ביטוח

ליברה – חברת ביטוח דיגיטלית ראשונה בישראל: כך זה ישפיע עלינו

הממונה על שוק ההון ומי שעומד בראש רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, העניקה לפני יומיים רישיון מבטח לחברת ביטוח חדשה בשם ליברה חברה לביטוח בע"מ שתפעל במתכונת של אינשורטק.

חברת הביטוח הדיגיטלית הראשונה בישראל, ליברה, תעניק בשלב הראשוני 2 סוגי ביטוח לצרכנים והם: ביטוח רכב (חובה, צד ג' ומקיף) וכן ביטוח דירה ועסק. החברה תפעל כחברה דיגיטלית החל משלב הצעת מחיר, דרך ההצטרפות ועד לשלב של תשלומי תביעות ביטוח ככל שיהיו כאלו.

החברה הוקמה על ידי אתי אלישקוב ותיהיה המנכ"לית של החברה. אלישקוב, שהייתה בעבר מנכ"לית הכשרה חברה לביטוח וכן ניהלה את חברת איילון חברה לביטוח, בעלת ידע וניסיון בתחום ותנסה להוביל את תחום הביטוח בישראל לעולם מתקדם יותר.

סטארטאפ ישראלי שעוסק בתחום הביטוח הדיגיטלי (אינשורטק) היא חברת למונייד. למרות שלמונייד חברה ישראלית, היא פעילה בעיקר בארצות הברית ואינה פעילה כיום בישראל זאת שאופן החישוב של מחיר הביטוח ותנאיה נוחים בארצות הברית ולא נוחים לחישוב בישראל, עם דבר זה תצטרך להתמודד אלישקוב.,

חברות ביטוח דיגיטליות נוספות שעשויות להיכנס לתחרות בקרוב הם: חברת ביטוח אולברייט של גיל יניב ו- חברת ביטוח WeSure של אמיר וינשייל.

איך זה עובד?

חברת ביטוח דיגיטליות הן חברות עם פעילות רזה יותר מחברה רגילה. כך למשל, חברות ביטוח דיגיטליות לא כוללות מוקדי שירות ומכירה כיוון שהכל נעשה דרך המערכת, דרך המחשב או דרך הסטארטפון. כמו כן, חברות ביטוח דיגיטליות לא נדרשות בהפצה או שיווק מוצריהן על ידי סוכני ביטוח לעומת חברות ביטוח מסורתיות.

בנוסף לכך, חברות ביטוח דיגיטליות פועלות עם בוטים (רובוטים) ועם אלגוריתמים לחישוב מחיר הפוליסה ויחס סיכון, חיתום, התאמה אישית ועוד. כך למעשה הן אף מהירות יותר ולא נדרשות בהרבה כוח לאדם לתפעול החברה.

לבסוף, חברות ביטוח דיגילטיות פעולות בצורה שהמבוטחים ערבים זה לזה, דבר שאינו מצריך רכישת ביטוח של מבטח משנה כדוגמת ענקית הביטוח לויידס או שמצריך ביטוח חלקי בלבד כפי שעושה זאת למונייד.

איך זה ישפיע על הצרכנים?

מכיוון שחברות ביטוח דיגיטליות הן רזות יותר וטכנולוגיות יותר. החברות מציעות מחירי ביטוח זולים הרבה יותר מאשר חברות ביטוח מסורתיתות, הפער יכול להגיע ל-50% ואף יותר מכך.

בנוסף, ניתן לקבל הצעות מחיר והצטרפות לביטוח בכמה כפתורים דרך אתר האינטרנט או האפליקציה. כמו כן, תשלום תביעות של חברות ביטוח דיגיטליות בדרך כלל מהיר יותר ולא מצריך ביורוקרטיה רבה.

איך זה ישפיע על סוכני ביטוח?

חברות ביטוח דיגילטיות פועלות ללא שיווק או הפצה על ידי סוכני ביטוח. עם התקדמות הטכנולוגיה, הופכים יותר ויותר שירותים לדיגיטליים יותר ונעשים בצורה אוטומטית המצריכה פחות משאב אנושי.

דבר זה משפיע לרעה על סוכני הביטוח כיוון שזה הופך את המקצוע שלהם להיות מיותר יותר והם ינסו להתנגד ולפעול נגד חברות אלו. עם זאת, הטכנולוגיה תיכנס בדרך קלה יותר או קשה יותר, אבל בסופו של דבר היא תיכנס. דבר זה נראה במספר תחומים שהטכנולוגיה כבר נכנסה לשם ומשום מה תחום הביטוח עדיין נותר מאחור.

מה אומר הרגולטור?

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, מברכת מהלכים של דיגיטל וחברות סטארטאפ בתחום ולמעשה זה אחד התפקידים של הרשות, להכניס יותר דיגיטל ועולם מתקדם יותר לתחום הביטוח והחיסכון בישראל. כך למעשה, הרשות קידמה אירוע חדשנות בשם האקת-הון בנובמבר 2017 על מנת לעודד את החדשנות תוך כדי השיפור בתחום.

בתוך כך, הרשות פועלת להקלות לחברות ביטוח חדשות כך שעל פי התקנות החדשות שאושרו בתחילת השנה, על מנת לקבל רישיון מבטח (רישיון חברת ביטוח) בישראל, צריך להביא הון עצמי של 10 מיליון שקל בלבד לביטוח כללי במקום 59 מיליון שקל ולחברות ביטוח חיים יש להציג הון עצמי של 15 מיליון שקל במקום 52 בעבר.




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close