צרכנות פיננסית

הוועדה לפניות ציבור דורשת להחזיר שליחת דו"חות חסכונות פנסיוניים בדואר הרגיל

חברי הוועדה לפניות ציבור: על רשות שוק ההון להמשיך לשלוח דו"חות בדואר לטובת אוכלוסיות שלא משתמשות באמצעים דיגיטליים

הועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר, התכנסה בעקבות פניות של אזרחים שפנו לוועדה בעקבות הודעת רשות שוק ההון שיפסיקו לשלוח דוחות שנתיים בדואר רגיל.

בהודעה שפרסמה בחודש שעבר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון דורית סלינגר, יצאו הוראות לגופים המוסדיים המשנות את ברירת המחדל בשליחת הדוחות השנתיים לחוסכים ומבוטחים, לכתובת דואר אלקטרוני או כמסרון לטלפון הנייד.

בהתאם להוראות, הגוף המוסדי יאפשר לכל חוסך ומבוטח להחליט באיזה אמצעי הוא מעוניין לקבל את הדוח השנתי. עד כה ברירת המחדל קבעה כי הדוח יישלח לחוסכים באמצעות הדואר כל עוד לא ביקש המבוטח או החוסך אחרת.

ברירת המחדל למצטרפים לאחד הגופים, יבחרו במסגרת הליך ההצטרפות האם לקבל את הדוח השנתי באמצעי דיגיטלי או באמצעות הדואר. ברירת המחדל למצטרפים החדשים השתנתה, כך שמי שלא בחר החוסך אחרת, ויש בידי רשות הגוף המוסדי כתובת דואר אלקטרוני של החוסך או מספר טלפון נייד, הדוח השנתי יישלח לאחד מהם.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר הציג תלונות שהתקבלו בוועדה ואמר כי "המתלוננים חשים שמידע חשוב נעלם מהם. למרות הקדמה הטכנולוגית, ולמרות הצורך בשמירה על איכות הסביבה והחיסכון בנייר, עדיין ישנם אזרחים שאינם מחוברים לטכנולוגיה, אם ממניעים אידאולוגיים, או אזרחים מבוגרים ועולים חדשים שאינם מורגלים בשימוש באמצעים הללו. הוועדה דורשת לבטל את ההחלטה ולחזור לשלוח דו"חות נייר בדואר כברירת מחדל. מי שיבחר לקבל בדואר אלקטרוני במקום דואר רגיל יודיע לרשות, ובחירתו תכובד."

שלי סבן, מנהלת מחלקת הפנסיה ברשות שוק ההון: "כל הצעדים שהרשות עשתה בשנים האחרונות ובוודאי גם בעניין הזה, התכלית שלהם היא לטובת המבוטחים בלבד. לעניין פתיחת המעטפה, אנשים לא פותחים את המעטפות. המטרה שלנו הייתה להנגיש ככל הניתן את הדו"ח למבוטחים. היכולת של בן אדם ממוצע לקבל הודעת ס.מ.ס וראות את זה תוך כדי שהוא עומד בתור או כל דבר אחר בשגרת יומו, היא גדולה יותר שהוא יראה את זה כי הבנו שהציבור פסיבי. לכן החלטנו שברירת המחדל לכלל הציבור תהיה באמצעים דיגיטליים. יחד עם זאת, החוזר לא חל על פנסיונרים ועל מי שלא עדכן כתובת מייל.

לגבי הטענה שאנשים לא מקבלים תשובות, אנחנו בוחנים איך נכון להתנהל עם זה. אנחנו קשובים לרחשי הציבור וכמובן שהמטרה לא הייתה שאנשים רוצים לממש את זכותם ולא מצליחים לעשות זאת ואנחנו נבחן את זה בכובד ראש. צריך לזכור שעלויות בסוף זה על חשבון המבוטחים והמטרה שלנו היא להוזיל את דמי הניהול למבוטחים."


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול Protocol הינו מגזין עסקים, פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, פיננסים, נדלן, טכנולגיה, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, פנסיה, עסקים ויזמות, השקעות, סביבה, אנרגיה, שיווק, טגנולוגיה, בארץ ובעולם.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close
Close