שיווק ופרסום

מחקר מתחרים בפייסבוק: כך תוכלו לעקוב אחר הפרסומות והדפים של המתחרים שלכם

הפרשה של קיימברידג' אנליטיקה ותקנות ה-GDPR השפיעו מאוד על תאגידי ענק ובפרט פייסבוק, כך שלאחרונה היא השיקה כלים חדשים של שקיפות.

עבור הצרכנים, הכלי החדש באמת מהווה שקיפות וגילוי לעניין השינויים של הדפים ושל המודעות שלהם. עסקים יכולים לנצל את המידע הזה לצורך מחקר המתחרים שלהם. למרות זאת, עד היום היה אפשר לעקוב אחר הפרסומים של המתחרים שלכם על מנת לקבל תובנות נוספות, מה עובד ומה לא.

מחקר מתחרים בפייסבוק

מחקר מתחרים או ניתוח מחקרים היא אסטרטגיה של שיווק וניהול שנועדה לעזור לעסקים להעריך את נקודות החוזקה והחולשה של המתחרים הפוטנציאליים וזאת על מנת לזהות את ההזדמנויות והאיומים האפשריים.

עם זאת, מחקר מתחרים בפייסבוק היא ממוקדת יותר ופחות כללית ומטרתה לעזור לעסקים להכיר ולהבין את המתחרים שלהם לפי איך שהם נמצאים בפייסבוק ומה הם עושים.

כך למשל, תוכלו לראות אילו מוצרים או טכנולוגיות חדשות הם משיקים או מעוניינים להשיק על מנת לזהות את האיום הזה על העסק שלכם ועל הנזקים שעלולים להיגרם לכם. אך בואו נהיה חיוביים יותר. אפשר גם לראות מה עובד אצל המתחרה שלכם על מנת שתוכלו לנצל את ההזדמנות הזו ולשפר את הביצועים שלכם.

איך אפשר לעקוב אחר התחרים בפייסבוק?

עסקים לא יכולים לפעול תחת הפרופיל הפרטי שלהם במטרה להסוות את העסק שלהם, במקרים אלו, פייסבוק עלולה לחסום או להשבית את המשתמש. לכן, על מנת שעסקים יוכלו לפעול, עליהם לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק.

כבר כאן, יש כמה דרכים לעקוב אחר המתחרים:

  1. בצורה ידנית – לעקוב אחר עמודים, פוסטים ומודעות בצורה ידנית כדי לראות כמה תגובות יש, כמה לייקים, כמה שיתופים, תדירות הפרסום ושעות הפרסום, כמה אנשים סימנו לייק לעמוד וכמה עוקבים אחרי העמוד ועוד.
  2. באמצעות כלי צד שלישי – קיימים כלים שונים שיכולים לספק לכם הערכה, עד כמה העמוד של העסק מקצועי, פעיל ובעל מעורבות גבוהה של פוסטים ומודעות. חלקם בתשלום וחלקם בחינם.
  3. באמצעות כלים של פייסבוק – דרך נוספת היא פשוט לעקוב אחר המתחרים שלכם בפייסבוק, בתוך פייסבוק עצמה וללא צורך לעקוב בצורה ידנית.

אנו נדון על הדרך השלישית והיא באמצעות כלים של פייסבוק.

מעקב אחר ביצועי הדפים והפוסטים של המתחרים

אחד הדברים החשובים ביותר היא לעקוב אחר ביצועי הדפים והפוסטים של המתחרים שלכם. הכלי מאפשר לכם להזין את הדפים של המתחרים שלכם לצורך צפייה ומעקב בהם.

כך למשל, אתם תוכלו לדעת איזה פוסט בעל המעורבות הגדולה ביותר שכוללת את מספר הלייקים, תגובות ושיתופים. ניתן גם לדעת כמה פוסטים המתחרה שלכם פרסם בתקופה הנוכחית. כמו כן, תוכלו לדעת מהו אחוז הגידול של הדף לעומת תקופה קודמת.

על מנת לגשת אל הכלי:

  1. עברו אל עמוד העסקי שלכם בפייסבוק.
  2. לחצו על נתוני שימוש (Insights) בתפריט ליד ההתראות.
  3. בלשונית "סקירה", המשיכו למטה עד שתגיעו לטבלה חדשה בשם "דפים לצפייה".
  4. לחצו על הכפתור "הוסף דפים".
  5. חפשו את הדף של המתחרה ואז לחצו על "+ צפה בדף".

כך זה נראה:

מעקב אחר ביצועי הדפים והפוסטים של המתחרים
מעקב אחר ביצועי הדפים והפוסטים של המתחרים

מעקב אחר המודעות והפרסומים של המתחרים ופרטי דף

הכלי החדש של פייסבוק מאפשר להציג את המודעות הפעילות של הדפים, ובמקרה זה, המתחרים שלכם. אם המתחרה שלכם לא מציג מודעות או שיש כמה מודעות דינאמיות או עם גרסאות שונות (ולכן ייתכן שלא תראו אותם).

אם המתברה מפרסם מודעות, אז תראו את כל המודעות של העמוד הזה, גם אם אתם לא קהל היעד של הפרסומות. המודעות שתראו הן כל המודעות שהמפרסם מפרסם בשירותי פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ושירותים אחרים.

במידה והמתחרה שלכם מפעיל מודעות בכמה מדינות, תוכלו לבחור את המדינה הרצוייה לכם.

על מנת לגשת אל הכלי:

  1. גשו אל העמוד העסקי של המתחרה שלכם.
  2. לחצו "פרטים ומודעות" (Info and Ads) בלשונית העמוד במחשב או על ליד תמונת הנושא במכשירים ניידים.
  3. כאן תוכלו לראות האם קיימים מודעות של המתחרה שלכם או לא ואף לפי מדינות.

עם זאת, לא תוכלו להגיב או לדעת כמה אנשים לחצו, הגיבו וביצועים אחרים.

בחלק זה, פייסבוק גם מאפשרת לקבל פרטים נוספים אודות הדף וזאת גם אם המתחרה שלכם לא מפרסם. המידע שניתן לראות שם מתי העמוד נוצר, האם המתחרה שלכם שינה את השם של הדף ועוד מידע שיתווסף בתקופה הקרובה.

כך זה נראה:

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close