שיווק ופרסום

פייסבוק עסקים: מדריך שיווק לעסקים באמצעות עמוד עסקי

פייסבוק היא לא רק הרשת החברתית הגדולה בעולם, אלא שהיא גם מהווה פלטפורמה הכרחית לעסקים ולארגונים בישראל ובעולם כולו וזאת בזכות כמות המשתמשים העצומה וסוגי קהל יעד שונים. פייסבוק עסקים הוא חובה לכל עסק, עצמאי, ארגון או חברה ולכן הכתבה הזו תסביר לכם אודות אפשרויות השיווק בפייסבוק על ידי דף עסקי.

קצת רקע קצר, על פי נתוני הדוחות הכספיים של החברה, ברבעון הראשון של 2018 בפייסבוק היה קרוב ל-2.2 מיליארד (!) אנשים (בשפה מקצועית: משתמשים פעילים בחודש). עבור עסקים שמספקים שירותים או מוצרים בישראל, דעו לכם כי יש בין 5 ל-6 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

לא רק כמות האנשים עצומה, אלא שגם יש גם אנשים פעילים מכל סוגי התעשייה, דבר שעוזר לעסקים להסיק כי בוודאות קהל היעד נמצא שם ואפשר להגיע לכל אחד ואחת מהם.

אז מה זה שיווק בפייסבוק?

שיווק בפייסבוק הם כל הפעולות השיווקיות שאתם והעסק שלכם מתכננים לערוך ברשת החברתית הגדולה בעולם. בשפה פשוטה יותר, כל מה שאתם עושים בפייסבוק לצורך קידום העסק שלכם בפייסבוק.

שיווק בפייסבוק מתחיל החל מהשלב של גיבוש מטרה ואסטרטגיה וכלה בניתוח נתונים ושיפור ביצועים. למעשה, אלו פעולות רבות שכולן נקראות שיווק.

למעשה, יש כמה צורות של שיווק בפייסבוק:

  • פרופיל אישי שלכם (לא פרופיל מזויף ולא עסק במסווה של פרופיל פרטי!).
  • קבוצות בפייסבוק.
  • עמוד עסקי (דף) – הצורה הפורמלית ביותר שעסקים יכולים להשתמש בפייסבוק כדי לשווק את העסק שלהם.

מהו דף עסקי בפייסבוק?

דף עסקי בפייסבוק מאפשר לכל אחד מכם להציג את העסק שלכם ברחבי פייסבוק, להוסיף מידע אודות העסק, לעדכן את המשתמשים במידע ובחדשות אודות העסק שלכם וכן גם על ידי פרסום בתשלום. כמובן, שתוכלו לקבל מידע אנליטי לגבי הפעולות כך שתוכלו למדוד את הביצועים.

עמוד עסקי הוא לא עמוד אישי אך הוא חייב להיות מנוהל על ידי משתמש פרטי כבעלים של העמוד והוא מייצג את העסק או החברה שאתם עובדים בה. לעומת פרופיל אישי, עמוד עסקי לא יכול להוסיף חברים ורק המשתמשים יכולים להצטרף אליו על ידי לחיצה על "אהבתי" ו/או "עקוב".

בנוסף, משתמשים יכולים לשלוח הודעות פרטיות אל הדף העסקי ואתם יכולים לענות להם בהודעה בשם של העסק.

דף עסקי ניתן ליצור ולנהל בחינם, יש עוד כמה תכונות ויתרונות, אך לא נכנס אליהם עמוד יותר. עם זאת, חשוב לציין כי דף עסקי לא מהווה תחלופה לאתר אינטרנט או דף נחיתה.

על מנת להתחיל, ראשית כל יש ליצור עמוד עסקי ואז להגדיר אותו בצורה נכונה.

איך ליצור עמוד עסקי בפייסבוק?

כפי שנכתב לעיל, ראשית כל אתם צריכים להגדיר מטרות ברורות לשם מה נדרש לכם עמוד עסקי, אסטגטריה וטקטיקה, והגדרת קהל יעד. אנחנו נעבור ישירות אל החלק של הביצוע בפועל והטקטיקה.

ניתן ליצור עמוד עסקי בחינם במספר אפשרויות. דרך התפריט הצדדי בעמוד הראשי של פייסבוק, דרך עמוד עסקי כלשהו אחר, במקומות נוספים או על ידי הקישור הזה: www.facebook.com/pages/create.

כך זה נראה (אם זה נראה קצת אחרת, אל תדאגו – פייסבוק עורכת שינויים כל הזמן):

יצירת דף עסקי
יצירת דף עסקי

כאשר אתם נמצאים בעמוד יצירת דף עסקי, בחרו בסוג הדף המתאים לכך. האם מדובר בעסק או מותג או האם מדבור בדמות ציבורית או קהילה.

כאר תלחצו על "עסק או מותג", יהיה עליכם לספק מידע שהוא שם הדף והקטגוריה. שם הדף הוא השם של העסק שלכם, כדאי לא להעמיס יותר מדי על הכותרת וניתן לערוך אותו מספר פעמים לאחר מכן. לגבי הקטגוריה, בחרו מה הכי נכון עבורכם, האם אתם עסק מקומי, עסק של שירותים מקצועיים וכדומה.

אם מדובר על עסק מקומי, ייפתחו לכם אפשרויות נוספות של הזנת כתובת העסק כדי הקהל היעד יוכל למצוא אתכם.

כאן כבר העמוד שלכם נוצר ובשלב הבא יש להוסיף תמונות ראשיות לעמוד:

  • תמונת פרופיל – תמונה ריבועית שמייצגת את הלוגו של העמוד שלכם.
  • תמונת נושא – זו התמונה הגדולה שמופיע בראש העמוד לצד תמונת הפרופיל שלכם.

תוכלו גם לדעת מהם הגדלים המומלצים של התמונות בפייסבוק.

בנוסף, ניתן לערוך את כפתור קריאה לפעולה. זה כפתור שנמצא מתחת לתמונת הנושא שלכם ומטרתו לסייע לקהל היעד שלכם לבצע פעולה כלשהי אצלכם. כדוגמת שליחת הודעה, יצירת קשר באתר או בוואטסאפ, שליחת מייל, קביעת פגישהך קבלת מדי נוסף ועוד.

הגדרת עמוד עסקי והוספת מידע

לאחר שהעלתם את התמונה, אתם תועברו אל העמוד העסקי החדש שלכם.

בצד ימין בעברית לחצו על "אודות" (או בצד שמאל באנגלית על "About") – כאן תוכלו להוסיף את כל המידע על הדף שלכם.

כך זה נראה (דף שיצרנו ניסיון כדי להמחיש):

אודות עמוד פייסבוק
אודות עמוד פייסבוק

כאן תוכלו להוסיף את מספר הטלפון, כתובת אימייל, אתר אינטרנט, חשבונות ברשתות חברתיות אחרות, הוספת תיאור על העסק, הוספת סיפור של העסק, קטגוריה, שם הדף ועוד. ניתן אף ליצור שם משתמש ייחודי שהוא יופיע במקום ה-username כמו בדוגמה בקישור www.facebook.com/username.

לאחר מכן ניתן לעבור להגדרת העמוד, לצורך כך, בחלק העליון של הדף יש תפריט ורשום שם "הגדרות", לחצו על זה.

כך זה ייראה:

הגדרת דף עסקי
הגדרת דף עסקי

כפי שאתם רואים, בצד ימין יש תפריט צדדי ואז כל החלק במרכז משתנה על פי התפריט הזה.

בלשונית כללי יש לספק הגדרות כלליות של העמוד שלכם, כך למשל האם משתמשים יכולים ליצור פוסטים, הגדרה מי יכול לצפות בפוסט, האם ניתן לשלוח הודעות פרטיות לעמוד, תיוג העמוד, מסנן מילים ועוד. ניתן אך להגביל את העמוד לפי ארצות או גילאים, כך שמשתמשים שלא נמצאים בטווח שהגדרתם, לא יוכלו לגשת לעמוד.

כחלק של הודעות ניתן להוסיף הודעה המברכת משתמשים שיוצרים לראשונה איתכם קשר דרך עמוד העסקי, הודעה אוטומטית כאשר מישהו שולח הודעה ועוד.

בנוסף, ניתן לבחור תבנית של דף שמתאימה לסוג העסק שלכם. התבנית מורכבת מכפתור קריאה לפעולה וכן לשוניות העמוד (אודות, תמונות, סרטונים, אירועים, קבוצות וכד').

חלק חשוב נוסף הוא התפקידים בעמוד: אם יש לכם חברה שעוזרת לנהל את העמוד או עובדים שמעוניינים להוסיף פוסטים. כאן תוכלו להגדיר אותם לפי התפקידים שלהם. קיימים 6 תפקידים:

  1. מנהל – ההרשאה הגבוה ביותר, יכול לעשות הכל. יכול לשלוח ולפרסם הודעות, להשיב לתגובות ולמחוק אותם, ליצור מודעות, לראות מי פרסם, לצפות בנתוני אנליטיקס, לנהל חשבון אינסטגרם ולהקצות תפקידים בדף.
  2. עורך – דרגה נמוכה יותר. יכול לעשות כל מה שמנהל עושה, אך לא יכול להקצות תפקידים בדף.
  3. מגשר – דרגה נמוכה יותר. יכול לעשות מה שעורך ולמעט פרסום פוסטים.
  4. מפרסם -יכול ליצור מודעות, לראות מי פרסום פוסט ולעיין בנתוני שימוש.
  5. אנליסט -יכול לעיין בנתוני שימוש ולראות מי פרסם פוסט.
  6. תורם בשידור חי – יכול לעבור לשידור חי בתור דף ממכשיר נייד בלבד.

ההגדרות עוזרות לכם לנהל את כל מי שסימן לייק לעמוד שלכם או לחץ עקוב לעמוד, גם הם הוא משתמש פרטי או דף עסקי. כמו כן, ניתן לחסום אנשים מהדף ולראות מי נחסם.

אם אתם מפרסמים תוכן ממותג (כמו במגזין שלנו לדוגמה). תוכלו להוסיף פוסט בפייסבוק תוך כדי תיוג העמוד שלנו על מנת להסביר לפייסבוק כי מדובר על תוכן ממותג (זה חובה דרך אגב).

נוסף לכך, ניתן להתחבר לאינסטגרם שלכם ולהפוך חשבון אינסטגרם פרטי לעסקי. כמו כן, זה יקל עליכם כאשר תרצו לפרסם בצורה ממומנת בפייסבוק וכמו כן, תוכלו לנהל את התגובות של אינסטגרם ישירות מהעמוד העסקי.

מהם מדדי אנליטיקס / נתוני שימוש?

מדדי נתוני שימוש עוזרים לכם לקבל מידע אודות העמוד העסקי שלכם. כך למשל, לראות אילו פוסטים הכי טובים שמביאים יותר מעורבות כגון שיתופים או תגובות.

ניתן לקבל מידע אודות קהל היעד שלכם זה שסימן לכם לייק וזה שעוקב אחר העמוד. המידע כולל היכן התחילו לעקוב אחריכם ומידע דמוגרפי עליהם. מהם הגילאים, באיזו מדינה הם גרים ואפילו עיר מגורים ועוד.

ניתן לקבל מידע אודות צפייה בסרטונים, כמה צפיות וכמה דקות נצפו, נתונים גרפיים ועוד. מידע זה ניתן לייצא לקובץ אקסל לניתוח מעמיק יותר. כמו כן, ברוב המקומות נמצאים גרפים וטבלאות.

איך להגדיל את כמות העוקבים והלייקים?

עמוד עסקי הוא כלי חשוב לשיווק העסק, עם זאת ללא אנשים שעוקבים אחרי העמוד העסקי, לא שווה מרבית ההשקעה (למעט פרסום בתשלום). הסיבה לכך היא שהמידע שתפרסמו בעמוד הוא זה שיוצג למשתמשים שעוקבים אחר העמוד שלכם או אלו שנכנסו לשם.

על מנת שתוכלו לשווק את עצמכם באמצעות העמוד העסקי, כדאי לבצע מספר פעולות, כגון הוספת החברים שלכם, בתנאי שהם חלק מקהל היעד שלכם, הוספה כפתור לייק לאתר, הזמנה במייל ואפשרויות נוספות. אגב, פרסמנו כמה עשרות שיטות בכתבה נפרדת, תוכלו לעיין כאן: הדרכים להגדלת לייקים בעמוד עסקי.

איך להשתמש בעמוד לשיווק העסק?

עמוד פייסבוק נועד לא רק לפרסום העסק שלכם, אלא גם על הגדלת המעורבות עם המשתמשים שלכם, הגברת המותג שלכם ועוד. כל זה, אתם צריכים לקבוע במטרה הראשית לצורך מה אתם זקוקים לעמוד פייסבוק.

בנושא אסטגטריה, עליכם לקבוע כיצד להשיג את המטרות שהגדרתם לפני כן. אם המטרה שלכם היא הגברת המודעות למותג שלכם, עליכם להתאים את העמוד כך שהוא ישיג את המטרה המרכזית הזו.

לאחר מכן, תוכלו לרדת לעומק העניין ולקבוע טקטיקה שתשרת אתכם והיא זאת העבודה בפועל, כאן יהיה עליכם להחליט:

  • איזה סוג תוכן לפרסם בעמוד העסקי.
  • באיזו צורה לפרסם את התוכן: תמונות, סרטונים, קישורים וכד'.
  • באילו שעות וימים לפרסם את התוכן.
  • כמה פעמים בשבוע יש להוסיף תוכן.
  • מה המינון הנכון של תוכן שיווקי מול תוכן חדשותי ואינפורמטיבי.

בנוסף, יהיה עליכם לקבל מידע אנליטיקס (נתוני שימוש), מידע זה עוזר לכם להבין אילו פוסטים מעניינים ואילו לא. כמה עוקבים יש לכם ומהי התפוצה.

פרסום ממומן בתשלום

פרסום בתשלום הוא נושא בפני עצמו, והוא מורכב יותר. אך חשוב לציין כי ניתן לפרסם ולקדם את העמוד שלכם או תוכן נוסף שנמצא אצלכם באתר או בדף נחיתה.

תוכלו ליצור מודעות שונות על פי המטרה העיקרית של מסע הפרסום (קמפיין). מטרות אלו עשויות להיות:

  • הגברת מודעות למותג – כאשר אתם חדשים ולא מכירים אתכם, עליכם להגדיר את המודעות של קהל היעד למותג שלכם וזאת על ידי מודעה איכותית ומומלץ בצורת וידיאו.
  • תנועה לאתר – כאשר אתם מעוניינים להביא יותר תנועה לאתר האינטרנט שלכם.
  • מעורבות – כאשר אתם רוצים לגרום ליותר משתמשים לסמן לייק, להגיב או לשתף פוסט.
  • יצירת לידים – כאשר אתם מעוניינים לייצר פניות ישירות מפייסבוק.
  • צפייה סרטון – כאשר אתם רוצים לקדם סרטון כלשהו.
  • הודעות – כאשר אתם רוצים לגרום ליותר אנשים לשלוח לכם הודעה פרטית בעמוד עסקי.
  • מיקום פיזי – כאשר אתם רוצים לגרום לאנשים להגיע אל החנות המקומית שלכם.
  • המרות – כאשר אתם מעוניינים להתאים את המודעות לפי כמות הפניות אצלכם באתר.

זה הכל,

אם יש לכם שאלות נוספות, מוזמנים לשאול.

קבלו הצעת מחיר שיווק ברשתות חברתיות בחינם


* שליחת הטופס בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close