שיווק ופרסום

7 כלים לשיווק של גוגל למחקר מגמות צרכנים ותובנות שאתם חייבים להכיר

שיווק באינטרנט (או שיווק דיגיטלי) שונה משמעותית משיווק מסורתי שעסקים מכירים. כאשר עסקים נדרשים לגבש מטרות ולבנות את האסטרטגיה השיווקית שלהם, חשוב מאוד להבין את נקודת ההתחלה וכמות להכיר את השוק, לחקור מגמות ולקבל תובנות להמשך הדרך.

בין אם אתם מעוניינים להקים סטארטאפ, עסק מקומי או עסק גלובלי, אתם נדרשים להכיר את השוק שאילו אתם מעוניינים להיכנס, כדי לדעת זאת, יש כמה כלי שיווק דיגיטלי חשובים שכל אחד מכם חייב להכיר. למזלנו, הכלים הבאים הם של מנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל, והם בחינם וללא תשלום כלל.

1. מתכנן מילות המפתח (Keyword Planner)

מתכנן מילות המפתח מיועד בעיקר כדי לתכנן מסע פרסום בגוגל אדוורדס עבור כאשר המודעה תופיע בעת חיפוש בגוגל. הכלי מאפשר לקבל מונחי חיפוש רלוונטיים למילת מפתח כלשהי, כמו כן הוא מספק מידע ותובנות אודות מספר החיפושים של מילת המפתח עצמה בכל חודש ולתקופה של 12 חודשים אחורה.

כך למשל, אם יש לכם חנות פרחים. כאשר תזינו את המונח, תוכלו לגלות כי אנשים מחפשים גם משלוח פרחים, זר פרחים, סידורי פרחים ובנוסף לכך, ניתן לדעת כמה חיפושים בכל חודש לכל מונח יש. הדבר מאפשר לכם לגלות מונחים חדשים שאולי לא חשבתם עליהם.

הכלי הוא חלק ממערכת הפרסום של גוגל, אך אינכם נדרשים לשלם על מנת להשתמש בכלי זה. אולם, גוגל עשויה לעוות את הנתונים הללו ולהראות לכם רק טווח נתונים ולא מספק מדוייק וזאת כדי לגרום לכם להשקיע כספים במערכת הפרסום.

לכניסה: adwords.google.com/KeywordPlanner

2. התראות גוגל (Google Alerts)

הכלי, התראות גוגל, מאפשר לכם להיות תמיד מעודכנים לגבי סיפורים המתרחשים בעולם. אתם יכולים לעקוב אחר נושאים מעניינים, מילת מפתח ספציפית או אפילו לעקוב כאשר מישהו מדבר על העסק או המותג שלכם.

כאשר אתם ניגשים אל הכלי, תוכלו להזין את המותג שלכם או נושא שמעניין אתכם ואז תוכלו ליצור התראה. ניתן גם לקבוע באיזה תדירות תקבלו את ההתראה (כדי לא להעמיס על תיבת הדוא"ל שלכם), לבחור אילו מקורות מעניינים אתכם (חדשות, בלוגים וכד'), באיזה שפה, באיזה מדינה, כמות התוצאות לאיזה מייל לשלוח.

לכניסה: google.co.il/alerts

3. מגמות גוגל (Google Trends)

משווקים מומחים, יודעים שזה לא רק שאלות מתי ואיפה אנשים מחפשים, אלא גם קבלת תובנות עמוקות יותר. לדוגמה, מתי חלה עלייה משמעותית במונח חיפוש מסויים, איך הצרכנים מתנהגים בעת החיפוש ועוד.

הכלי מגמות גוגל (גוגל טרנדס) עוזר לעסקים, סטודנטים או משווקים לקבל נתונים בזמן אמת למשך כמה שנים אחורה אודות נושאים ותחומי עניין שחשובים עבור הצרכנים. כך למשל, ניתן לחפש אילו נושאים פופולאריים ביותר, לקבל מידע עד כמה הנושא מעניין עכשיו ולאורך זמן ואפילו חיפושים קשורים לנושא.

בנוסף, ניתן להשוות בין 2 מונחים או נושאים כדי לדעת עד כמה מעניין נושא אחד לעומת שני לאורך זמן.

לכניסה: google.co.il/trends

4. תובנות קניות (Shopping Insights)

תובנות קניות מספק לכם מידע מקיף אודות הפופולאריות של מוצר ספציפי. באמצעות הכלי הזה, קמעונאים, בעלי חנויות ויצרנים להבין מגמתיות של מוצר כלשהו, איך הצרכנים מחפשים את המוצר, באמצעות איזה כלי (מחשב או טלפון נייד) וגם מיקום גאוגרפי.

הכלי מציג מפות חום ותרשימים שמראים האם חיפוש של מוצר כלשהו עולה עם הזמן או יורד וזאת לפי תקופת זאת או לפי מיקום – דבר שעוזר לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיית השיווק באינטרנט שלכם. הכלי מתאים במיוחד לבעלי חנות מסחר אלקטרוני באינטרנט.

עם זאת, הכלי בשלב זה מתאים לארצות הברית.

לכניסה: shopping.thinkwithgoogle.com

5. ברומטר של צרכן (Consumer Barometer)

ברומטר צרכנים עוזר לכם להבין איך אנשים בעולם משתמשים באינטרנט. זהו כלי חשוב מאוד הכולל מאגר מידע רחב המחולק לפי מדינה ועוזר להבין את העדפות הצרכנים ותובנות שונות לגבי אופן קבלת החלטת רכישה.

המאגר כולל מעל 45 מדינות ו-10 קטגוריות מוצרים עם מסננים שניתן ליצור עמם תרשימים וגרפים להורדה או לצורך יצירת מצגת עניינית.

כך למשל, ניתן להבין איך אנשים משתמשים באינטרנט, לראות איך מתפתח הגישה לאינטרנט והשימוש במכשירים, לקבל תובנות לגבי תפקיד האינטרנט בחיי הצרכנים, כמה פעמים אנשים צופים בסרטונים באינטרנט ועוד.

לכניסה: consumerbarometer.com

6. מבחן ביצועים לקמפייני מדיה (Display Benchmarks)

משווקים שמפרסמים ברשת המדיה של גוגל (אתרים שעובדים בשיתוף עם גוגל להצגת מודעות) יכולים לקבל נתוני השוואה בין מסע הפרסום שלהם לבין מסע הפרסום של כלל התעשיה בו העסק נמצא.

הכלי מאפשר לדעת מהו יחס הקלקה על מודעות, צפיית סרטונים, היכן המודעות נמצאות ומדדים נוספים שאפשר להבין האם ביצועי מסע הפרסום מעל או מתחת לתעשייה.

לכניסה: richmediagallery.com/learn/benchmarks

7. מאתר שוק (Market Finder)

עסקים שמעוניינים להתרחב לעולם, צריכים לקבל תובנות על המדינה אליה הם רוצים לשווק. מאתר השוק מנסה לספק מידע על מדינה כלשהי כמו ההכנסה הפנויה שלהם, התנהגות לגבי האינטרנט ועוד. הכלי עוזר להבין מהי השפה הנכונה לפרסום ושיווק, איזה מכשיר נכון למקד ועוד.

לכניסה: marketfinder.thinkwithgoogle.com




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close