםרמי לוישופרסל דילפער באחוזים
דאודורנט ג'ל ורוד ליידי ספיד סטיק 65 גרם18.3719.1631.0517.9018.6042%
דאודורנט קליר ג'ל ארקטיק אייס ג'ילט 70 מ"ל15.9025.9027.3511.9015.9056%
תחבושות עם כנפיים נורמל פלוס קוטקס יאנג 28 יחידות16.9315.8421.0115.0819.9028%
סכיני גילוח שיק אקסטרים 3 לנשים 4 יחידות17.6914.9019.3314.9014.9022%
מרכך הנוסחה הקלאסית הזנה וברק לשיער רגיל פרו וי פנטן 600 מ"ל13.9919.9022.889.9021.9056%
סכיני גילוח 5 להבים גילט ונוס 4 יחידות74.9064.9049.9070.7074.9033%

משרד הכלכלה והתעשייה, המועצה לצרכנות, הרשות לסחר הוגן ורשות ההגבלים העסקיים מקדמים צעדים שמטרתם להוריד את יוקר המחיה באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים, פעולות למול גופים המנצלים כוח שוק במטרה לגבות מחיר מופרז והגברת השקיפות לצרכנות נבונה.

בתוך כך, בחודש נובמבר 2017 משרד הכלכלה הציג את רשימת המוצרים שעליהם חלה החובה להציג פערי מחירים בין ישראל למדינות אחרות. הרשימה כוללת משחות שיניים, דאודורנט ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. אנו במקביל נמשיך לקדם את התחרות ונפעל למול גופים בעלי נתח שוק גבוה המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים".




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close