צרכנות
פופולארי

13 הדרכים שחברות הסלולר גורמות לכם לשלם יותר כסף

למרביתנו יש מכשיר סלולרי אחד לפחות, וכנראה יש לכם חבילת סלולר במחירים שונים התלויים בשירותים או בחברה המציעה לכם את השירות, בדרך כלל מדובר על מחירים נמוכים יחסית.

שוק הסלולר ידוע כשוק שיש לו תחרות טובה, התחרות הזו טובה לנו, הצרכנים, אנו נהנים ממחירים אטרקטיביים ומשלמים סכומים נמוכים בהרבה ממה שהיינו משלמים לפני עשור.

התחרות הגדולה בשוק הסלולר מאצלות את חברות הסלולר לחפש פתרונות איך לגבות מאיתנו כסף אחר על ידי שירותים אלטרנטיביים או גביית שירותים שונים שלא היו בתשלום אז.

אז איך חברות הסלולר גורמות לנו לשלם יותר כסף?

1. זינוק במחיר בתום החבילה

רוב חברות הסלולר בפרט וחברות התקשורת בכלליות, מגבילות את חבילות הסלולר והתקשורת שלהן לכמה חודשים, 12, 24, או 36 חודשים. למעט חברת We4G שמאפשרת חבילה לכל החיים.

עם תום החבילה, המחיר קופץ בדרך כלל בכמה עשרות שקלים ואתם מקבלים את אותו השירות ביותר כסף. מה שקורה בפועל הוא שאתם צריכים לקבל מחברת הסלולר את ההודעה על סיום החבילה ועליית המחיר דרך הודעת SMS או דרך החשבונית האחרונה / לפני אחרונה.

לעיתים אתם עשויים לא לשים לב שתשלמו יותר בין 10 לבין 70 שקלים מיותרים כל חודש כי לא שמתם לב בזמן. לכן, כדאי מאוד לעקוב אחר ההודעות והמומלץ ביותר הוא לנהל בקובץ Excel את החבילות והשירותים שלכם ולהתעדכן מעת לעת, פעם בחודש לפחות.

2. דמי מעבר

דמי מעבר זוהי עמלה שחברות הסלולר בפרט וחברות התקשורת בכלל גובות מכם ברגע שאתם מעוניינים לעבור לחבילת תקשורת אחרת הן במהלך תקופת החבילה והן בתום החבילה.

דמי מעבר עשויים להיות החל מ-30 ועד 70 שקלים תשלום חד פעמי וחברות הסלולר גובות מכם בחשבונית הבאה.

ניתן ליצור קשר עם חברת הסלולר ולהתמקח במחיר, לעיתים תופעו לגלות שתשלמו חלק מהעמלה או שלא תשלמו כלל את העמלה הזו. במקרים אחרים, תוכלו פשוט לבקש לעבור לחברה אחרת על מנת להימנע מתשלום זה.

3. חריגות גלישה

כאשר חבילת הגלישה שלכם כוללת סכום מסויים של ג'יגה בייט (GB) ואתם חורגים ממנה, חברת הסלולר רוצה "לעזור" לכם ומרחיבה את חבילת הגלישה שלכם בהתאם לתעריפון שלה. חברות מסויימות מקטינות את מהירות הגלישה למינימום ללא חיוב וחברות אחרות אף חוסמות את הגלישה.

מכיוון שהחברות נתבעו על כך בעבר שהם אפשרו ללקוח להגיע לסכומים משמעותיים, כעת חברות הסלולר מגבילות את הסכום המקסימלי שהן יוכלו לגבות על חריגת גלישה. עדיין מדובר על עשרות שקלים בחודש. החבילות החדשות כיום עם נפח גלישה משמעותי יותר ולכן הם עשויות לאפשר לכם לחסוך יותר.

טיפ: אם אתם גולשים בבית או בעבודה, השתמשו ב-WiFi שלכם וחסכו את נפח הגלישה הסלולרית כאשר אתם נמצאים במקומות ללא גלישה אלחוטית.

4. דמי כרטיס SIM

כרטיס SIM הוא כרטיס הסלולר שלכם שבאמצעותו, אתם יכולים להוציא ולקבל שיחות והודעות לאנשים אחרים וכן לגלוש ברשת האינטרנט הסלולרית. על מנת שתוכלו להנות מחבילת הסלולר בחברה חדשה, עליכם לרכוש אחד כזה של החברה.

כרטיס ה-SIM עשוי להיות גם בחינם ולעיתים הוא עשוי לעלות לכם עד 50 ₪ חד פעמי.

5. שיחות לחו"ל

אם יש לכם חבילת חו"ל או אם אתם יוזמים שיחה לחו"ל גם אם אין לכם חבילה, אתם משלמים כסף לא קטן. חברות סלולר משנות את מחירי השיחות לחו"ל לדקה ומציעות לכם חבילות חו"ל שלא בהכרח אתם צריכים שונים כל השנה.

כדאי לבדוק מה המחיר לחיוג בינלאומי על ידי המפעיל הסלולרי או המפעיל שיחות הבינלאומי שאיתם הם עובדים (בדרך כלל חברה קשורה). חשוב לציין כי ללא חבילה, אתם עשויים לשלם כמה שקלים עבור כל דקת שיחה דבר שעשוי להגיע בצורה חופשית לכמה מאות ₪ בחודש.

אם יש באפשרותכם לשוחח עם האנשים באמצעות האפליקציות השונות כדוגמת וואטסאפ, טלגרם, וויבר וכדומה – שקלו להתקשר דרכם כאשר אתם מחוברים אל ה-WiFi שלכם בבית/בעבודה.

במקרים אחרים, פשוט רכשו חבילת שיחות לחו"ל על ידי חברת הסלולר או חברת תקשורת ישראלית לשיחות בינלאומיות. כאן, שימו לב עבור אילו ארצות החבילה מתאימה.

6. שיחות וגלישה בחו"ל

כאשר אתם נמצאים בחו"ל, אתם עשויים להתקשר לארץ למשפחה או לצרכי עבודה. אתם עשויים לשלם על כך ביוקר אם לא תהיה לכם חבילת סלולר. זה תקף גם עבור גלישה סלולרית בחו"ל. גם כאן, אתם עשויים לשלם יותר כסף אם אין לכם חבילת תקשורת הכוללת שיחות ו/או גלישה.

אם יש לכם אפשרות להיות מחובר באמצעות רשת ה-WiFi בחו"ל ולהתקשר לארץ באמצעות הוואטסאפ, וייבר וכדומה – עשו זאת.אתם עשויים לחסוך מאות שקלים בתקופה הזו.

7. גיבוי בענן

כולכם בוודאי דואגים מה יקרה לכל התמונות, הסרטונים והקבצים שלכם בטלפון אם וכאשר יקרה לו משהו, בשביל זה יש שירותים כמו גיבוי בענן. מקרה נוסף של גיבוי בענן הוא כאשר אין לכם מספיק מקום בטלפון (בעיקר טלפונים ישנים יותר, כי כיום יש הרבה שטח אחסון פנימי).

גיבוי בענן מאפשר לכם לשמור את המסמכים שלכם בענן של החברות. עם זאת השירות עשוי לעלות לכם החל מ-5 שקלים לחודש ועד ל-15 שקלים בחודש דרך חברות הסלולר.

אם יש לכם מסמכים חשובים ביותר, כדאי לשמור אותם באמצעות שירותים אחרים כגון של גוגל, מיקרוסופט, דרופבוקס וכד' – יעלה לכם זול יותר.

8. רכישת מכשירים

עדיין רוכשים מכשיר דרך חברת הסלולר? חושבים שרכישת מכשיר דרך חברת הסלולר טוב יותר? בטוח יותר? ולכן כדאי לשלם יותר – אנחנו נצער אתכם, התשובה היא – לא.

כיום קיימים אלפי חברות המפוזרות בארץ המאפשרות לכם לרכוש מכישירים שונים במחירים זולים יותר. ניתן אף לרכוש מכשיר ולקבל אותו לאחר מספר ימים עם עלות מינימלית של דמי משלוח. בנוסף, ניתן לחלק את התשלומים אם זו לא מתאפשר לכם לשלם בפעימה אחת, חלק מהחנויות מציעות ללא ריבית או הצמדה עד 12 חודשים או אפילו עד 36 חודשים.

כמה תחסכו אתם שואלים? מדובר על מאות שקלים.

9. שירות תיקונים

כאשר חלה בעיה עם מכשיר הסלולר שלכם, המסך נשבר, הטלפון התקלקל, המכשיר נפל למים וכד' – אתם בדרך כלל פונים לקבל שירות אל מי שרכשתם ממנו או חברת הסלולר שלכם.

למעשה, אם תפנו אל חנויות או מעבדות פרטיות, תופתעו לגלות כי תוכלו לחסוך עשרות ומאות שקלים עבור התיקונים. זאת, לאחר שנדגיש כי סביר להניח כי תקבלו שירות טוב לא פחות ואף מהיר יותר.

10. ביטוח סלולרי

אם כבר אתם רוכשים מכשירים, אתם גם רוכשים סוג של "ביטוח תיקונים" באמצעות חברות הסלולר. דבר שעשוי להגן עליכם כאשר יקרה חלילה משהו לטלפון שלכם. השירות כרוך בתשלום חודשי של כמה עשרות ועד מאות שקלים בכל חודש.

עם זאת, לא בהכרח שזה טוב עבורכם ולעיתים כדאי לשקול האם לרכוש שירות כזה, מה הוא כולל, מה אחריות היצרן כוללת, מה עלות התיקון וזאת כדי שתקבלו החלטה אם ואיפה כדאי לרכוש שירות כזה.

11. שיר בהמתנה

נמאס לשמוע צליל חיוג רגיל כאשר מתקשרים אליכם, יש שירות של שיר בהמתנה המוצע על ידי חברות הסלולר המאפשר למתקשר אליכם לשמוע צליל המתנה בזמן שתענו להם. חברות הסלולר עשויות להציע לכם את השירות לחודש, חודשיים בחינם ואז לגבות על כך סכום חודשי רגיל.

השירות הזה מיותר ללקוחות פרטיים ובדרך כלל מי שאמור "להנות" מכך הם המתקשרים אליכם ולא אתם, אז למה לשלם כסף מיותר, גם אם מדובר על שקלים בודדים בחודש.

12. הגנת סייבר

סייבר הוא תחום חם ולוהט. חברות הסלולר וספקי האינטרנט עשוים להציע לכם שימוש באינטרנט תוך כדי אבטחת המכשיר שלכם מפני התקפות סייבר שונות. השירות הזה מאפשר להגן עליכם מפני קישורים שאתם מקבלים ב-SMS, אפליקציות צד ג', הגנה על גלישה באינטרנט, סריקת מכשיר ועוד.

לא ברור עד כמה השירות באמת מועיל כיוון שאתם יכולים להוריד בחינם אפליקציות אנטי וירוס שעוזר להגן עליכם ולסרוק קבצים חשודים. כמו כן, אם אינכם מכירים מי שלח לכם את הקישור ולמה, לא לליחוץ עליו ובוודאי שלא להזין פרטים אישיים ואמצעי תשלום.

בכל מקרה, האפליקציות של החברות הגדולות של גוגל, פייסבוק וכדומה, מתעדכנות מעת לעת והן עשויות להגן עליכם במספר אפשרויות נוספות.

החיסכון מאי שימוש בשירות על ידי חברות הסלולר הוא כ-10 שקלים בחודש.

13. אפליקציות ותוכן נוסף

חברות סלולר רבות מספקות שירותי תוכן שונים כגון אפליקציות מוזיקה, טלוויזיה וכדומה. כמו גם שירותים שונים של ניווט, חסימת מספר טלפון ואחרים.

כאשר Waze נכנסה לשוק, היא הפכה למיותר את מרבית האפליקציות שעליהם הייתם צריכים לשלכם כל חודש, אם אתם עדיין משלמים, זה מיותר.

אפליקציות שונות כגון של מוזיקה או טלויזיה, כדאי מאוד לבדוק ספקים שונים כגון ספוטיפיי, דיזר, אפל מיזיוק, גוגל פליי מיוזיק, או שירותי טלוויזיה שונים המאפשרים צפייה בסמארטפון כחלק מהחבילה וללא תשלום נוסף.

עבור שירותים אלו, הניתנות על ידי חברות הסלולר, ניתן לחסוך עשרות שקלים בחודש לכל מנוי.

קבלו הצעה של חבילת סלולר וחסכו כסף


* שליחת הטופס בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות



בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד. יש לכם מידע חשוב לספר לנו? כתבו לנו דרך המייל האדום.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close