צרכנות

ביקור טכנאי או נציג שירות אצל הצרכן – מתי יכול להגיע, איך ומידע נוסף

ישנם מוצרים או שירותים שונים שהצרכן רוכש אותם והם המחייבים הגעה של טכנאי או נציג שירות של החברה אל בית הצרכן. בעת הזמנת שירות או מוצר, הצרכן מבזבז את זמנו ולא יכול להפנות לעיסוקיו ולכן במקרה של איחור טכנאי או נציג שירות, ולכן זכאי לקבלת פיצוי.

מטרת הכתבה לסייע לצרכן להבין את כל הזכויות שלו בעת הזמנת טכנאי.

אחריות ושירות לאחר מכירה

כאשר צרכן רוכש מוצר או שירות מסויים, הוא זכאי לקבל אחריות על המוצר או השירות וכן הוא זכאי גם לקבל שירות מסויים מאותו ספק. מבין השירותים שהצרכן זכאי לקבל אותם הם:

  • התקנה של מוצר מסויים או רכוש.
  • התקנה של שירות אצל הלקוח.
  • הסרה של שירות בבית הלקוח.
  • שירות טכני לצורך טיפול בתקלות.
  • הובלה של המוצר ללקוח / צרכן.
  • בדיקות תקופתיות כמו שירותי גז, מים, חשמל וכדומה.

תיאום מועד ביקור

חוק הגנת הצרכן קובע כי נותן השירות (כמו ספק, יבואן, יצרן, סיטונאי או קמעונאי) נדרש לקבוע מראש עם הצרכן את המועד שבו טכנאי או איש שירות מטעמו יגיע אל מענו של הצרכן. המועד הוא למעשה מורכב מתאריך ושעה של הביקור.

נותן שירות הוא מי שחויב לספק את השירותים המופיעים ברשימה מקודם לכן.

למעט שירותים שהם הובלה של טובין או תיקון טובין תמורת תשלום – ביקור של טכנאי יכול להיות רק בין השעות 08:00 ועד 19:00 בימי חול ו-08:00 עד 13:00 בימי שישי וערבי חג. כמובן, בתיאום מראש ככתוב מקודם.

זמן המתנה להגעה של טכנאי או איש שירות

בעת הזמנת ביקור, על הטכנאי להגיע בתוך שעתיים מהמועד שבו נקבע הגעתו לבית הצרכן לשם ביצוע שירותים ככתוב מקודם לכן.

נותן השירות רשאי להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית כתחליף לתיאום הביקור, זאת בתנאי שזמן ההמתנה של הצרכן בביתו לא יעלה על שעתיים ובתנאי שהובהר לצרכן כי הוא רשאי לסרב לבקשה זו אם היא לא באה להקל עליו.

דחיית מועד שירות

צרכן יכול להודיע על דחיית מועד שירות בכל זמן. עם זאת, נותן השירות רשאי גם כן להודיע לצרכן על דחיית מועד שירות הגעה של טכנאי, אך בתנאי שהוא הודיע לצרכן לפני השעה 20:00 בערב שלפני מועד הגעת הטכנאי או איש השירות.

כמו כן, נותן השירות חייב לתאם מועד חדש עם הצרכן לשם ביצוע אותו שירות ובתנאי שדחיה זו לא תיעשה מעבר לפרק הזמן שנקבע לכך על פי חוק.

מתי נחשב איחור?

איחור, לפי החוק, נחשב הגעה של טכנאי מעל שעתיים לאחר המועד שנקבע כי הטכנאי יבקר אצל הצרכן. כלומר, אם נקבע כי הטכנאי יגיע בשעה 10:00, אזי איחור ייחשב החל מהשעה 12:00.

פיצוי על איחור נותן השירות

במידה והטכנאי או איש השירות של נותן השירות איחר ולא הגיע בזמן שנקבע לפי מועד ההגעה לבית הלקוח, הוא יהיה זכאי לפיצוי באופן הבא:

  • אם עברו שעתיים מהמועד שנקבע – פיצוי של 300 ₪.
  • אם עברו 3 שעות מהמועד שנקבע – פיצוי של 600 ₪.

במקרה של קריאה טלפונית:

  • אם הצרכן לא נענה תוך שעתיים לקריאה או שנותן השירות לא הודיע לצרכן כי הוא רשאי לסרב להצעה זו (הם היא לא מקלה עליו) – פיצוי של 300 ₪.

חשוב לשים לב: מדובר על פיצוי ללא הוכחת נזק. כלומר, הצרכן לא יהיה חייב להוכיח אם כתוצאה מאי הגעה של טכנאי או איש שירות, אם נגרם זו נזק.

הצרכן זכאי לקבל את הפיצוי בכסף. עם זאת, נותן השירות רשאי להציע לצרכן לקבל פיצוי בשווה כסף, בטובין או בשירותים, ובתנאי שנותן השירות הודיע לצרכן כי הוא יכול לבחור בין פיצוי של כסף לבין פיצוי של שווי כסף. במקרה כזה, הצרכן רשאי לבחור.

עם זאת, אם האיחור נגרם מסיבות שבהם נותן השירות לא ידע ולא היה יכול לדעת עליהם מראש כדי למנוע אותם, ולא יכול להודיע לנמען – הצרכן לא יהיה זכאי לפיצוי. יחד עם זאת, אם הוכיח הצרכן כי נגרם לו נזק, הוא יהיה זכאי לפיצוי.

עוד בנושא

דרך אגב, כאשר רוכשים מוצר חשמלי חדש, אפשר לדרוש פינוי מכשיר ישן ללא תשלום.

מעל 1,400 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close