ביטוח

מרכיב ההעמסה בביטוח רכב יועלה ל-8.5% בשנתיים הקרובות ול-8% באופן קבוע

ועדת הרפורמות אישרה היום לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק לתיקון פקודת רכב מנועי בדבר מרכיב ההעמסה בתעריף הביטוח שמטרתו למנוע עלייה של פרמית ביטוח חובה לכלי רכב דו גלגליים.

החוק כיום קובע כי 5.5% מעלות הסיכון מנוצר על ידי נהג בכלי רכב דו גלגלי, יועבר מפרמיית ביטוחי החובה של מבוטחים בעלי כלי רכב עם 4 גלגלים – מדובר על העמסת עלויות שנקרא מרכיב העמסה בתעריף הביטוח. כלומר, בעלי כלי רכב עם 4 גלגלים מסבסדים ומוזילים את העלות הביטוח של בעלי כלי רכב דו גלגליים.

מטרת הצעת החוק הנוכחית היא להעלות את מרכיב העמסה המקסימלי מ-6.5% ל-8.5% וזאת כדי למנוע מעליית הפרמיה למבוטחים בעלי כלי רכב דו גלגלי. בסופו של דבר הצעת החוק אושרה ומרכיב העמסה יועלה ל-8.5% במשך השנתיים הקרובות החל מחודש יולי 2018, והחל מיולי 2020 מרכיב העמסה יעמוד על 8% באופן קבוע.

בוועדת הרפורמות נטען אף כי חברות הביטוח מרוויחות המון ממכירת פוליסות ביטוח חובה לרכב ונכון יותר להעביר אחוז גבוה יותר מפרמיית הביטוח של כלי רכב עם 4 גלגלים למימון עלויות ביטוח לרכבים עם 2 גלגלים.

עם זאת, העמסה מסוג זה עלולה להגדיל את פרמיית ביטוח החובה ל-4 גלגלים ובכך לפגוע דווקא במבוטחים אלו.

נוסף לכך, נראה כי האוצר לא יודע מה לעשות כיוון שכמות המשתמשים ברכב דו גלגלי ללא ביטוח חובה גדל, כך למשל נטען בחודש פברואר בוועדה כי 50 אלף אופנועים בישראל נוהגים ללא ביטוח חובה.

לכן צריך להביא לפיתרון מידי על ידי הוזלה או חישוב מחדש של תעריף ביטוח חובה לכלי רכב דו גלגליים מבלי לפגוע במבוטחים בעלי כלי רכב עם 4 גלגלים.




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close