חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

הממונה על שוק ההון: ברירת המחדל לשליחת הדוחות השנתיים – דוא"ל או מסרון

דורית סלינגר: ברירת המחדל לשליחת הדוחות השנתיים – דוא"ל או מסרון. עד היום, ברירת המחדל הייתה כי הדוח השנתי יישלח בדואר אם החוסך לא ביקש אחרת.

​הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, פרסמה היום הוראות לגופים המוסדיים המשנות את ברירת המחדל בשליחת הדוחות השנתיים לחוסכים ומבוטחים, לכתובת דואר אלקטרוני או כמסרון לטלפון הנייד.

בהתאם להוראות, הגוף המוסדי יאפשר לכל חוסך ומבוטח להחליט באיזה אמצעי הוא מעוניין לקבל את הדוח השנתי – דואר, דואר אלקטרוני או מסרון לטלפון הנייד. עד כה, ברירת המחדל קבעה כי הדוח השנתי יישלח לחוסכים באמצעות הדואר כל עוד לא ביקש המבוטח או החוסך אחרת.

ההוראות קובעות גם כי חוסכים ומבוטחים המצטרפים לאחד הגופים, יבחרו במסגרת הליך ההצטרפות האם לקבל את הדוח השנתי באמצעי דיגיטלי או באמצעות הדואר. ברירת המחדל למצטרפים חדשים השתנתה כך שככל שלא בחר החוסך אחרת, ויש ברשות הגוף המוסדי כתובת דואר אלקטרוני של החוסך או מספר טלפון נייד, הדוח השנתי יישלח באמצעות אחד מהם.

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר: "לאמצעים דיגיטליים חשיבות רבה וכוח להגביר את השקיפות והגילוי לחוסכים ולמבוטחים. נמשיך לפעול במגוון דרכים להנגיש לחוסכים ומבוטחים את המידע הנחוץ לקבלת החלטות מושכלות אודות מוצרי הביטוח והחיסכון הפנסיוני שברשותם".

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil