שיווק ופרסום

פרסום בפייסבוק: איך לפרסם בפייסבוק את העסק והמוצרים/השירותים שלכם?

פרסום בפייסבוק הוא כלי שמאפשר לעסקים ולארגונים לקדם באופן ממומן ברשת החברתית את העסק שלהם או המוצרים / השירותים שהם מציעים. מערכת הפרסום בפייסבוק עוזרת להגיע לקהל לקוחות מדוייק למדי.

אפשר לעשות זאת לבד או עם חברת פרסום מקצועית. הנה כל מה שחשוב לדעת בעניין.

מה זה פרסום בפייסבוק?

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והמתקדמת ביותר בעולם, יחסית למתחרים אחרים שלה. כדי לפרסם בפייסבוק, צריך להכיר את מערכת הפרסום שלה – Facebook Ads (פייסבוק אדס).

מערכת הפרסום בפייסבוק מאפשרת לעסקים ולחברות לפרסם את עצמם במיקומים שונים ברחבי פייסבוק ואתרים נלווים. פרסום בפייסבוק מתאים לעסקים שונים, גם קטנים וגם גדולים, שכן אפשר להשקיע תקציבים של החל משקלים בודדים ועד מאות אלפים ואף יותר.

המודעות בפייסבוק מוצגות לצד המילה "ממומן" או "בתשלום" או באנגלית "Sponsored", הן מוצגות לאנשים שהם הוגדר קהל יעד במסע הפרסום על ידי המפרסם. כך שכאשר גולשים בפייסבוק, המודעות הללו עשויות להופיע.

כאשר עסקים יוצרים את מסעות הפרסום,הם קובעים את המטרה אותה מעוניינים להשיג, את המיקום של המודעות, את סוג המודעה ומידע נוסף שאפשר להוסיף אל המודעה. הפרסומות בפייסבוק יכולות להיות בצורה של תמונה, וידאו או שילוב בינהם – כלומר המודעות בפייסבוק הן לא רק טקסט, אלא עם תוכן ויזואלי נוסף.

מהם היתרונות של פרסום בפייסבוק?

לשירותי פרסום בפייסבוק יש יתרונות רבים ומגוונים, בעיקר כאשר משווים מול שיטות פרסום מסורתיתות. כמו למשל:

  • מיקוד – אפשר ליצור קהל יעד ספציפי שאילו ממוקדות המטרות, כמו למשל, לפי אזור מגורים, טווח גילאים, מגדל, שפה, מכשיר, תחומי עניין רבים (לפי שם משרה, סוג תפקיד, התעניינות ב-, ביצוע רכישות ופעולות בפועל ועוד), אתרים ועוד.
  • מיקומים – אפשר לקבוע היכן המודעות יוצגו ברחבי פייסבוק, מאמרים מידיים, מיקומים נוספים ואפילו גם אינסטגרם (בבעלות פייסבוק) וככל הנראה גם וואטסאפ בקרוב.
  • פורמט מודעות – אפשר ליצור מודעות ממגוון סוגים, מודעות תמונה, מודעות וידאו, מודעות של סטורי, מודעות לידים ועוד.
  • אופן חיוב – אפשר לקבוע את סוג התשלום, האם משלמים לפי קליק, לפי חשיפה, לפי צפייה בסרטון ועוד.
  • תזמון – אפשר לקבוע ממתי עד מתי המודעות יפעלו, באילו שעות לא יפעלו ועוד.
  • מדידת ביצועים – מערכת הפרסום מציעה למדוד את הצלחת המודעות על ידי הצגת הביצועים של המודעות, מיקומים, סוגי קמפיינים, קריאייטיב ועוד – זה מאפשר לדעת מה עוד טוב יותר ומה פחות טוב.
  • כלים מתקדמים – אפשר ליצור מבחני A/B כדי לבדוק מה עובד טוב יותר, יצירת כללים אוטומטיים, יצירת קהלי יעד, הטמעת פיקסל ועוד.

איפה המודעות עשויות להופיע?

המודעות מופיעות בעיקר ברחבי פייסבוק, במיקומים שונים ואף במערכות של חברות בת (זה לכתבה אחרת). אלו הם המיקומים:

  • פייסבוק ניוזפיד – אפשר ליצור מודעות שמופיעות בעמוד הראשי של פייסבוק, בין פוסטים שונים של חברים, קבוצות או דפים עסקיים.
  • פייסבוק מרקטפלייס – ניתן להציג מודעות גם בתוך לוח יד שניה בה משתמשים מפרסמים מוצרים ונכסים למכירה ולהשכרה.
  • פייסבוק וידאו – המודעות יכולות להיות מוצגות גם באזור הסרטונים המוצעים וגם באזור פייסבוק Watch. כמו כן המודעות יכולות להופיע במהלך צפיית סרטונים.
  • עמודה ימנית/שמאלית – בהתאם לשפת הממשק בפייסבוק, המודעה יכולה להופיע בעמודה הימנית או השמאלית.
  • סטורי פייסבוק – המודעות עשויות להיות מוצגות כסטורי ממומן בעת צפייה בין סטורי לסטורי אחר.
  • חיפוש בפייסבוק – המודעות יכולות להופיע גם בעת חיפוש בפייסבוק.
  • מסנג'ר – המודעות יכולות להופיע גם באפליקציית מסג'ר של פייסבוק, בדואר הנכנס כקישור, בסטורי כמו סטורי בפייסבוק או אפילו בהודעה ממומנת שאפשר לפתוח אותה ולראות את המודעה.
  • רשת קהלים (Audience Network) – המודעות יכולות להופיע ברשת של אתרים ואפליקציות שונות שעובדות עם פייסבוק או באמצעות מאמרים מידיים.
  • אינסטגרם – המודעות יכולות גם להופיע ברשת האינסטגרם, באמצעות פיד (עמוד ראשי) או מודעה בתוך סטורי של אינסטגרם.
  • וואטסאפ – בקרוב ככל הנראה יהיה אפשר לפרסם בסטורי שלהם (סטטוס) ועוד.

בעניין אינסטגרם חשוב לציין שאפשר ליצור מודעות גם דרך פייסבוק וגם דרך אינסטגרם. יש קמפיינים דרך אינסטגרם שלא ניתן לעשות זאת בפייסבוק ולכן צריך לעשות זאת שם ישירות.

איך מורכב חשבון פרסום בפייסבוק?

לפני תחילת הפרסום, חשוב לדעת איך נראה מבנה חשבון הפרסום, מהי ההירכיה עצמה. הנה המידע:

  • חשבון פרסום – זהו החלק העליון ביותר, גם מוגדרים הגדרות שונות בעניין החשבון, מזהה חשבון, אמצעי תשלום, העדפות חשבון ועוד.
  • קמפיינים – בכל חשבון ניתן ליצור כמה קמפיינים. בפייסבוק, לכל קמפיין (מסע פרסום) יש מטרה משלו, מוגדר תקציב הקמפיין, הגדרות ועוד.
  • קבוצות מודעות – כל קמפיין יכול לכלול כמה קבוצות מודעות, בקבוצות המודעות מגדירים את המיקומים בהם יופיעו המודעות, תקציב (גם פה אפשר להגדיר), הגדרת קהלי יעד, מיקומים, הצעת מחיר והגדרות נוספות מתקדמות.
  • מודעות – בכל קבוצת מודעות ניצן ליצור כמה מודעות בהתאם למטרת הקמפיין. מודעות יכולות להיות תמונה, וידאו, קישור תמונה, קישור עם סרטון, תמונה/סרטון עם טופס לידים, קולקציה, קרוסלה ועוד.

מודעה היא פרסומת שמוצגת ללקוחות הפוטנציאליים בפועל, בהתאם להגדרות, מיקודים, מיקומים ותקציב.

מה צריך עוד כדי לפרסם בפייסבוק?

כדי לפרסם בפייסבוק, עליכם להצטייד בכלים / שירותים הבאים:

  • חשבון פרסום בפייסבוק אד מנג'ר – כאן בפועל יוצרים ומנהלים את המודעות. קישור: facebook.com/adsmanager.
  • עמוד עסקי בפייסבוק – פרסום חייב להיות מקושר לעמוד עסקי.
  • אתר אינטרנט / דף נחיתה – במקרה שבעת לחיצה על המודעה, הלקוח צריך לעבור לאתר מחוץ לפייסבוק, צריך ליצור עמוד נחיתה או אתר אינטרנט.
  • תמונות / סרטונים – כדי לפרסם, צריך תוכן ויזואלי כמו תמונה או סרטון. אפשר להשתמש בתוכן של העסק או להוריד מתוך מאגר תמונות חינם או לרכוש במאגר חיצוני. פייסבוק מציעה גם מאגר שאפשר להשתמש למודעות בחינם.
  • עיצוב תמונה / עריכת סרטון – כדי לפרסם מודעה, צריך לא רק להעלות את התמונה כמו שהיא, אלא לעיתים לערוך אותה, להוסיף טקסט עליה, לשנות גוון או פילטר ועוד. צריך שמישהו יעשה את העבודה הזו.
  • קופירייטינג – חשוב להקפיד על מסר שיווקי נכון בעת הפרסום ולכן מישהו צריך לעשות זאת בצורה נכונה.

פרסום בפייסבוק – מחיר

העלות של פרסום בפייסבוק משתנה בהתאם לתקציב ולמחיר הצעת מחיר.

התקציב הוא הסכום היומי או הכללי שאותו מוכנים להשקיע בפרסום בפייסבוק. כאשר ההוצאות על המודעות מגיעות לתקציב היומי, פייסבוק תעצור את הצגת המודעות עד ליום שלאחר מכן. בדרך כלל בחצות לפי אזור הזמן.

הצעת מחיר היא הסכום שמוכנים לשלם לתוצאה לפי מטרת ההצעה. יש סוגים שונים של הצעות, מחיר מקסימלי לקליק, מחיר ממוצע ועוד. במקרה של מחיר מקסימלי, לעולם לא משלמים יותר מהסכום שנקבע לכל תוצאה.

מה לגבי מע"מ או חשבוניות?

בעניין הוצאות הפרסום חשוב לזכור כי פייסבוק היא לא חברה ישראלית ולכן לא כפופה להוראות הדין בעניין המיסוי. כך שפייסבוק לא גובה מע"מ על התשלום ולכן לא משלמים מע"מ וגם לא מקבלים החזר מע"מ. כתוצאה מכך, פייסבוק לא מציעה חשבונית מס, אלא מסמך חשבונאי שמציג את סך ההוצאות על הפרסום, סכום זה היא הוצאה לכל דבר ואפשר לסווג אותה כהוצאה על פרסום ושיווק.

איך לפרסם בפייסבוק?

אז איך בפועל מפרסמים בפייסבוק? זו תשובה חשובה ולא ממש מסובכת. ראשית, יש להיכנס לקישור מקודם, עבור יצירת חשבון הפרסום ולהיכנס לשם.

כאשר נכנסים לחשבון, צריך לגשת לאזור של "מסעות פרסום" או "קמפיינים" ולפעול כך:

  1. ליצור קמפיין חדש ולבחור את המטרה שלכם. לכל קמפיין מטרה משלו בהתאם למשפך השיווקי של הלקוח הפוטנציאלי. אפשר לקבוע פה תקציב פרסום.
  2. לאחר מכן מגדירים את קבוצות המודעות, שם יש להגדיר קהלי יעד, לקבוע מיקומים היכן המודעות יופיעו, לקבוע תקציב לפרסום, תאריכי התחלה וסיום וסוג הצעת מחיר.
  3. בחלק של המודעות, בוחרים את העמוד העסקי שלכם ואת עמוד האינסטגרם (אם רוצים לפרסם שם), אפשר ליצור מודעה חדשה או להשתמש בתוכן קיים בעמוד העסקי.
  4. בחלק של המודעות אם רוצים מודעה חדשה, קובעים האם זה מודעת תמונה או סרטון, קרוסלה, קולקציה ועוד. לאחר מכן, מעלים את התוכן הויזואלי, כותבים את הטקסט למודעה, קישורים רלוונטיים ועוד.
  5. במקרה של מודעות מסנג'ר או מודעות לידים – צריך ליצור הודעות למסג'ר או טופס לידים, בהתאמה, בפועל. במקרה של קולקציה, צריך ליצור את העמוד הנחיתה המיידי בתוך פייסבוק (קנבס).
  6. מאשרים ומפרסמים.

מדריך מורחב יותר יופיע בכתבות אחרות.

פרסום בפייסבוק – לבד או עם משרד שיווק דיגיטלי?

כמו במתן שירותים רבים, גם בעת פרסום בפייסבוק, אפשר לעשות זאת לבד ללא עזרה חיצונית או עם סוכנות פרסום / משרד שיווק דיגיטלי.

כאשר עושים זאת לבד, המשמעות היא שצריך לדעת איך ליצור את מסעות הפרסום, ליצור את המודעות בפועל, לערוך ולעדכן שינויים ולשפר ביצועים, וכל זאת – לבד. היתרון הוא שלא צריך לשלם כסף לחברת פרסום.

מנגד, החיסרון הוא שהחינם הזה עולה כסף – הזמן שלכם. צריך להשקיע לא מעט זמן כדי ללמוד ולהבין כיצד עובדת מערכת הפרסום, איך ליצור מודעות ולעשות זאת בפועל ואיך לשפר ביצועים. למי שאין ניסיון, זה יותר בעייתי שכן אפשר לבזבז זמן יקר על דברים לא נכונים.

סוכנות פרסום, היא חברה שמציעה שירותי פרסום לעסקים, החברה קובעת עם העסק את המטרות, את האסטרטגיה והטקטיקה והיא יוצרת ומנהלת את הכל כך שהעסק לא נדרש לעשות כלום כמעט. היתרון היא שהחברה הזו בעלת מנהלי קמפיינים שלמדו וקיבלו הסכמות, היא פועלת עם עוד לקוחות ויודעת מה הכי טוב ונכון.

בסופו של דבר, חברה מעולה יכולה לייעל את מסעות הפרסום עד לרמה כזו שהעלות היא נמוכה יחסית לתוצאות שהיא משיגה, כך שהמחיר הסופי הרבה יותר נמוך. כמובן שמנגד, חברת פרסום עולה כסף וצריך זמן כדי לחפש אחת כזו.

קבלו הצעת מחיר פרסום בפייסבוק בחינם


* שליחת הטופס בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil


תגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close