חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

מחשבון ביטוח חובה לרכב – השוואת מחירי ביטוח חובה לרכב

אם כבר קראתם את הכתבה שלנו המסבירה לכם מהו ביטוח חובה לרכב, מדוע חייבים לעשות ביטוח זה ועוד, הגיע הזמן גם שלב השוואת מחירי ביטוח חובה לרכב. רשות שוק ההון שבמשרד האוצר, השיקה את מחשבון ביטוח חובה לרכב כבר מזמן, אך לא כולם משתמשים בו, למרות שזה המקום הטובה ביותר לחפש ולהשוות מחירים.

המחשבון של רשות שוק ההון פשוט מאוד, והוא כולל הזנת פרטים רלוונטיים שלכם ולאחר לחיצה על השוואה, אתם מקבלים הצעות מחיר של כל חברות הביטוח המציעות ביטוח חובה לרכב, הפרמיה (מחיר הביטוח) ומדד שירות בביטוח של רשות שוק ההון.

דרך אגב, אם עדיין לא קראתם את הכתבה שלנו על ביטוח חובה לרכב, זה הזמן. כמו כן, שם תוכלו לעיין בשאלות ותשובות נפוצות שיכולות לחסוך לכם זמן רב.

מהו מחשבון ביטוח חובה לרכב?

זהו המחשבון של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, שאחראית על תחומי הביטוח, הפנסיה וחיסכון של כל תושבי מדינת ישראל. כתוצאה מהפיקוח על הביטוח, הוחלט על הקמת מנוע חיפוש או במילים אחרות מחשבון שאיתו ניתן לבצע השוואת תעריפי ביטוח חובה.

כך נראה המחשבון כאשר אתם נכנסים לאתר האינטרנט שלו (הקישור בהמשך אל תדאגו. אין למה למהר, קודם כל הבינו איך להשתמש במחשבון ואז היכנסו אליו).

איך משתמשים במחשבון זה?

כאשר אתם נכנסים למחשבון ביטוח חובה לרכב, תצטרכו להזין פרטים על סוג הפוליסה, על הנהגים ופרטים על הרכב.

1. פרטי הרכב

בחלק זה יש לספק מידע על הביטוח שאתם מעוניינים לעשות ועבור מה הוא נועד.

  • סוג הרכב – יש לבחור האם מדובר ברכב פרטי, אופנוע, אוטובוס/טיולית, מונית, רכב מסחרי או רכב מיוחד. שימו לב, ככל שתשנו את סוג הרכב, כך גם הפרטים שעליכם להזין ישתנו. כלומר אם תבחרו לדוגמה אופנוע, תהיה לכם אפשרות שלא קיימת ברכב פרטי, לדוגמה אם מדובר בתלת אופן.
  • סוג בעלות – מהי סוג הבעלות של הרכב, בעלות פרטית או בעלות אחרת.
  • תאריך תחילת הביטוח – כאן ניתן להזין את התאריך שברצונכם שהביטוח ייכנס לתוקף.

2. הנהג הצעיר ביותר הצפוי להשתמש ברכב

בחלק זה יש למלא פרטים אודות הנהג הכי צעיר שעשוי להשתמש ברכב, הגיל שלו, מגדר ומספר שנות רישוי.

אם תבחרו בפרטי הרכב במונית או באופנוע, יוסף לכם עוד סעיף בחלק זה שנקרא: מספר נהגים, שם יש למלא האם מדובר בנהג יחיד נקוב, או יותר או כל נהג.

3. נהגים הצפויים להשתמש ברכב

כאן יש למלא פרטים אודות הנהגים שצפויים להשתמש ברכב (נהג שיש לו גישה לרכב וצפוי שינהג בו מעת לעת. אדם המשתמש ברכב באורח חד-פעמי, אינו אדם הצפוי להשתמש ברכב), כאשר מדובר לרוב על עבר תעבורתי.  והם:

מספר תאונות של הנהגים הצפויים לנהוג ברכב – מספר התאונות שהביאו לתביעה בהתאם לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל'ה – 1975. בקביעת מספר התאונות, יכללו כל התאונות שאירעו בשלוש השנים שקדמו לתאריך תחילת הפוליסה, בעת שכלי רכב מאותו סוג היה נהוג בידי אחד מן הנהגים הצפויים לנהוג ברכב (הן אם הרכב היה בבעלות פרטית והן אם בבעלות אחרת).

מספר פסילות רישיון – מספר פסילות הרישיון שאירעו בשלוש השנים שקדמו לתאריך תחילת הפוליסה, לפי קביעת בית משפט, קצין משטרה או רשות רישוי, למעט ביטול הפסילה על ידי בית משפט, פסילה עקב כשרות רפואית לקויה ופסילות המשך אשר נבעו מאותו מקרה. מספר הפסילות ימנה לכל הנהגים הצפויים לנהוג ברכב בשל נהיגת רכב מאותו הסוג (הן אם הרכב היה בבעלות פרטית והן אם בבעלות אחרת).

4. מאפייני הרכב

בחלק זה יש למלא פרטים על הרכב שאתם מעוניינים לבצע עבורו השוואת מחירים. יש לבחור את:

  • סוג הדלק.
  • נפח מנוע (סמ"ק).
  • כוחות סוס.
  • מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS) – כן או לא.
  • מערכת לבקרת יציבות (ESP) – כן או לא.
  • מספר כריות אוויר ברכב.
  • מערכת התרעה על אי שמירת מרחק (FCW) – כן או לא. בדרך כלל זוהי מערכת שבזכותה ניתנת לכם הנחה, המערכת יכולה להיות של MOBILEYE, AWACS, או MOVON.
  • מערכת התרעה על סטיה מנתיב (LDW) – כן או לא. בדרך כלל זוהי מערכת שבזכותה ניתנת לכם הנחה, המערכת יכולה להיות של MOBILEYE, AWACS, או MOVON.
  • שימוש ברכב – האם מדובר על שימוש רגיל, לימודי נהיגה, רכב אספנות, השכרה לתקופה של שנה ומעלה או השכרה לתקופה של פחות משנה.

לא בטוחים שאתם מבינים אם יש לכם את המערכות הללו ברכב שלכם? היכנסו לעמוד מאפייני כלי רכב פרטי (תוצרים ודגמים) מסחרי עד 3.5 טון באתר משרד התחבורה.

אם בחרתם בסעיף הראשון סוג רכב אחר (לא פרטי), הסעיף פה יהיה קצת שונה.

השוואת מחירים

סיימתם למלא את כל הסעיפים הרלוונטיים במחשבון? מעולה, כעת לחצו על הכפתור "לחץ להשוואת תעריפים". בחלק הבא, תקבלו טבלה עם הפרטים שהזנתם, שמות חברות ביטוח, תעריפי ביטוח ומדד השירות.

בחלק העליון אתם יכולים לראות את הפול שהוא תאגיד ביטוח משותף של כל חברות הביטוח המוכר ביטוח לכל פונה. כלומר אם אחת חברות הביטוח מתחת, אינה מסכימה לבטח אתכם מסיבות של עבר תעבורתית או עבר ביטוחי, אתם יכולים לרכוש ביטוח זה. שימו לב, בדרך כלל הביטוח הזה יקר יותר בצורה משמעותית מפרמיה של חברות הביטוח הרגילות.

מתחת לפול, יש את שאר חברות הביטוח שמציעות את ביטוח החובה לרכב כפי שביקשתם, כאן ניתן למיין לפי גובה הפרמיה, לפי מדד השירות או לפי א'-ב'. בצד שמאל, אתם יכולים לראות 3 סוגי סמלים שונים:

  1. סמל כדור הארץ – זהו הקישור לאתר האינטרנט של חברת הביטוח.
  2. סמל מעטפה – קישור ליצירת קשר עם חברת הביטוח.
  3. סמל עגלה – קישור לרכישת הביטוח ישירות דרך האתר של חברת הביטוח.

טבלה זו ניתן להדפיס, לשלוח במייל לחבר או משפחה או לייצא לקובץ Excel.

יש לציין מספר דברים בנוגע לטבלה זו:

  1. כמובן מדובר פה על תעריף שנתי, כלומר פרמיה שנתית עבור הביטוח שרכשתם.
  2. תעריפים האלו הם התעריפים הידועים נכון ליום בו ביצעתם את הבדיקה. תעריפים עתידיים עשויים להיות שונים, בהתאם לקביעת חברות הביטוח.
  3. במידה והתעריפים שהוצעו לכם על ידי חברת הביטוח גבוהים מהתעריפים באתר, יש לדווח זאת לפניות הציבור ברשות שוק ההון ביטוח וחיסכון.

איך בוחרים בצורה נכונה ביטוח חובה לרכב?

הזנתם את הנתונים, ראיתם את המחירים. עכשיו הגיע הזמן לבחור חברת ביטוח. איך בוחרים? שאלה טובה. בואו נענה עליה.

מחיר

הפרמיה (מחיר הביטוח) היא חלק חשוב מאוד, כולנו רוצים לחסוך. אפשר לבחור את המחיר הנמוך ביותר שמציעות חברות הביטוח בתנאי שהפוליסה מכסה הכל כפי שביקשתם.

פרטי נהגים / רכב

כלומר אם שכחתם פרט מסויים או שאתם נמנעים מלכתוב פרט מסויים (כגון עבר ביטוחי של נהג צעיר), ייתכן ובעת אירוע ביטוחי כלשהו כמו תאונה, חברת הביטוח תסרב לפצות אתכם בגלל שלא סיפקתם את כל הפרטים.

אותו דבר אם טעיתם במאפייני הרכב, אם הודעתם שיש לכם מערכת בקרת יציבות, ומסתבר שאין לכם, זה יכול להיות עילה שחברת הביטוח לא תפצה אתכם.

מדד שירות

רשות שוק ההון לא סתם עורכת את מדד השירות בחברות הביטוח כל שנה. מדד השירות בביטוח משקף את רמת השירות של חברות הביטוח, בכל אחד ממוצרי הביטוח הנפוצים בישראל. לכל מוצר ביטוח מחושב מדד שירות המבוסס על שלושה רכיבים:

  • תשלום תביעות – אחוז התביעות שאושרו ושולמו, ומהירות הטיפול בהן.
  • טיפול בפניות – מידת שביעות הרצון ומידת ההמלצה של לקוחות מהטיפול בפנייתם.
  • תלונות הציבור – שקלול תלונות הציבור שהוגשו והתבררו ברשות שוק ההון.

ככל שהמדד גבוה יותר אצל חברת ביטוח כלשהי כך אחוז התביעות שאושרו גבוה יותר, יש יותר בטיפול בפניות ומידת שביעות רצון ויותר טיפול בתלונות הציבור.

תוכלו לקבל מידע בנושא ביטוח חובה לרכב, שזהו המדריך שלנו איך לבחור ביטוח חובה. או גם מדריכים אחרים של ביטוח רכב שכולל הסבר על ביטוחים נוספים.

מידע נוסף

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil