שיווק ופרסום

פרסום בגוגל אדס: איך לפרסם בגוגל את העסק שלכם?

פרסום בגוגל אדס (Google Ads) מאפשר לכל בעל עסק או חברה לפרסם את השירותים או המוצרים שלו במנוע החיפוש ובמיקומים אחרים בצורה ייחודית. מערכת הפרסום גוגל אדס מאפשרת לפרסם רק ללקוחות שאתם רוצים להגיע אליהם על בסיס מיקודים שונים ולסנן קהל יעד שאינו רלוונטי לעסק.

עסקים יכולים לפרסם את עצמם בצורה ישירה וללא מתווכים או עם חברת פרסום – לכל אחד מהסוגים הללו יש יתרונות וחסרונות שעליהם נדבר גם בהמשך הכתבה. אז מה זה פרסום בגוגל אדס, איפה המודעות יופיעו, כמה זה עולה, מה צריך לדעת על מנת לפרסם ועוד מידע חשוב בכתבה הזו.

מה זה פרסום בגוגל?

גוגל היא ללא ספק אחת החברות הגדולות בעולם ומציעה את מנוע החיפוש המתקדם ביותר, ביחס למתחרים הקיימים. כדי לפרסם בגוגל, צריך להכיר את מערכת הפרסום שלה – גוגל אדס. בעבר המערכת נקראה בשם גוגל אדוורדס (Google Adwords) ולאחר מיתוג מחדש המערכת הזו קרויה בשם Google Ads.

ובכן כמו כתוב מקודם, גוגל אדס היא מערכת הפרסום של חברת גוגל המאפשרת לעסקים, לחברות ולארגונים לפרסם את עצמם במיקומים שונים באינטרנט של גוגל ואתרים אחרים. עסקים מכל סוג ומכל גודל יכולים להשקיע תקציבים של עשרות שקלים בודדים ועד מאות אלפים ומיליונים.

עסקים יכולים ליצור מסעות פרסום (קמפיינים) שהם קובעים את המטרה של הפרסום, מילות מפתח לצורך הצגת המודעות כאשר לקוחות מחפשים, מודעות שמוצגות, תוספי מודעות בנוסף למודעות. פרסום בגוגל הוא למעשה ההצגה של העסק בגוגל בתוצאות הממומנות (בתשלום), כך שאפשר לזהות את המילה "Ad" או "מודעה" לצידה של הפרסומת.

פרסומות / מודעות בגוגל יכולות להיות בצורת טקסט, תמונה, וידיאו, HTML וסוגים אחרים, כך שאפשר ליצור סוגים מגוונים של מודעות ברשת הפרסום. ניתן לפרסם מודעות ופרסומות במגוון של תחומים, למעט תחומים שהם אסורים על פי חוק או שיש להם מגבלות שונות במדינות שאליהן המודעות מכוונות.

יתרונות פרסום בגוגל

לשירותי פרסום בגוגל יש יתרונות רבים, בעיקר כאשר על פני הפרסום המסורתי, בעיתונים, טלוויזיה וכדומה והם:

  • סוג תשלום – בגוגל אדס משלמים לפי קליק. לקוח לחץ על המודעה – שילמתם, לקוח לא לחץ על המודעה – לא שילמתם. כך שניתן לקבל חשיפות ללא תשלום.
  • מדידת ביצועים – מערכת הפרסום מאפשרת לעסקים למדוד את ההצלחה שלהם. ניתן לנתח את הביצועים השונים של המודעות, מילות המפתח, דפי נחיתה ועוד – מה שמאפשר לכם להבין מה עובד טוב ומה לא עובד טוב על מנת לשפר.
  • מיקוד – עסקים יכולים להחליט מיהו קהל היעד שיראה את המודעות ובכך לסנן קהל יעד לא רלוונטי לעסק. לדוגמה: לפי מיקום גאוגרפי, גיל, מגדר, שפה, מכשיר, מילות מפתח, אתרים ואפליקציות ועוד.
  • תזמון – ניתן לקבוע מתי מסע הפרסום יחל ויסתיים, מתי המודעות יוצגו, מתי יופסקו ובאילו שעות לא להציג את המודעות.
  • מיקומים – ניתן למקד מודעות לפי המיקום, האם הם יוצגו בתוצאות החיפוש, ברשת המדיה של גוגל, ביוטיוב ועוד.
  • תקציב גמיש – ניתן להשקיע כל סכום של השקעה כספית בפרסום, אין תקציב מינימום או מקסימום.
  • סוגי מודעות – כפי שכתבנו לעיל, ניתן להעלות מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות שופינג, וידיאו, HTML ועוד.
  • כלים מתקדמים – אפשר לתכנן את הקמפיינים, למצוא רעיונות למילות מפתח, ליצור קהלים, להטמיע קודים שונים באתר למדידת נתונים ועוד.

איפה המודעות שלכם עשויות להופיע?

כאשר אנחנו חושבים על גוגל, אנחנו בעיקר מתכוונים למנוע החיפוש עצמו. אולם, מערכת גוגל אדס מאפשרת לפרסם במגוון של מיקומים. הנה הם המיקומים:

  • גוגל חיפוש – עסקים יכולים ליצור מודעות שיופיעו בעת חיפוש בתוצאות שבחלק העליון (מעל התוצאות האורגניות – ללא תשלום) או בחלק מתחת לתוצאות אורגניות וכן בעמודים נוספים.
  • שותפי חיפוש – אתרי אינטרנט שונים משתמשים במנוע חיפוש מותאם אישית המופעל על ידי גוגל, אתרים אלו חלק מרשת החיפוש של גוגל. בעת חיפוש במנוע שכזה, קהל היעד יכול לראות מודעות בחלק העליון מעל התוצאות ללא תשלום ומתחת.
  • יוטיוב (YouTube) – ניתן ליצור מודעות וידיאו או מודעות תמונה ביוטיוב שהוא חלק מרשת המדיה של גוגל. מודעות יכולות להופיע בעמוד הראשי, מודעות בתוצאות החיפוש, מודעות בתוך הסרטון ועוד.
  • ג'ימייל (Gmail) – מי שמשתמש בשירותי הדואר האלקטרוני של גוגל עשוי לראות מודעות מסוג דואר נכנס שהן נראות כמו הודעת מייל רגילה. גוגל מאפשרת ליצור מודעות כאלו.
  • גוגל פליי (Google Play) – חנות האפליקציות של גוגל היא ללא ספק מקום שבו עסקים שיש להם אפליקציה, מפרסמים את עצמם. המודעות יכולות להופיע בעת החיפוש, בעמוד הראשי או בעמוד של אפליקציה כלשהי.
  • מפות (Maps) – ניתן ליצור גם מודעות שנמצאות בתוך האפליקציה מפות של גוגל או באתר גוגל מפות. כאשר לקוח מחפש שירות של עסק כמו שלכם או נמצא במיקום גאוגרפי של העסק, המודעה עשויה להיות מופעלת.
  • שותפי מדיה אחרים – אתרי אינטרנט ואפליקציות רבים משתמשים במודעות של גוגל ומציגים אותם באתרי אינטרנט. הדבר מאפשר לעסקים לפרסם את עצמם במיליוני אתרי אינטרנט ואפליקציות ברחבי העולם.

חשוב לציין כי וויז (Waze) לא מהווה חלק מרשת החיפוש או רשת המדיה של גוגל, למרות שהיא חברה בבעלות של גוגל. לא ניתן ליצור מודעות וויז בגוגל אדס, לצורך כך יש לעשות זאת באמצעות וויז עצמה.

פרסום בגוגל – איך מורכב החשבון?

לפני פרסום בגוגל בפועל, כלומר איך מפרסמים ומה מפרסמים. חשוב להבין כיצד נראה מבנה חשבון של גוגל אדס, כלומר מהי ההיררכיה על מנת שתוכלו לדעת איך זה נראה. הבנת ההיררכיה עוזרת להבין כיצד מפרסמים בעצם. הנה המבנה:

  • חשבון פרסום – זהו הקודקוד של המבנה ואין מעליו כלום. כאן מוגדר חשבון הפרסום, מזהה המפרסום, נתוני חיוב, כתובת אימייל והעדפות חשבון.
  • קמפיינים – בחשבון אחד ניתן להגדיר כמה קמפיינים. קמפיין הוא מסע פרסום, ופה מוגדר התקציב הכספי, הגדרות הקמפיין, מיקוד (כפי שנכתב לעיל), באילו מיקומים הוא יפעל, הצעת מחיר ועוד.
  • קבוצות מודעות – כל קמפיין כולל כמה קבוצות מודעות. קבוצת מודעות מורכבת ממילות מפתח, תוספי מודעות, אתרים ואפליקציות למיקוד, דפי נחיתה ועוד.
  • מודעות – כל קבוצת מודעות יכולה להכיל כמה מודעות שונות עם המיקוד הרלוונטי.

מודעה היא פרסומת שמוצגת ללקוחות כאשר הם מחפשים לפי מילת מפתח בחיפוש או נמצאים באתר שבו קיבלתם החלטה להציג את המודעה. מילת מפתח היא המונח החיפוש שמזין הלקוח שלכם כאשר הוא מחפש שירות או מוצר כמו שלכם. או מונח חיפוש בווריאציה דומה.

מכירה פומבית – איך גוגל קובעת אילו מודעות להציג ובאיזה סדר?

כאשר כולנו מחפשים בגוגל, אנחנו עשויים לראות בדרך כלל מספר מודעות בתשלום, מעל תוצאות החיפוש ללא תשלום. מקום ראשון זוכה בדרך כלל בחשיפה גבוהה יותר וגם שיעור הקליקים הוא גבוה יותר, עם זאת יש לעיתים גם מקום שני, שלישי ואף רביעי (שלא לדבר על מודעות בסוף העמוד).

מכירה פומבית של גוגל (או במילה אחרת, מכרז) הוא תהליך שקובע אילו מודעות יוצגו בגוגל, אם בכלל, ובאיזה סדר הן יופיעו, מי יהיה מקום ראשון, מקום שני וכך הלאה.

בשונה ממכירה פומבית רגילה, שבו מי שמשלם את המחיר היקר ביותר, הוא זה שמנצח במכרז. אצל גוגל נכללים שיקולים נוספים, כך שמי שיזכה במקום הראשון, לא חייב להציע את המחיר הגבוה ביותר.

כך התהליך עובד:

  1. לקוח נכנס לגוגל ומזין מונח חיפוש ולוחץ על חיפוש.
  2. מערכת גוגל אדס מחפשת את כל המודעות שיש להן מילת מפתח תואמת למונח החיפוש שהוזן. כאן גוגל לוקחת בחשבון מודעות שהן פעילות ומאושרות ושהן ממוקדמות לאותו קהל יעד שהזין את המונח (לדוגמה אם נקבע כי רק מי שגר בתל אביב מחפש – יראה את המודעה, אז, מי שגר בירושלים – לא ייראה את המודעה כלל).
  3. גוגל אדס מסירה מודעות שאין להן דירוג מודעה גבוה מספיק כדי להופיע, כאשר נקבע פה גם סף כלשהו שמתחתיו לא יוצגו כלל מודעות (זו הסיבה שייתכן ותראו רק חלק מהמודעות או אפס, למרות שיש מתחרים).
  4. כל המודעות שעברו את השלב הקודם, מוצגות. כעת גוגל אדס קובעת מה הסדר שהן מופיעות כאשר זה נקבע על פי דירוג המודעה (שילוב של הצעת מחיר, איכות המודעות, איכות דף נחיתה, שיעור קליקים צפוי, סף להצגת מודעה, תוספים למודעות).
  5. הלקוח רואה את המודעות שהן נקבעו על פי הסדר.

התהליך הזה עובר שוב ושוב בכל פעם שמשתמש מחפש בגוגל.

מה עוד צריך על מנת לפרסם בגוגל?

כדי לפרסם בגוגל, צריך את השירותים או הפתרונות הבאים:

  • חשבון פרסום בגוגל אדס – שם בפועל יוצרים את המודעות. קישור: ads.google.com.
  • אתר אינטרנט / דף נחיתה – כאשר לקוח לוחץ על המודעה, הוא צריך לעבור לאתר אינטרנט או עמוד נחיתה.
  • קופירייטינג – צריך להקפיד על מסר שיווקי נכון בעת הפרסום ולכן מישהו צריך לעשות זאת בצורה נכונה.
  • תמונות / סרטונים – אם מעוניינים לפרסם ברשת המדיה של גוגל או ביוטיוב, צריך תמונות או סרטונים. ניתן להששתמש בתוכן של העסק או להוריד מתוך מאגר תמונות חינם או לרכוש במאגר חיצוני. גוגל מציעה גם מאגר שאפשר להשתמש למודעות בחינם.
  • עיצוב תמונה / עריכת סרטון – כדי לפרסם מודעה, צריך לא רק להעלות את התמונה כמו שהיא, אלא לעיתים לערוך אותה, להוסיף טקסט עליה, לשנות גוון או פילטר ועוד. צריך שמישהו יעשה את העבודה הזו.

פרסום בגוגל – מחיר

העלות של פרסום בגוגל משתנה בהתאם למחיר של הצעת המחיר ולתקציב.

התקציב הוא הסכום שנקבע לכל קמפיין, בגוגל לא ניתן לקבוע תקציב חודשי ויש להגדיר תקציב יומי – כלומר כמה כסף מקסימום ליום אתם מוכנים להשקיע. ברגע שסך ההוצאות מגיעות לתקציב היומי, גוגל תפסיק את הצגת המודעות עד ליום שלאחר מכן (בדרך כלל בחצות).

עם זאת, גוגל עשויה בחלק מן המקרים להגדיל את התקציב היומי לפי 2, אם תיראה לנכון כי באותו יום יש סיכוי להגיע לתוצאות טובות ביותר. אולם, גם במקרה זה, התקציב החודשי לא יעלה על התקציב היומי במכפלת 30.4 ימים (365 ימים בשנה חלקי 12 חודשים).

לדוגמה, אם הגדרתם תקציב יומי של 30 שקלים, אז התקציב החודשי לא יעלה על 912 ₪.

ומהי הצעת מחיר?

הצעת מחיר היא הסכום שמעוניינים להוציא על תוצאה בהתאם למטרה. קיימים סוגים שונים של הצעות שונות כמו למשל מחיר מקסימלי, מחיר יעד ועוד. במקרה של מחיר מקסימלי, לעולם לא משלמים יותר מסכום זה.

ומה עם חשבוניות, מע"מ וכדומה?

גוגל היא לא חברה ישראלית ולכן היא לא גובה מע"מ ואינכם יכולים להזדכות במע"מ שכן גם אינכם משלמים מע"מ לגוגל. עם זאת, גוגל מספקת מסמך חשבונאי המציג את ההוצאה שלכם על פרסום, סכום זה מהווה הוצאה רגילה לכל דבר ועניין, כמו הוצאה על שיווק ופרסום רגילה.

איך לפרסם בגוגל?

אז איך בעצם מפרסמים בגוגל? האמת זה לא ממש מסובך. כדי לפרסם, קודם כל יש להיכנס לאתר גוגל אדס בקישור מקודם לכן, ולהיכנס לחשבון שלכם.

כאשר אתם בחשבון, יש לגשת לתפריט "קמפיינים" או "מסעות פרסום" ואז להתחיל כך:

  1. ליצור קמפיין חדש ולבחור את המטרה שלכם (אפשר לבחור ללא מטרה).
  2. לאחר מכן יש לבחור את סוג הקמפיין, האם זה קמפיין ברשת החיפוש, ברשת המדיה / דיספליי, קמפיין שופינג, קמפיין וידאו, קמפיין לאפליקציה וכד'.
  3. לאחר מכן צריך לבחור את התוצאה שאותה רוצים להשיג (לא חייב): כניסות לאתר, התקשרויות טלפוניות, הורדות אפליקציה.
  4. הגדרות הקמפיין הוא השלב הבא. כאן קובעים איפה המודעות יוצגו, מתי מתחיל ומתי מסתיים, מיקוד גאוגרפי, שפות, קהלי יעד, תקציב כספי, הצעת מחיר לפי מה משלמים והגדרות מתקדמות נוספות.
  5. בהמשך קובעים את קבוצת המודעות שכוללות את מילות המפתח (ברשת החיפוש) או מיקוד אחר ברשת המדיה.
  6. בשלב הבא יוצרים את המודעות שכוללות את הכותרת, התיאור, הקישור לאתר ומדיה כמו תמונות וסרטונים (ברשת המדיה).
  7. מאשרים ומסיימים.

מדריך מורחב יותר באופן פרקטי, שלב אחר שלב יפורסם בהמשך.

פרסום בגוגל אדס: לבד או עם סוכנות פרסום?

כמו במגוון רחב של שירותים רבים, פרסום בגוגל אפשר לעשות לבד וללא עזרה חיצונית ואפשר לעשות זאת באמצעות סוכנות פרסום.

לבד משמעו שאתם פועלים לבד מול מערכת גוגל אדס, אתם יוצרים את המודעות, אתם פועלים לייעול המודעות שלכם, אתם בעצם עושים הכל לבד. היתרון בכך שזה בחינם ואין צורך לשלם לספק צד ג'.

מנגד זאת, החינם עולה כסף בצורה אחרת – הזמן שלכם. צריך להשקיע זמן לא מבוטל על מנת להבין וללמוד את המערכת, להבין כיצד מעלים מודעות ותוכן ואיך משפרים ביצועים. אין לכם ניסיון וזה עוד יותר בעייתי, אתם עשויים לבזבז כסף כי אתם עושים משהו לא נכון.

סוכנות פרסום, היא חברה המציעה שירותים של פרסום לעסקים, חברה כזו מנהלת את המודעות עבורכם ואתם למעשה לא עושים כלום מרגע העברת המושכות אליה. היתרון בכך שחברה מקצועית היא בעלת ידע וניסיון רב, שולחת את הנציגים שלה ללימודים ולקבלת הסמכות ופועלת עם עוד לקוחות, וכמובן יודעת לתת פתרונות ותשובות במקום. בנוסף, חברת פרסום יודעת לייעל את הקמפיינים כך שהעלות עשוייה להיות קטנה יותר, או לחילופין, היא תשיג יותר תוצאות עבור הלקוח, כך שהמחיר הסופי – עשוי להיות אפילו נמוך עוד יותר.

מנגד זאת, חברת פרסום עולה כסף וצריך להקדיש זמן לבחור חברת פרסום איכותית.

קבלו הצעת מחיר פרסום בגוגל בחינם


* שליחת הטופס בכפוף לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות

מה עוד חשוב לדעת?

  • בנוסף לכך, אפשר לעקוב אחר כניסות לאתר ומידע נוסף על המשתמשים באמצעות גוגל אנליטיקס.

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil


הירשמו לקבלת חדשות ומידע למייל

המשוב שלך חשוב לשיפור התוכן

האם העמוד הזה עזר לך? האם קיבלת תשובות לכל השאלות שלך? האם תמליץ/י עליו?

זהו משוב אנוניני והמידע נועד לשיפור התוכן. המשוב לא נועד לשאלות, ניתן להגיב לכתבה זו בהמשך.

תגיות

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close