סטארטאפ

יזמים וסטארטאפים בתחום התחבורה והתשתיות? בואו להאקתון נתיבי ישראל

מקום ראשון יקבל 30 אלף שקל, מקום שני 20 אלף שקל ומקום שלישי יקבל 10 אלף שקל

כניסת התחבורה החכמה לעולם התשתיות מציב בפני העוסקים בתחום אתגרים חדשים ומרתקים שעתידים לשנות את איכות חיי משתמשי הדרך, לצמצם את עומסי הכבישים, להוריד את מספר תאונות הדרכים לספק פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לתחבורה לתקשר עם הכבישים ולתת מענה מיידי לתקלות של משתמשי הדרך. ישנם מקומות בעולם שהעתיד כבר כאן אולם בישראל נכונה לנו דרך להתאמת הקיים לעתיד הקרב.

נתיבי ישראל היא החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, אחראית על כ- 8,000 ק"מ כבישים, מחלפים, גשרים ומנהרות, מצלמות תנועה,מענה לפניות של משתמשי הדרך, אחזקת כבישים בשוטף, תשתיות מסילתיות, מתן סיוע בדרכים ועוד.

נתיבי ישראל מחפשת טכנולוגיה אשר תשנה את הכבישים שכולנו נוסעים עליהם יום יום לכביש של המחר – כביש חכם: תמרורים חכמים, בקרת תנועה ותחזוקה ועוד. חברת נתיבי ישראל מזמינה סטארטאפים, יזמים, מהנדסים ומפתחים אל האקתון כביש חכם שיעסוק כולו בתחומי התשתיות והתחבורה המשתנה בעולם ובישראל ולהביא את הדרך שלך למתן מענה למגוון אתגרים העומדים בפני החברה.

מהם אתגרי ההאקתון?

1. תנועה

הכביש הוא חלל אשר כל אזרחי ישראל חולקים כל יום. כמות המידע אשר מוחלף בין הנהג לכביש בשעת תנועה אחת שקולה לשנה של מידע בכל תחום אחר. האפשרויות הם ללא גבול, מחיישנים אשר אשר מתקשרים עם הנהגים ויחידות ניהול הדרך כמו עיני חתול חכמות ועד רימזור, הטיית נתיבים, התאמת הנהיגה ועוד.

2. חומרים חכמים

אספלט הינו חומר הבסיס לכבישים, עם זאת הוא שם קוד לחומר שמחבר בין העולם לרכב עד כה הוא נדרש להיות עמיד לאורך שנים וליצר אחיזת כביש איכותית. היום אנו מבינים שהוא הרבה יותר, הוא רשת, הוא רקמה. יש עולם של צרכים בתחום האספלט, הכל מיכולות תיקון עצמי, לשיפור התרכובת ועד שינוי החומר לחלוטין. מיותר לציין את ההשפעה וההזדמנות בגלובלית שבפיתוח חומר חכם בתחום זה.

3. פרסונליזציה (התאמה אישית)

המוקד בתחום התשתיות הוא לרוב המבנה הפיזי והתקציב, עם זאת האזרח הוא בעל העניין המרכזי. אתגר זה מחפש דרכים חדשניות להעניק שירות לאזרח דרך התשתיות כמו למשל: תכנון פרויקטים מזווית המשתמש והתושב, העברת מידע אישי למשתמש, התאמת התשתית לסוג המשתמשים, יצירת מערכות משוב ועוד.

4. אחזקה חזויה

תשתיות התחבורה מורכבות מאלפי קטגוריות שונות, תחזוקה שלהם מצילה חיים וחוסכת בכסף. תחזוקה חזויה היא תחזוקה אשר מאפשרת לתקן כשל בזמן הנכון, לא מוקדם מידי וכמובן לא מאוחר מידי. זה מתאפשר על ידי ניתור כחם של המרכיבים השונים. כאתגרים רבים וכל אחד מהם חשוב ומתוקצב בפני עצמו: איכות צביעת הכביש, בורות, תקינות גשרים, רמזור, תאורה, מעקות ועוד. הפתרונות יכולים להיות משילוב כטבמ"ים בפעילות דרך ניצול המידע שנאסף על ידי רכבים ועד סריקות ליזר של מבנים.

האירוע

האירוע יחולק לשלבים אשר יוכרזו במליאת האולם.

  1. רעיונאות – שלב בו המשתתפים ינסחו רעיון לאתגרי ההאקתון. יש להכין תיאור בן 150 תווים לפחות על מנת לעבור לשלב הבא.
  2. סינון ראשוני – ביום השני, תיערך הערכה של ועדה אשר תעבור בין הקבוצות. הוועדה תבחר 4 אתגרים אשר ימשיכו לתחרות ויציגו מול השופטים. השאר, יכולים לצפות.
  3. תחרות – הצגת המיזם במשך 3 דקות בפני השופטים בכל דרך שהמשתתפים ירצו ובכפוף למנהלי האירוע.

קריטריונים לדירוג

המיזמים ידורגו לפי קריטריונים שונים על פיהם ידורגו ויקבלו ציון משוקלל סופי. זהו אינו הפרמטר היחידי ומיזם אף עשוי לקבל העדפה בכפוף לנימוק ענייני. הקריטריונים הם:

  • גודל קהל יעד – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הוא פונה לקהל יעד משמעותי ופותר בעיה רחבה של הארגון.
  • טכנולוגיה ייחודית – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הוא משתמש בטכנולוגיה אשר מביאה חידוש על פני טכנולוגיה קיימת היום.
  • חדשנות – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הפיתוח הוא חדשני ויוצא דופן לפתרונות קיימים ויש לו פוטנציאל לשנות או לייתר דרכי פעולה נוכחיים.
  • מורכבות – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הוא בעל מורכבות נמוכה מספיק אם הוא ניתן ליישום במגבלות הפיתוח של הארגון.
  • פונקציונליות – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הוא מעניק פתרון יעיל לבעיה.
  • חווית משתמש – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הוא לוקח בחשבון את חווית המשתמש ומתאים לצרכים טכניים וארגוניים.
  • בשלות – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הוא בשל לפיתוח, כלומר אם יש היתכנות משמעותית מעבר לרעיון מופשט. פיתוח מודל פיזי יעניק ניקוד גבוה במיוחד.
  • הצגה – מיזם יקבל דירוג גבוהה יותר אם הצוות השקיע בהצגה והפיק פרזנטציה בהירה, תמציתית ועניינית.

פרסים

מקום ראשון יקבל 30,000 ₪. מקום שני יקבל 20,000 ₪ ומקום שלישי יקבל 10,000 ₪.

חמשת המקומות הראשונים יוזמנו להצגת המיזם לדירקטוריון והזדמנות להטמעת המיזם בפרויקטים של נתיבי ישראל.

מתי ואיפה?

ההאקתון יתקיים בתאריכים 24-25 באפריל 2018 בכתובת שד' אריאל שרון 3, אור יהודה.

הרשמה

ההרשמה אפשרית עד לתאריך 12.04.2018, על מנת להירשם להאקתון כביש חכם של נתיבי ישראל לחצו כאן.




בואו להיות חברים שלנו בעמוד הטלגרם - t.me/protocolil

תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close