ביטוח

רשות שוק ההון: צירוף לביטוח ייעשה תחילה על ידי בדיקה באתר הר הביטוח

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון פרסמה היום חוזר חדש שמטרתו להסדיר את עניין צירוף לביטוח של מבוטח כאשר יש תחילה לבדוק באתר הר הביטוח.

אתר הר הביטוח הושק באפריל 2017 על ידי רשות שוק ההון (לשעבר אגף שוק ההון במשרד האוצר) שמטרתו להגביר את השקיפות והזמינות של המידע למבוטח. באמצעות אתר הר הביטוח, מבוטח יכול לדעת אילו מוצרי ביטוח הוא רכש ובכך לדעת האם יש כפל ביטוח, מחירי סוגי הביטוח השונים וכן לבדוק את התיק הביטוחי שלו של כל חברות הביטוח בישראל.

במסגרת החוזר שפרסמה היום הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, נקבע כי השלב הראשון במסגרת התאמת הצרכים ללקוח שמעוניין לרכוש כיסוי ביטוחי, יהיה בדיקת כל מוצרי הביטוח הקיימים אצל אותו לקוח על ידי בדיקה באתר הר הביטוח.

מדובר על תהליך מתאים והולם שמטרתו היא למנוע מצב בו מוצעים ללקוח מוצרי ביטוח דומים או בעלי כיסוי ביטוחי זהה ובכך למנוע מצבים שהלקוח אינו זקוק למוצרי ביטוח אלו.

בכף בעצם הממונה אוסרת על מכירת ביטוח כפול ללקוחות אלא אם אותו לקוח אישר שברצונו לקנות ביטוח כפול ואשר ברצונו לשלם עבור שני המוצרים יחד וזאת לאחר שהסוכן או חברת הביטוח הסבירו לו על משמעות של כפל ביטוח.

בדיקה באתר הר הביטוח יכולה להיעשות על ידי הלקוח עצמו ללא תשלום או על ידי הגורם המשווק, כדוגמת נציג חברת הביטוח או סוכן הביטוח. עם זאת, הרשות קבעה כי אותו גורם יוכל לבצע שאילתה במערכת הר הביטוח בתנאי שקיבל הרשאת שימוש פרטנית וזאת על מנת למנוע מצבים בהם המידע שנמסר, נועד לשימוש לא ראוי.

בנוסף, הרשות קבעה כי אותו גורם לא יהיה רשאי להחזיק מידע של לקוח או מבוטח, אלא אם כן קיבל הרשאה פרטנית לאותו מתן שירות. לאחר סיום תוקף ההרשאה, לא יהיה רשאי אותו גורם לעשות שימוש במידע.

החוזר קובע עוד כי מבוטח שסרב לאפשר לאותו גורם למסור הרשאת שימוש פרטנית וכן סירב למסור מידע ופרטים על מוצרי הביטוח שנמצאים ברשותו, במקרה זה, לא יתאפשר צפייה במידע באתר הר הביטוח והגורם המשווק מחוייב לתעד זאת.

ההוראות החדשות שפורסמו היום קובעות גם כי כברירת מחדל, חברת הביטוח תשלח באמצעים דיגיטליים כדוגמת הודעה בדואר אלקטרוני או במייל, אלא אם הלקוח ביקש לשלוח בדואר רגיל.

לבסוף, ההוראות מקלות על לקוחות שמעוניינים לבטל פוליסת ביטוח קיימת, אם בחרו להצטרף לפוליסת ביטוח אחרת. כך למשל, חברת הביטוח לא תדרוש שינויים בנוסח בקשת הביטוח כגון הוספת סמל לוגו של חברת הביטוח ומסמך זה יהיה רלוונטי עבור פוליסות שהמספר שלהן צויין בבקשה.

לעניין הר הביטוח, ציינה הממונה כי הוא שימש מעל 2.5 מיליון מבקרים שהכירו את מפת הביטוחים שלהם. גם המדריך שלנו נקרא על ידי מאות אלפי אנשים בישראל, בואו לקרוא כעת – הר הביטוח.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "תופעת הביטוחים הכפולים בעייתית ואינה שקופה לציבור הרחב. שימוש באתר הר הביטוח בעת צירוף לביטוח, יאפשר להימנע מכפל ביטוחים, ויאפשר שקיפות מלאה שתסייע למבוטח לשפר את תיק הביטוח שלו בהיבט של מגוון הביטוחים, מחירם ורמת השירות בחברות עמם הוא קשור".

מעל 1,400 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close