שיווק ופרסום

פרסום בגוגל אדס (Google Ads): כך תוכלו לקדם את העסק שלכם

גוגל אדס (Google Ads) היא מערכת הפרסום של גוגל המאפשרת לכל עסק לפרסם את עצמו במנוע החיפוש ובמיקומים אחרים בצורה ייחודית. גוגל אדס מאפשרת לפרסם רק ללקוחות שאתם רוצים להגיע אליהם על בסיס מיקודים שונים ולסנן קהל יעד שאינו רלוונטי לעסק.

עסקים יכולים לפרסם את עצמם בצורה ישירה וללא מתווכים או עם חברת פרסום – לכל אחד מהסוגים הללו יש יתרונות וחסרונות שעליהם נדבר גם בהמשך הכתבה.

אז מה זה גוגל אדס, איפה המודעות יופיעו, כמה זה עולה, מה צריך לדעת על מנת לפרסם ועוד מידע חשוב בכתבה הזו.

מה זה גוגל אדס (Google Ads)?

גוגל אדס, היא למעשה פלטפורמת גוגל אדוורדס (Google Adwords) שהוקמה אי שם בשנת ה-2000. בחודש יוני 2018 החליטה גוגל על מיתוג מחדש ומאז המערכת הזו קרויה בשם Google Ads.

ובכן, גוגל אדס היא מערכת הפרסום של חברת גוגל המאפשרת לעסקים, לחברות ולארגונים לפרסם את עצמם במיקומים של גוגל ואחרים. עסקים מכל סוג ומכל גודל יכולים להשקיע תקציבים של עשרות שקלים בודדים ועד מאות אלפים ומיליונים.

עסקים יכולים ליצור מסעות פרסום (קמפיינים), מודעות ושאר התוספים, על מנת להציג את העסק שלהם בגוגל בתוצאות הממומנות (בתשלום). מודעות כאלו יכולות להיות מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות וידיאו, HTML ואחרות ובכך אפשר ליצור סוגים מגוונים של מודעות ברשת הפרסום.

ניתן לפרסם מודעות ופרסומות במגוון של תחומים, למעט תחומים שהם אסורים על פי חוק או שיש להם מגבלות שונות במדינות שאליהן המודעות מכוונות.

מהם היתרונות של פרסום בגוגל אדס?

למערכת הפרסום של גוגל יש יתרונות רבים, בעיקר כאשר על פני הפרסום המסורתי, בעיתונים, טלוויזיה וכדומה והם:

  • תשלום לפי קליק – בגוגל אדס משלמים לפי קליק. לקוח לחץ על המודעה – שילמתם, לקוח לא לחץ על המודעה – לא שילמתם. כך שניתן לקבל חשיפות ללא תשלום.
  • מדידת ביצועים – מערכת הפרסום מאפשרת לעסקים למדוד את ההצלחה שלהם. ניתן לנתח את הביצועים השונים של המודעות, מילות המפתח, דפי נחיתה ועוד – מה שמאפשר לכם להבין מה עובד טוב ומה לא עובד טוב על מנת לשפר.
  • מיקוד – עסקים יכולים להחליט מיהו קהל היעד שיראה את המודעות ובכך לסנן קהל יעד לא רלוונטי לעסק. לדוגמה: לפי מיקום גאוגרפי, גיל, מגדר, שפה, מכשיר, מילות מפתח, אתרים ואפליקציות ועוד.
  • תזמון – ניתן לקבוע מתי מסע הפרסום יחל ויסתיים, מתי המודעות יוצגו, מתי יופסקו ובאילו שעות לא להציג את המודעות.
  • מיקומים – ניתן למקד מודעות לפי המיקום, האם הם יוצגו בתוצאות החיפוש, ברשת המדיה של גוגל, ביוטיוב ועוד.
  • תקציב גמיש – ניתן להשקיע כל סכום של השקעה כספית בפרסום, אין תקציב מינימום או מקסימום.
  • סוגי מודעות – כפי שכתבנו לעיל, ניתן להעלות מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות שופינג, וידיאו, HTML ועוד.

איפה המודעות שלכם עשויות להופיע?

כאשר אנחנו חושבים על גוגל, אנחנו בעיקר מתכוונים למנוע החיפוש עצמו. אולם, מערכת גוגל אדס מאפשרת לפרסם במגוון של מיקומים. הנה הם המיקומים:

  • גוגל חיפוש – עסקים יכולים ליצור מודעות שיופיעו בעת חיפוש בתוצאות שבחלק העליון (מעל התוצאות האורגניות – ללא תשלום) או בחלק מתחת לתוצאות אורגניות וכן בעמודים נוספים.
  • שותפי חיפוש – אתרי אינטרנט שונים משתמשים במנוע חיפוש מותאם אישית המופעל על ידי גוגל, אתרים אלו חלק מרשת החיפוש של גוגל. בעת חיפוש במנוע שכזה, קהל היעד יכול לראות מודעות בחלק העליון מעל התוצאות ללא תשלום ומתחת.
  • יוטיוב (YouTube) – ניתן ליצור מודעות וידיאו או מודעות תמונה ביוטיוב שהוא חלק מרשת המדיה של גוגל. מודעות יכולות להופיע בעמוד הראשי, מודעות בתוצאות החיפוש, מודעות בתוך הסרטון ועוד.
  • ג'ימייל (Gmail) – מי שמשתמש בשירותי הדואר האלקטרוני של גוגל עשוי לראות מודעות מסוג דואר נכנס שהן נראות כמו הודעת מייל רגילה. גוגל מאפשרת ליצור מודעות כאלו.
  • גוגל פליי (Google Play) – חנות האפליקציות של גוגל היא ללא ספק מקום שבו עסקים שיש להם אפליקציה, מפרסמים את עצמם. המודעות יכולות להופיע בעת החיפוש, בעמוד הראשי או בעמוד של אפליקציה כלשהי.
  • מפות (Maps) – ניתן ליצור גם מודעות שנמצאות בתוך האפליקציה מפות של גוגל או באתר גוגל מפות. כאשר לקוח מחפש שירות של עסק כמו שלכם או נמצא במיקום גאוגרפי של העסק, המודעה עשויה להיות מופעלת.
  • שותפי מדיה אחרים – אתרי אינטרנט ואפליקציות רבים משתמשים במודעות של גוגל ומציגים אותם באתרי אינטרנט. הדבר מאפשר לעסקים לפרסם את עצמם במיליוני אתרי אינטרנט ואפליקציות ברחבי העולם.

חשוב לציין כי וויז (Waze) לא מהווה חלק מרשת החיפוש או רשת המדיה של גוגל, למרות שהיא חברה בבעלות של גוגל. לא ניתן ליצור מודעות וויז בגוגל אדס, לצורך כך יש לעשות זאת באמצעות וויז עצמה.

פרסום בגוגל אדס – איך מורכב החשבון?

לפני שתבינו איך מפרסמים ומה מפרסמים. חשוב להבין כיצד נראה מבנה חשבון של גוגל, כלומר מהי ההיררכיה על מנת שתוכלו לדעת איך זה נראה. הבנת ההיררכיה תעזור לכן להבין מה חסר בפאזל, מה יש להוסיף ודברים בסיסיים אחרים.

  • חשבון – זהו הקודקוד של המבנה ואין מעליו כלום. כאן מוגדר חשבון הפרסום, מזהה המפרסום, נתוני חיוב, כתובת אימייל והעדפות חשבון.
  • קמפיינים – בחשבון אחד ניתן להגדיר כמה קמפיינים. קמפיין הוא מסע פרסום, ופה מוגדר התקציב היומי, הגדרות הקמפיין, מיקוד (כפי שנכתב לעיל), באילו מיקומים הוא יפעל ועוד.
  • קבוצות מודעות – כל קמפיין כולל כמה קבוצות מודעות. קבוצת מודעות מורכבת ממילות מפתח, תוספי מודעות, אתרים ואפליקציות למיקוד, דפי נחיתה ועוד.

מודעה היא פרסומת שתוצג ללקוחות כאשר הם מחפשים לפי מילת מפתח בחיפוש או נמצאים באתר שבו קיבלתם החלטה להציג את המודעה. מילת מפתח היא המונח החיפוש שמזין הלקוח שלכם כאשר הוא מחפש שירות או מוצר כמו שלכם. או מונח חיפוש בווריאציה דומה.

מכירה פומבית – איך גוגל קובעת אילו מודעות להציג ובאיזה סדר?

כאשר כולנו מחפשים בגוגל, אנחנו עשויים לראות בדרך כלל מספר מודעות בתשלום, מעל תוצאות החיפוש ללא תשלום. מקום ראשון זוכה בדרך כלל בחשיפה גבוהה יותר וגם שיעור הקליקים הוא גבוה יותר, עם זאת יש לעיתים גם מקום שני, שלישי ואף רביעי (שלא לדבר על מודעות בסוף העמוד).

מכירה פומבית של גוגל (או במילה אחרת, מכרז) הוא תהליך שקובע אילו מודעות יוצגו בגוגל, אם בכלל, ובאיזה סדר הן יופיעו, מי יהיה מקום ראשון, מקום שני וכך הלאה.

בשונה ממכירה פומבית רגילה, שבו מי שמשלם את המחיר היקר ביותר, הוא זה שמנצח במכרז. אצל גוגל נכללים שיקולים נוספים, כך שמי שיזכה במקום הראשון, לא חייב להציע את המחיר הגבוה ביותר.

כך התהליך עובד:

  1. לקוח נכנס לגוגל ומזין מונח חיפוש ולוחץ על חיפוש.
  2. מערכת גוגל אדס מחפשת את כל המודעות שיש להן מילת מפתח תואמת למונח החיפוש שהוזן. כאן גוגל לוקחת בחשבון מודעות שהן פעילות ומאושרות ושהן ממוקדמות לאותו קהל יעד שהזין את המונח (לדוגמה אם נקבע כי רק מי שגר בתל אביב מחפש – יראה את המודעה, אז, מי שגר בירושלים – לא ייראה את המודעה כלל).
  3. גוגל אדס מסירה מודעות שאין להן דירוג מודעה גבוה מספיק כדי להופיע, כאשר נקבע פה גם סף כלשהו שמתחתיו לא יוצגו כלל מודעות (זו הסיבה שייתכן ותראו רק חלק מהמודעות או אפס, למרות שיש מתחרים).
  4. כל המודעות שעברו את השלב הקודם, מוצגות. כעת גוגל אדס קובעת מה הסדר שהן מופיעות כאשר זה נקבע על פי דירוג המודעה (שילוב של הצעת מחיר, איכות המודעות, איכות דף נחיתה, שיעור קליקים צפוי, סף להצגת מודעה, תוספים למודעות).
  5. הלקוח רואה את המודעות שהן נקבעו על פי הסדר.

התהליך הזה עובר שוב ושוב בכל פעם שמשתמש מחפש בגוגל.

מה עוד צריך על מנת לפרסם בגוגל?

ראשית כל, יש לפתוח בחינם חשבון בגוגל אדס כאן: ads.google.com.

שנית כל, אם אתם מעוניינים ליצור מודעות של תמונה או סרטון, אז צריך לעצב ולהכין אותם לפני שאתם מעלים אותם אל המודעות בעת יצירת הקמפיין. כמובן, למודעות טקסט אין צורך בעיצוב, אך יש צורך בקופי נכון, כתיבה נכונה ושיווקית.

בנוסף, עליכם ליצור אתר אינטרנט או דף נחיתה, אליו יועברו הלקוחות שלכם כאשר הם ילחצו על המודעות בגוגל.

פרסום בגוגל אדס – מחיר

העלות של פרסום בגוגל משתנה בהתאם למחיר של הצעת המחיר ולתקציב.

התקציב הוא הסכום שנקבע לכל קמפיין, בגוגל לא ניתן לקבוע תקציב חודשי ויש להגדיר תקציב יומי – כלומר כמה כסף מקסימום ליום אתם מוכנים להשקיע. ברגע שסך ההוצאות מגיעות לתקציב היומי, גוגל תספיק את הצגת המודעות עד ליום שלאחר מכן (בדרך כלל בחצות).

עם זאת, גוגל עשויה בחלק מן המקרים להגדיל את התקציב היומי לפי 2, אם תיראה לנכון כי באותו יום יש סיכוי להגיע לתוצאות טובות ביותר. אולם, גם במקרה זה, התקציב החודשי לא יעלה על התקציב היומי במכפלת 30.4 ימים (365 ימים בשנה חלקי 12 חודשים).

לדוגמה, אם הגדרתם תקציב יומי של 30 שקלים, אז התקציב החודשי לא יעלה על 912 ₪.

ומהי הצעת מחיר?

הצעת מחיר הוא הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם לתוצאה. לדוגמה, אם קבעתם כי הצעת המחיר לקליק (CPC) היא 4 שקלים, אז זהו הסכום המקסימלי שבו תשלמו על כל קליק על המודעה. לעולם לא תשלמו סכום גבוה יותר, אפילו לא באגורה אחת יותר. מנגד זאת, ברוב המקרים, המחיר המקסימלי הוא לא המחיר שתשלמו – אלא פחות מכך, ולעיתים הרבה פחות מסכום זה.

ומה עם חשבוניות, מע"מ וכדומה?

גוגל היא לא חברה ישראלית ולכן היא לא גובה מע"מ ואינכם יכולים להזדכות במע"מ שכן גם אינכם משלמים מע"מ לגוגל. עם זאת, גוגל מספקת מסמך חשבונאי המציג את ההוצאה שלכם על פרסום, סכום זה מהווה הוצאה רגילה לכל דבר ועניין, כמו הוצאה על שיווק ופרסום רגילה.

פרסום בגוגל אדס: לבד או עם סוכנות פרסום?

כמו במגוון רחב של שירותים רבים, פרסום בגוגל אפשר לעשות לבד וללא עזרה חיצונית ואפשר לעשות זאת באמצעות סוכנות פרסום.

לבד משמעו שאתם פועלים לבד מול מערכת גוגל אדס, אתם יוצרים את המודעות, אתם פועלים לייעול המודעות שלכם, אתם בעצם עושים הכל לבד. היתרון בכך שזה בחינם ואין צורך לשלם לספק צד ג', כמו כן, יש עזרה של גוגל עם כתבות שונות.

מנגד זאת, החינם עולה כסף בצורה אחרת – הזמן שלכם. צריך להשקיע זמן לא מבוטל על מנת להבין את המערכת, אין לכם ניסיון וזה עוד יותר בעייתי, אתם עשויים לבזבז כסף כי אתם עושים משהו לא נכון.

סוכנות פרסום, היא חברה המציעה שירותים של פרסום לעסקים, חברה כזו מנהלת את המודעות עבורכם ואתם למעשה לא עושים כלום מרגע העברת המושכות אליה. היתרון בכך שחברה מקצועית היא בעלת ידע וניסיון רב, שולחת את הנציגים שלה ללימודים ולקבלת הסמכות ופועלת עם עוד לקוחות, וכמובן יודעת לתת פתרונות ותשובות במקום. בנוסף, חברת פרסום יודעת לייעל את הקמפיינים כך שהעלות עשוייה להיות קטנה יותר, או לחילופין, היא תשיג יותר תוצאות עבור הלקוח, כך שהמחיר הסופי – עשוי להיות אפילו נמוך עוד יותר.

מנגד זאת, חברת פרסום עולה כסף וצריך להקדיש זמן לבחור חברת פרסום איכותית.

קבלו הצעת מחיר פרסום בגוגל בחינם


* שליחת הטופס בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

בואו להיות חברים שלנו בערוץ הטלגרם - t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד. יש לכם מידע חשוב לספר לנו? כתבו לנו דרך המייל האדום.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close