ביטוח

הפניקס התעקשה שהתשלום לא עובר כדי לבטל את הפוליסה ונתבעה

אנחנו שומעים וקוראים מדי פעם על שיטות של חברות ביטוח לחמוק מהתשלום למבוטחים שלהן – נראה שחברת הביטוח הפניקס שברה שיא חדש.

על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט, אישה בשנות ה-40 לחייה החלה לסבול ממצב רפואי אשר חייב אותה לעבור 8 צנתורים ביום במקום סטרילי. עקב מצבה הבריאותי, מומחי תעסוקה קבעו כי היא לא יכולה לעבוד במקום עבודה מסודר ולכן הגדירו אותה כאישה הסובלת מאובן כושר עבודה ב-100%.

האישה רכשה לפני כמה שנים פוליסת אובדן כושר עבודה באמצעות חברת הביטוח הפניקס והקפידה לשלם את הפרמיה החודשית של הביטוח במועד וללא פיגורים. עקב התדרדרות במצב הבריאותי של האישה, היא פנתה אל חברת הביטוח הפניקס על מנת לממש את הפוליסה.

חברת הביטוח הפניקס נענתה לבקשתה והחלה לשלם לה גמלה של 4000 ₪ בכל חודש. עם זאת, לאחר תקופה קצרה, וללא שיפור במצב הבריאותי של האישה, הפניקס חדלה מלשלם לאישה את הגמלה באופן חד צדדי והחליטה כי האישה כבר לא נמצאת באובדן כושר עבודה.

לא רק, אלא שחברת הביטוח הודיעה לאישה שאם היא לא תשלם מחדש את פרמיות הביטוח, הרי שפוליסת הביטוח שלה תבוטל. טענה זו באה על רקע כי אמצעי התשלום של האישה לא עובר.

האישה פנתה אל סניף הבנק שבו היא מנהלת את חשבונה ושם נאמר לה על ידי פקיד הבנק באופן חד משמעי כי לא חל כל שינוי ואין שום צורך לשנות את הוראת הקבע שנמצאת בחשבון עבור חברת הביטוח הפניקס – כלומר הוראת הקבע תקינה ומעולם לא בוטלה. נציג הבנק סיפק לאישה מסמך המעיד על תקינות הוראת הקבע והובהר לה כי חברת הפניקס צריכה להמשיך ולגבות וזה הכל.

עם זאת, נציגי הפניקס הודיעו לאישה כי אם היא לא תחתום על הוראת קבע חדשה וחלופית לזו שקיימת, הרי שהפוליסה תבוטל מסיבת אי תשלום. כאמור, במצב שהפוליסה מתבטלת, המבוטח עלול לאבד את זכויותיו.

על פי כתב התביעה נטען כי האישה, למרות הכל, ניסתה לספק אמצעי תשלום נוסף, כולל זה של חברת אשראי על מנת שתוכל לשמור על הזכויות שלה. אך, חברת הביטוח ביטלה את הפוליסה ושלחה ללקוחה הודעת ביטול בשל אי תשלום.

עורך הדין המייצג הבהיר כי על פי חוק הביטוח, המבוטח חייב להתמיד ולשלם את הפרמיה החודשית עד שיוחלט אם הוא עומד בתנאי הפולסיה לקבלת תגמולים ומשם התשלום יהיה פטור. העו"ד הוסיף כי חברת הביטוח התעלמה מהמצב הבריאותי של האישה והותיר אותה חסרת אונים וללא הכנסה כספית.

בכתב התביעה, בית המשפט נתבקש להורות להפניקס לחשוף את הקלטות שיחות הטלפון בין הנציגים ולבין האישה, לשלם את לה מלוא התגמולים המגיעים לה, להחזיר לה את דמי הפוליסה שנגבו ממנה שלא כדין וכן דורשים להטיל ריבית עונשין בשל חוסר תום לב.




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד. יש לכם מידע חשוב לספר לנו? כתבו לנו דרך המייל האדום.

כתבות נוספות

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close