טכנולוגיה דיגיטל ואינטרנט

המרוויחים והמפסידים הגדולים של פרשת פייסבוק

אפקט דומינו: מאות אפליקציות ושירותים שונים ייסגרו - לא יוכלו לפעול יותר

ימים לא קלים עוברים על פייסבוק ועל מנהלה, מארק צוקרברג, פרשת קיימברידג' אנליטיקה היא אחת פרשות הפרטיות הגדולות בעולם. מידע אישי של מעל 87 מיליון משתמשים ברחבי העולם הועבר בצורה לא תקינה לחברת אנליטיקס והערכות שמדובר על מידע של כ-50 אלף ישראלים.

בשבוע שעבר, פייסבוק החליטה על שינויים במדיניות מתן גישה לנתונים האישיים שלכם, דבר שמונע מסטארטאפים ושירותים שונים לגשת למידע האישי שלכם, המדיניות חלה על כלל השירותים שמציעה פייסבוק ולרבות חברת הבת – אינסטגרם. כזכור, מדיניות מתן גישה החדשה מונעת מאפליקציות שונות לגשת לנתונים האישיים שלכם לצורך מתן שירות/פיתרון כלשהו.

מעתה אפליקציות לא יוכלו לגשת לנתונים של משתתפים באירוע, חברים בקבוצה, מידע אישי שלכם לרבות דעות פוליטיות ומערכת יחסים, חיפוש בפייסבוק ועוד. אז מי הם המרוויחים והמפסידים הגדולים?

המרוויחים

משתמשי פייסבוק

המדיניות החדשה נועדה כדי להגן על המשתמשים ועל המידע האישי שלהם והמידע של החברים שלהם. מעתה, לא יהיה ניתן לחפש אתכם לפי מספר הטלפון שלכם או האימייל שלכם, אלא אם הוא מופיע בתוך פוסט הניתן לצפייה או משוייך לעמוד עסקי כלשהו.

כמו כן, אפליקציות רבות לא יוכלו לקבל מידע על נרשמים של אירוע או משתתפים בקבוצה כלשהי ולא יהיה ניתן לגשת למידע אישי שלכם באינטסגרם.

המפסידים

המפרסמים

מפרסמים לא יוכלו יותר להשתמש באפלקיציות רבות לצורך מיקוד של קהלי יעד מחוץ לפייסבוק. מפרסמים, לא יוכלו למקד לקהלי יעד רגישים יותר כדוגמת מידע פוליטי, קבוצות אתניות וכד'.

בנוסף, מפרסמים שירצו להעלות קובץ של אימיילים או טלפונים למערכת הפרסום, יידרשו לספק מידע שהם רשאים לשמור את רשימת האנשים האלו וכי הם הסכימו לכך.

אפליקציות ושירותים שונים

אפליקציות רבות כבר מודיעות על סיום מתן השירות. למעשה אפליקציות המאפשרות קבלת גישה למידע אחרי מי אתם עוקבים ומי עוקב אחריכם יחדלו לפעול ולא יהיה ניתן להשתמש בהן.

בנוסף, אפליקציות המציעות חיבור נתונים למערכות צד שלישי תוך כדי שימוש במידע שלכם בפייסבוק או של החברים שלכם – יחדלו לפעול. כמו כן, חברות המספקות תזמון פוסטים ותגובות וקריאת תגובות של משתמשים בעמוד עסקי, יידרשו לקבל אישור מפייסבוק.

גופים שונים

חברות וגופים כדוגמת רגולטורים או חוקרים, יתקשרו לאתר אתכם בפייסבוק שכן לא יתאפשר להם לקבל את הפרופיל שלכם על ידי הזנת הטלפון או המייל שלכם כך שיצטרכו למצוא דרכים אחרות.

פייסבוק

שלא לדבר על נפילת המניה של פייסבוק תוך כדי גרימת הפסדים לבעלי המניות, מעתה הרגולטורים חכמים יותר והם יחלו לחוקק תקנות וצווים לצרכי הגנת הפרטיות של המשתמשים וזאת על ידי חיוב פייסבוק לכפיפות החוק וכן מתן גישה ומידע למידע ולנתונים.

בנוסף, פייסבוק תידרש לאכוף את תקנות המדיניות על ידי השמת מאשבי אנוש בתחומים שונים בחברה כך שתוכל לוודא על עצם קיום התקינות.

בואו להיות חברים שלנו בערוץ הטלגרם - t.me/protocolil


תגיות

אבי פסח

כותב במגזין העסקים פרוטוקול. אוהב חדשות מעניינות, יוצר תוכן, בוגר תואר ראשון. אימייל פניות בנושאי האתר: avi@protocol.co.il

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close