שיווק ופרסום

פייסבוק ביזנס מנג'ר – מדריך ניהול עמודי פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, מודעות ועוד

פייסבוק הוא אחד הכלים החשובים ביותר לכולם במיוחד לצרכי שיווק לעסקים. באמצעותו ניתן ליצור עמוד עסקי, לפרסום באופן ממומן, ליצור קבוצה עם מטרה משותפת ואפילו לגייס כסף או לבקש תרומה.

בנוסף, ניתן לקשר בין חשבון הפרסום לעמוד העסקי, לעמוד אינסטגרם ולאחרונה, ניתן לקשר גם לחשבון וואטסאפ עסקי וניתן גם להאציל סמכויות לניהול הנכסים הללו לעובדים.

כאשר יש לכם הרבה עמודי פייסבוק, חשבונות פרסום, חשבונות אינסטגרם או וואטסאפ וכן עובדים, קשה יותר לנהל. בשביל זה יש כלי שנקרא פייסבוק ביזנס מנג'ר.

בכתבה הזו, אנחנו נסביר על הכלי הזה, איך ליצור אותו ואיך לנהל באמצעותו את הנכסים שלכם.

מה זה פייסבוק ביזנס מנג'ר?

פייסבוק ביזנס מנג'ר (או באנגלית: Facebook Business Manager) הוא כלי שמאפשר לעסקים לרכז ולנהל את כל החשבונות העסקיים שלהם במקום אחד בצורה יעילה יותר, במקום שאותם חשבונות יהיו מפוזרים.

סיבה נוספת היא הבעלות על הנכס. עד שפייסבוק השיקו את הכלי הזה, מותגים שרצו ליצור עמוד עסקי בפייסבוק, היו צריכים ליצור אותו באמצעות חשבון פרטי של מישהו והוא זה שהיה המנהל שלו. בעסקים קטנים ואצל עצמאיים – זה פחות בעיה, בעסקים גדולים יותר – זה יכול להוות בעיה.

פייסבוק ביזנס מנג'ר מתאים לעסקים שהם:

  • צריכים לנהל כמה נכסים דיגיטליים (עמודי פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, אפליקציות, פיקסלים ועוד).
  • צריכים לנהל כמה חשבונות פרסום.
  • צריכים לנהל כמה עובדים ולהאציל סמכויות שונות לכל עמוד או חשבון פרסום.
  • צריכים לקבל תובנות מקיפות של כלל העסק.

למעשה, פייסבוק ביזנס מנג'ר זוהי מערכת (בחינם) שעוזרת לכם לרכז את כל המערך השיווקי של פייסבוק וחברות הבנות שלה במקום אחד. המערכת עוזרת לכם לנהל את כלל הנכסים והעובדים ואתם יכולים בכל רגע להעביר סמכויות שונות מעובד לעובד, ליצור חשבונות חדשים, להגיש בקשה לבעלות על דפים ועוד.

בנוסף, פייסבוק מנג'ר מפרידה בין החשבון הפרטי שלכם לבין החשבון העסקי. עמיתים לעבודה לא יכולים לראות את החשבון הפרטי שלכם, אלא אם אישרתם את בקשת החברות שלהם.

איך ליצור חשבון Facebook Business Manager?

על מנת ליצור חשבון מנהל עסקים בפייסבוק, יש לפעול אחר ההוראות הבאות:

  1. היכנסו אל העמוד הבא: business.facebook.com/overview.
  2. לחצו על הכפתור "צור חשבון".
  3. הזינו את שם העסק שלכם (לא חייב להוסיף בע"מ / ע"ר וכדומה).
  4. הוסיפו את כתובת האימייל של העסק (אל תזינו את האימייל הפרטי, אם אתם רוצים לשמור על הפרדה בין פרטי לעסקי).
  5. לחצו על הכפתור "סיום" ולכן מכן אתם תועברו אל חשבון ביזנס מנג'ר שלכם.

כך זה ייראה לאחר שתסיימו ליצור את החשבון העסקי:

הגדרת חשבון ביזנס מנג'ר בפייסבוק
הגדרת חשבון ביזנס מנג'ר בפייסבוק

המסך הזה (צילום למעלה), הוא מסך הבית של העסק שלכם. ברגע שיהיו פה עמודי פייסבוק, אינסטגרם וחשבונות פרסום – הוא יתמלא.

כעת בואו נלמד איך להגדיר את החשבון ואיך להוסיף נכסים ועובדים.

פייסבוק ביזנס מנג'ר – הגדרת חשבון

על מנת שתתחילו לעבור עם המערכת, ראשית כל יש להגדיר את החשבון ולהוסיף נכסים. על מנת לעשות זאת, לחצו על הכפתור הכחול "הגדרות עסק" (Business Settings).

בעמוד הבא, יופיע לכם תפריט צדדי בצד ימין אם אתם משתמשים בעברית או בצד שמאל אם אתם משתמשים בפייסבוק באנגלית.

כך זה נראה:

הגדרת עסק ביזנס מנג'ר בפייסבוק
הגדרת עסק ביזנס מנג'ר בפייסבוק

אגב, זה חשבון שיצרנו במיוחד עבור הכתבה הזו, לכן, המילה "ביזנס" בתמונה לעיל זה שם העסק והמילה "מנהל עסקים" זה שם העובד / מנהל.

טוב, בואו ניגש ישירות להוספת אנשים ונכסים לחשבון העסקי.

1. משתמשים

אנשים

בתפריט מופיע המילה אנשים, הכוונה היא לאותם אנשים שיש להם גישה לחשבון מנהל עסקים הזה שיצרתם. אותם אנשים נמצאים מתחת לשם שלכם. על מנת שתוכלו להוסיף אנשים:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. בחלונית שתיפתח, יש להזין את כתובות דואר אלקטרוני של העובדים הללו (לא חייב אימייל של הפייסבוק). לאחר מכן יש להקצות להם תפקיד עסקי ואז ללחוץ על הבא. אלו התפקידים:
    • גישת עובד – בעלי גישה זו יכולים לעבוד על כלים וחשבונות שהוקצו להם.
    • גישת מנהל – בעלי גישה זו הם מעל גישת עובד ויכולים בנוסף גם לשלוט על החשבון העסקי, לערוך הגדרות, אנשים, חשבונות וכלים.
    • אנליסט כספים – יכול לראות עסקאות, חשבוניות, הוצאות ואמצעי תשלום.
    • עורך פיננסי – רמה גבוה מאנליסט כספים והוא יכול לערוך פרטי אשראי ופרטים כספיים נוספים כמו עסקאות, חשבוניות, הוצאות ואמצעי תשלום.
  3. יש להקצות לאותם אנשים נכסים שעליהם הם יהיו אחראים ואז לחצו על "הזמן". פייסבוק תשלח להם מייל ולאחר שהם יאשרו אותו, הם יוכלו לגשת לחשבון (עד אז יופיע להם תווית "בהמתנה").

שותפים

אם אתם עובדים עם שותפים, אתם יכולים לספק להם גישה אל החשבון העסקי שלכם או לחלק מהנכסים. לדוגמה, אם אתם עובדים עם חברת פרסום ושיווק, אתם יכולים לתת להם גישה אל חשבונות הפרסום והעמודים העסקיים על מנת שהם יוכלו לנהל אותם עבורכם.

על מנת להוסיף שותף:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. יש למלא את מזהה העסק של השותף (לכל חשבון ביזנס מנג'ר יש מספר מזהה – ID).
  3. יש לספק להם גישה אל הנכסים שאתם מעוניינים ואז לחצו על "הקצה נכסים".

2. חשבונות

דפים

דפים הם כל אותם עמודי פייסבוק שאתם מעוניינים לנהל דרך הביזנס מנג'ר. על מנת להוסיף דף עסקי אל החשבון העסקי שלכם:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. יש לבחור איך אתם רוצים להוסיף עמוד / דף עסקי. אלו הם האפשרויות:
    • הוספת דף – אם אתם רוצים להעביר את הבעלות של העמוד העסקי אל ביזנס מנג'ר. על מנת להוסיף, הזינו את שם העמוד העסקי או קישור URL.
    • בקשת גישה לדף – אם אתם רוצים לקבל גישה כדי לנהל באמצעות ביזנס מנג'ר (יישאר בבעלות קודמת). על מנת לבקש גישה, יש להוסיף דף ראשי שמייצג את חשבון ביזנס מנג'ר או ליצור דף חדש, לאחר מכן הזינו את שם העמוד או כתובת URL.
    • יצירת דף חדש – אם אתם רוצים להוסיף דף חדש שהוא יהיה בבעלות חשבון הביזנס מנג'ר.
  3. לאחר מכן, יש להקצות תפקידים לאנשים.

אתם מוזמנים גם לקרוא כתבה שלנו על איך ליצור עמוד פייסבוק ואיך להגדיר אותו.

חשבונות פרסום

חשבונות פרסום הם חשבונות באמצעותם ניתן לפרסם בצורה ממומנת בפייסבוק או באינסטגרם. כאן לא מייצרים עמודי פייסבוק או אינסטגרם, אלא חשבונות פרסום בתשלום. כך תוכלו להוסיף חשבון מודעות:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. יש לבחור איך אתם רוצים להוסיף חשבון פרסום. אלו הם האפשרויות:
    • הוספת חשבון מודעות – אם אתם רוצים להעביר את הבעלות של חשבון המודעות אל ביזנס מנג'ר. על מנת להוסיף, הזינו את מזהה חשבון המודעות.
    • בקשת גישה לחשבון מודעות – אם אתם רוצים לקבל גישה כדי לנהל באמצעות ביזנס מנג'ר (יישאר בבעלות קודמת). על מנת לבקש גישה, יש להוסיף דף ראשי שמייצג את חשבון ביזנס מנג'ר או ליצור דף חדש, לאחר מכן הזינו את מזהה חשבון המודעות.
    • יצירת חשבון מודעות חדש – אם אתם רוצים להוסיף חשבון מודעות שהוא יהיה בבעלות חשבון הביזנס מנג'ר.
  3. לאחר מכן, יש להקצות תפקידים לאנשים.

אפליקציות

אם אתם מפתחי תוכנה או עובדים עם כאלו, וגם יש לכם אפליקציה בפייסבוק, אתם יכולים להוסיף אותה לכאן. אם לא שמעתם או שאין לכם, החלק הזה לא בשבילכם. על מנת להוסיף אפליקציה אל ביזנס מנג'ר:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. יש לבחור איך אתם רוצים להוסיף אפליקציה. אלו הם האפשרויות:
    • הוספת אפליקציה – אם אתם רוצים להעביר את הבעלות של האפליקציה אל ביזנס מנג'ר. על מנת להוסיף, הזינו את מזהה האפליקציה.
    • בקשת גישה לאפליקציה – אם אתם רוצים לקבל גישה כדי לנהל באמצעות ביזנס מנג'ר (יישאר בבעלות קודמת). על מנת להוסיף, הזינו את מזהה האפליקציה.
  3. לאחר מכן, יש להקצות תפקידים לאנשים.

חשבונות אינסטגרם

אם יש לכם חשבון אינסטגרם עסקי שאתם מעוניינים לנהל אותו באמצעות ביזנס מנג'ר או לפרסם אותו על ידי חשבון מודעות, אתם יכולים להוסיף אותו בחלק זה. על מנת להוסיף עמוד אינסטגרם:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. הזינו את שם המשתמש והסיסמא שלכם באינסטגרם.
  3. הקצו חשבון מודעות אם אתם רוצים ואז לחצו על "הבא".

חשבונות וואטסאפ (לא נמצא אצל כולם)

אם יש לכם חשבון וואטסאפ עסקי שאתם מעוניינים לנהל אותו באמצעות ביזנס מנג'ר או לפרסם על ידי חשבון מודעות, אתם יכולים להוסיף אותו בחלק זה. על מנת להוסיף חשבון וואטסאפ:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. יש לבחור איך אתם רוצים להוסיף חשבון פרסום. אלו הם האפשרויות:
    • חשבון וואטסאפ שלכם – אם אתם רוצים ליצור חשבון עבור העסק שלכם.
    • חשבון וואטסאפ של הלקוח – אם אתם רוצים לקבל גישה של חשבון וואטסאפ כדי לנהל באמצעות ביזנס מנג'ר (יישאר בבעלות קודמת).
    • יצירת חשבון וואטסאפ חדש – אם אתם רוצים חשבון וואטסאפ חדש עבור הלקוח.
  3. הוסיפו אזור זמן, מטבע מקומי ואמצעי תשלום (לא חובה) ואז לחצו על "הבא".
  4. לאחר מכן, יש להקצות תפקידים לאנשים.

פרוייקטים

אתם יכולים לארגן חשבונות מודעות, דפי פייסבוק, עמודי אינסטגרם, אפליקציות וקטלוגים במקום אחד. אז אם יש לכם כמה עמודים שונים, אתם יכולים לארגן אותם כך. פשוט הוסיפו את שם הפרוייקט והוסיפו את החשבונות שאתם רוצים לאגד אותם יחד.

3. מקורות נתונים

קטלוגים

אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני ואתם מעוניינים לפרסם בפייסבוק או באינסטגרם. אתם יכולים להשתמש בשירות שנקרא קטלוג. קטלוג מאפשר לכם לנהל את המלאי שלכם בין אם מדובר על מוצרים, טיסות, מלונות ועוד.

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. יש לבחור איך אתם רוצים להוסיף אפליקציה. אלו הם האפשרויות:
    • בקשת גישה לקטלוג – אם אתם רוצים לקבל גישה כדי לנהל באמצעות ביזנס מנג'ר (יישאר בבעלות קודמת).
    • יצירת קטלוג חדש – אם אתם רוצים להוסיף קטלוג שהוא יהיה בבעלות חשבון הביזנס מנג'ר.
  3. לאחר מכן, יש להקצות תפקידים לאנשים.

פיקסלים

פיקסל הוא כלי ניתוח שמאפשר לכם למדוד עד כמה הפרסום שלכם היה אפקטיבי על ידי הבנת הפעולות שהמשתמשים ביצעו באתר שלכם או באמצעות הנכסים הדיגיטליים. על מנת להוסיף פיקסל:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. פייסבוק ייצור עבורכם את הפיקסל ואותו יש להוסיף אל אתר האינטרנט שלכם.
  3. לאחר מכן יש להקצות אנשים וחשבונות פרסום.

סדרות אירועים לא מקוונים

ניתן להוסיף לפייסבוק אירועים לא מקוונים, כלומר ניתן לעקוב אחר פעולות של הלקוחות שלכם בצורה פיזית בעסק המקומימ שלכם ולא אונליין. על מנת להוסיף:

  1. יש ללחוץ על הכפתור "+ הוסף".
  2. יש לאשר את תנאי השימוש.
  3. יש לתת שם ותיאור.
  4. יש להקצות חשבונות מודעות ואז לחצו על "הבא".

המרות מותאמות אישית

המרה מותאמת אישית היא פעולה שהלקוחות שלכם בוצעו שהם בנוסף למה שפייסבוק פיקסל מציעים לכם. ניתן להוסיף המרה מותאמת אישית כך שביזנס מנג'ר ישלוט בנתונים או ליצור המרה חדשה.

קבוצות של מקורות אירועים

ניתן לקבץ את כל מקורות האירועים כמו פיקסלים, סדרות אירועים לא מקוונים ודפים. בלחיצה על כפתור הוסף, יהיה עליכם לספק שם לקבוצה ולהקצות את הנכסים הרלוונטיים.

קהלים משותפים

ניתן ליצור קהל משותף דרך חשבון המודעות שלכם. קהל זה ניתן לשתף יחד עם חברת הפרסום שלכם והם יכולים לפרסם תוך כדי שימוש באותם נתונים.

4. ביטוח מותג

דומיינים

יש שירותים שבהם אתם נדרשים לאמת כי הדומיין של אתר האינטרנט שלכם, שייך לכם. כאן תוכלו להוסיף את הדומיינים שלכם ולאחר מכן יהיה עליכם לאמת אותו על ידי אימות באמצעות DSN ראו באמצעות קובץ HTML.

רשימות חסימות

ניתן ליצור רשימה של אתרי אינטרנט, אפליקציות ודפי פייסבוק ספציפיים שבהם אתם לא מעוניינים להציג את המודעות שלכם. ניתן להעלות קובץ TXT או CSV כך שכל דומיין יהיה בשורה נפרדת משלו. לאחר מכן יש להעלות את הקובץ הזה וזהו.

5. אינטגרציות

גישה אל נתוני הלידים

ניתן לקבוע למי יש גישה אל נתוני אנשים שהביעו עניין לגבי המודעות שלכם. לדוגמה, אם פרסמתם מודעות לידים ואנשים השאירו פרטים בטופס מוטמע, הם נקראים לידים. אם אתם עובדים עם חברה שמבצעת עבורכם את תהליך המכירות, ניתן לספק להם גישה כאן.

6. תשלומים

כאן ניתן לנהל את כל אמצעי התשלום שאותם ניתן להקצות לחשבונות המודעות השונים. יש הבדל בין אמצעי התשלום בחשבון המדועות לבין אמצעי התשלום ברמת ביזנס מנג'ר.

אמצעי תשלום ברמת המודעות הוא רק לאותו חשבון. אמצעי תשלום ברמת חשבון ביזנס מנג'ר הוא לכמה חשבונות מודעות, ברגע שתקצו אמצעי תשלום לחשבון המודעות הוא יהפוך להיות הראשי.

7. מרכז האבטחה

כאן ניתן לבצע פעולות שונות שעוזרים לכם לאבטח את הביזנס מנג'ר שלכם. לדוגמה, ניתן להגדיר אימות דו שלבי שמחייב אחרים להתחבר באמצעות הטלפון בנוסף לסיסמא. בנוסף, ניתן להוסיף עוד מנהל לעסק על מנת שיוכל לעזור לכם במקרה שלא תוכלו להיכנס לחשבון (כדאי מאוד).

8. בקשות

בחלק זה ניתן לראות את כל הבקשות שקרו בעסק שלכם לעניין עמודים עסקיים, חשבונות פרסום ופריטים נוספים.

9. התראות

אתם יכולים לקבוע אילו התראות תקבלו למייל שלכם או באמצעות כפתור ההתראות בפייסבוק. הדבר עוזר לכם להיות מודעים לכך מה שקורה בחשבון העסקי. לדוגמה: אתם יכולים לקבל התראות כאשר מישהו מנסה לגשת אל הנכסים שלכם, כאשר מישהו מצטרף לעסק או עוזב, עדכונים עסקיים ועוד.

10. פרטי Business Manager

כאן אתם יכולים לשנות את השם של העסק שלכם במערכת ביזנס מנג'ר, לשנות את תמונת הפרופיל, לראות מהו מזהה מספר החשבון שלכם וגם למחוק את חשבון הביזנס מנג'ר. בנוסף, ניתן לראות נתונים נוספים על החשבון שלכם. לבסוף, ניתן לערוך את הפרטים האישיים שלכם.

מעל 1,400 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close