שיווק ופרסום

גוגל לעסק שלי – כך תיצרו דף עסקי בחינם והלקוחות ימצאו אתכם בקלות

בעלי עסק? הידעתם שאתם יכולים ליצור דף עסקי ב-Google בחינם שיכול לסייע ללקוחות שלכם למצוא אתכם? הכירו את גוגל לעסק שלי. באמצעות השירות, הלקוחות יכולים לחפש אתכם במגוון רחב של שירותי גוגל בחינם וללא צורך לשלם לאף אחד.

הסיבה לכך שמדובר על כלי חינמי, כיוון שחברת Google תעדיף בשלבים מתקדמים יותר להציע לכם פתרונות פרסום במנועי חיפוש, במדיה הדיגילטית ובמיקומים נוספים. אבל, אתם לא מחוייבים לפרסם גם אם קיבלתם הצעה כזו.

אז.. מה זה Google My Business?

גוגל לעסק שלי (או בתרגום מאנגלית: Google My Business) הוא כלי חינמי של גוגל המאפשר לעסקים ולארגונים להציג ולנהל את הנוכחות שלהם באינטרנט בשירותי גוגל שונים, בין היתר: תוצאות החיפוש וכן גוגל מפות.

הפסקה הקודמת הייתה תיאוריה ומידע כללי יחסית. למעשה ובאופן מפורט יותר, השירות גוגל לעסק שלי מאפשר לעסקים ליצור עמוד עסקי מקומי, כך שהלקוחות שנמצאים בקרבת העסק שלכם, יכולים למצוא אתכם יותר בקלות. זאת, בין אם הם מחפשים במנוע החיפוש גוגל עצמו או במנוע חיפוש המפות.

כאשר אתם יוצרים דף עסקי בגוגל, תוכלו להוסיף לשם פרטים על העסק שלכם כמו שם העסק, כתובת מקום העסק, הקטגוריה אליו הוא משתייך, פרטי התקשרות, תמונות של העסק או בקרבת מיקום, מידע ותיאור נוסף, ואפילו תוכלו לפרסם פוסטים ממש כמו בעמוד עסקי בפייסבוק.

גוגל לעסק שלי – למי זה מתאים?

המערכת ליצירת עמוד עסקי בגוגל מאפשרת למגוון של עסקים להשתתף בתוצאות החיפוש כאשר לקוחות מחפשים מוצרים או שירותים שאתם מציעים במיקום גאוגרפי ספציפי. גוגל מיי ביזנס מתאים לעסקים הבאים:

  • חנות מקומית שמוכרת מוצרים שונים – כל בית עסק מקומי שמציע מוצרים ללקוחות באזור גיאוגרפי. לדוגמה: חנות בגדים, מאפייה, סופרמרקט, בית קפה, ועוד ועוד.
  • משרד או בית עסק שמספק שירותים שונים – כל בית עסק מקומי שמציע שירותים ללקוחות באזור גיאוגרפי. לדוגמה: משרד עורך דין או רואה חשבון, סוכן ביטוח, יועץ משכנתא, ועוד ועוד.

למרות זאת, שירות גוגל לעסקים לא מתאים למי שיש לו עסק הפועל באינטרנט בלבד. לדוגמה: למי שיש עמוד פייסבוק / אינסטגרם שממנו הוא מרוויח כסף, בלוג מסויים וכדומה.

איך ליצור עמוד עסקי בגוגל?

מי שמעוניין ליצור דף עסקי מקומי בגוגל, צריך להירשם לשירות, להוסיף את פרטי העסק ואז לאמת את הפרטים כך שגוגל תוודא כי העסק שלכם אמיתי.

כדי להירשם לשירות ולפתוח עמוד עסקי, עליכם למלא טופס רישום ולפעול כך:

  1. נכנסים לאתר הרשמי של גוגל לעסק שלי, כאן: www.google.com/business. (אם האתר באנגלית, ותרצו להעביר לעברית, המשיכו לסוף העמוד ושם בחרו את השפה).
  2. לוחצים על כפתור "לרישום פרטי עסק".
  3. בעמוד הבא מזינים את שם בית העסק, ואז על לוחצים "הבא".
  4. בוחרים האם העסק מספק שירותים או מוצרים ללקוחות בכתובת בית העסק.
  5. כותבים את כתובת בית העסק שלכם (רחוב, עיר, מיקוד).
  6. בוחרים האם העסק מספק שירותים גם מחוץ למיקום הפיזי, ואז אפשר להוסיף אזורים.
  7. בוחרים את הקטגוריה שמייצגת את העסק שלכם, כאשר לקוחות מחפשים עסקים כמו שלכם.
  8. מציינים אילו פרטי התקשרות יוצגו ללקוחות בעמוד העסקי (טלפון וכתובת אתר אינטרנט).
  9. מסיימים את ההרשמה.
  10. על מנת לאשר שהעסק הוא שלכם, אכן אמיתי ונמצא במקום שציינתם, יש לאמת זאת. בשלב הסופי אתם בוחרים את שיטת האימות, כאשר גוגל תשלח גלויה בדואר עד כ-20 ימים. ניתן לבחור איש קשר שיקבל זאת ואז לוחצים על "לשליחת דואר".

זה הכל, יצרתם את העמוד העסקי שלכם. בשלב הבא נסביר לכם מה תוכלו לעשות.

ניהול עמוד גוגל לעסק שלי

לאחר שהשלמתם את הליך ההרשמה, הגלויה תישלח תוך התקופה האמורה. בינתיים, אתם תועברו ללוח הבקרה ושם תוכלו לבצע שינויים ועדכונים לעמוד העסקי, הוספת מידע נוסף ועוד.

בלוח הבקרה, ניתן לערוך את כל המידע של העסק שלכם: שם, קטגוריה, כתובת, אזור שירות, ימים ושעות פעילות (שעות פתיחה וסגירה), טלפון, כתובת אתר אינטרנט, תמונות של העסק וכן מידע מתקדם יותר.

בנוסף, ניתן להוסיף פוסטים שהן הודעות רשמיות של העסק שלכם ובו ניתן לפרסם כל מה שרק תרצו (בחינם): מה חדש אצלכם בעסק, יצירת אירוע מסויים, יצירת מבצע, הוספת מוצר ועוד. כמובן, כל פוסט יכול להכיל תמונה, טקסט ושדות מתאימים לפי סוג הפוסט.

גוגל מאפשרת גם להוסיף תמונות וסקטונים של בית העסק, של המוצרים או של המבצעים, כך שהם יוצגו ללקוחות שנכנסים לעמוד העסקי בגוגל.

עוד כלי נחמד של גוגל, שמתאים לעסקים ולארגונים עם כמה סניפים הוא "ניהול מיקומים". הכלי מאפשר להוסיף סניף נוסף של העסק שלכם במיקום אחר, לקבץ עסקים ועוד.

דו"חות ומידע סטטיסטי

גוגל מאפשרת לכם לקבל גם תובנות על העסק, מדובר על כלי לניתוח נתונים כך שתוכלו למדוד את הפעילויות של הלקוחות שלכם. לדוגמה:

  • איפה הלקוחות מוצאים את העמוד העסקי שלכם (גוגל חיפוש, מפות, מכשיר נייד, מחשב וכד').
  • אילו שאילתות חיפוש הלקוחות מזינים בגוגל כאשר העסק שלכם מופיע.
  • איך הלקוחות מוצאים את העסק שלכם וכמה.
  • על מה הלקוחות לוחצים כאשר הם נמצאים בעמוד העסקי שלכם, ביקור באתר, שיחת התקשרות, מסלול הגעה לעסק המקומי ועוד.
  • מתי וכל כמה זמן הלקוחות מתקשרים אליכם.
  • איך הלקוחות מתארים את העסק שלכם, ביקורות ומאפיינים.
  • כמה אנשים צפו בתמונות שהעליתם ועוד.

ביקורות ושליחת הודעות

גוגל מאפשרת ללקוחות שלכם עוד 2 כלים חשובים מאוד.

  • ביקורות – כלי המאפשר ללקוחות לתת ביקורת על העסק שלכם, בין אם היא טובה או לא. התנהלות נכונה עם ביקורות יכולה להאיץ את העסק שלכם ברמה גבוהה מאוד.
  • הודעות פרטיות – כלי נוסף היא האפשרות של לקוחות ליצור איתכם קשר באמצעות הודעה פרטית, כך שהיא לא תהיה נגישה באופן ציבורי.

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close