שיווק ופרסום

סופרברנדס 2018: רשימת המותגים המובילים בישראל בשנת 2018

סופרברנדס (Superbrands) הודיעה על רשימת מותגי העל בישראל בשנת 2018. הרשימה כוללת מותגים מובחרים מתחומים שונים כגון אינטרנט ואפליקציות, אלכוהול, אישים, בנקאות ופיננסים, בריאות, טואלטיקה, מוצרי חלב, מגזר ציבורי ועוד.

הליך הבחירה בישראל זו השנה העשירית ברציפות והוא נעשה במתכונת זהה בכל 70 הארצות הנוספות האחרות. הרשימה כוללת מותגים בינלאומיים ומותגים ישראלים כחול לבן, וכל זאת כאשר יש להם קשר חזק עם הצרכנים בישראל.

כך למשל בתחום המסחר האלקטרוני, ניתן לראות את איביי, זאפ, גרופון, וואלה שופס ועוד. בתחום האינטרנט והאפליקציות ניתן לראות את האפליצקיות המובילות בעולם: גוגל כרום, פייסבוק, גט טקסי, ג'ימייל, גוגל, אינסטגרם, פאנגו ועוד.

בתחום האלכוהול נמצאים בין היתר קרלסברג, קורונה, גריי גוס, ג'וני ווקר, סטלה ארוטיס, ג'ק דניאלס, גולדסטאר ועוד. בתחום האוכל בחוץ נמצאים קפה קפה, מקדונלדס, דומינוס פיצה, קופיקס ועוד. בתחום החטיפים קיטקט, לואקר, מנטוס, אוראו, קינדר ועוד.

בתחום האופנה נמצאים אדידס, אול סטאר, נייק, פוקס, קאסטרו ועוד. בתחום הבריאות נמצאים אדוויל, דורקס, אסותא, אקמול, ד"ר פישר ועוד.

חברות הביטוח והפיננסים נמצאים AIG, ביטוח ישיר, הפניקס, בנק הפועלים, CAL, אלטשולר שחם, ישראכרט ועוד. בתחום הנדל"ן נמצאים אזורים, אפריקה ישראל, גינדי, אשטרום, שיכון בינוי ועוד.

רשימת מותגי Superbrands של ישראל 2018

תהליך בחירת ה-Superbrands

בשלב הראשון, מארגני Superbrands בישראל מיפו את המותגים בישראל ובנו את רשימת המותגים הפעילים בה, כולל מותגים תאגידיים, מותגים במגזר הציבורי ואפילו אישים. בסך הכל, מופו בישראל יותר מ-2,600 מותגים.

בשלב השני, צוות אנשי מקצוע, המורכב מ-117 מנכ"לים, סמנכ"לי שיווק, אנשי אקדמיה, אנשי פרסום ועיתונות – בראשותו של פרופ' יעקב הורניק מאוניברסיטת תל-אביב, בחן את כל המותגים עפ"י פרמטרים מקצועיים איכותיים. המותגים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר עברו לשלב הצרכנים.

בשלב השלישי, ערכה חברת המחקר IPSOS בניהולו של מוריס כהונאי בקרב מדגם מייצג של 816 משיבים, שחיוו את דעתם על המותגים שעלו לשלב המחקר ובחרו את מותג העל בכל קטגוריה.

בשלב הרביעי, נבדקו המותגים בעלי הציונים הגבוהים ביותר אל מול רף ההצטיינות שנקבע ע"י ארגון Superbrands ,ורק מי שעבר אותו – הוכתר כמותגי העל של ישראל.

המחקר הנוכחי נערך בחודש מרץ 2018.

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close