שיווק ופרסום

טלגרם עסקים: כך תיצרו ערוץ טלגרם או קבוצה לעסק שלכם בקלות

טלגרם היא ללא ספק אפליקציה מעולה להעברת מסרים ומהווה חלופה נהדרת לאפליקציית וואטסאפ במיוחד כאשר מדובר על טלגרם עסקים. האפליקציה של טלגרם מאפשרת יצירה של קבוצות וערוצים לצרכי התקהלות ובשונה מווטאסאפ, ניתן ליצור קבוצות של עד 100,000 אנשים (לצורך השוואה, נכון להיום, וואטסאפ מגבילה עד 256 חברים)!

בנוסף לכך, ככלי תקשורת מוביל להעברת מסרים, תמונות וקבצים, טלגרם הופכת להיות כלי מעניין מאוד לעסקים. יותר ויותר עסקים ומיזמים משתמשים בטלגרם. אם אינכם עדיין מכירים את האפליקציה, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא מדריך טלגרם שלנו ולאחר מכן תוכלו לשוב הנה להמשך קריאה.

מה זה טלגרם עסקים (Telegram Business)?

ובכן, נכון לרגע זה, אין אפליקציה ייעודית לעסקים, כמו וואטסאפ ביזנס, ולמרות זאת, אין באמת צורך לזה. אפליקציית טלגרם פועלת בשיטה שונה מאשר וואטסטפ כך שטלגרם מבוססת ענן כך שניתן לגשת אל החשבון שלכם מכל מקום וללא צורך שמכשיר הטלפון שלכם יהיה קרוב לידכם. בנוסף, לא משנה אם המכשיר שלכם דלוק או לא, או האם הוא מחובר לאינטרנט או לא, ניתן להשתמש בשירותים הללו גם בדפדפן – מה שאפליקציית וואצאפ לא מאפשרת.

ובכן, טלגרם לעסקים יכול לעבוד בכמה שיטות והם:

  • יצירת קבוצה – קבוצה בה המשתמשים יכולים להגיב זה לזה וכן ליצור קשר בהודעות פרטיות בינהם.
  • יצירת ערוץ – יצירת עמוד שבו המשתמשים יכולים לקבל תוכן – מדובר על תקשורת חד צדדית (רק אתם יכולים לכתוב ולפרסם בערוץ).
  • יצירת בוט – יצירת יישות כלשהי (רובוט) שיכולה לפעול לבד על ידי הגדרה של פעולות.

על הקמת בוט אנחנו לא נדבר כי הנושא מורכב יחסית, אך כן נדבר על הקמת ערוץ וקבוצה לעסק.

מה היתרונות של שימוש באפליקציית טלגרם לעסקים?

יש כמה יתרונות של שימוש באפליקציית טלגרם עבור שימוש עסקי והם:

  1. מבוסס ענן – טלגרם היא אפליקציה מבוססת ענן ולפיכך, למרות שיצירת חשבון דרך מכשיר הטלפון, מרבית הפעולות האחרות ניתן לעשות גם דרך אפליצקיה במחשב או בדפדפן, וכל זאת ללא צורך שהמכשיר יהיה קרוב, דלוק או מחובר לאינטרנט.
  2. יותר חשיפות – יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק? סביר להניח כי גם אתם סובלים מאחוז חשיפות נמוך מאוד של אחוז בודד עד כ-10% ממי שעוקב אחרי העמוד שלכם. אז.. בטלגרם אחוז החשיפות גבוה יותר משמעותית, ניתן להגיע ל-50% ויותר על ידי הודעה פשוטה בערוץ עסקי.
  3. הפיכה לפרטי – ניתן להפוך ערוצים וקבוצות לפרטיים ובכך למנוע מאנשים אחרים להגיע אליהם. מנגד, מי שמעוניין ליצור קבוצה או ערוץ ציבורי, יכול לעשות זאת.
  4. קישור ייחודי (שם משתמש) – לכל קבוצה, ערוץ, משתמש או בוט, יש קישור אישי המתחיל ב-t.me ובכך ניתן להוסיף את הקישור לאתר האינטרנט, עמודים אחרים ברשתות חברתיות או מיקומים אחרים. אם ההגדרה היא פרטית, אז הקישור יהיה קישור הזמנה.
  5. גודל קבוצה – קבוצת טלגרם כוללת 200 חברים, אולם ניתן להפוך לסופר קבוצה ובכך להיות עם גבול של עד 100,000 חברים.
  6. שליחת קבצים – טלגרם מאפשרת שליחת קבצים גדולים במיוחד (עד 1.5 ג'יגה), בשונה מוואטסאפ, פייסבוק או אחרות.
  7. בוטים – ניתן ליצור בוט חדש או להשתמש בקיים על מנת לקבל מידע או לבצע פעולות אוטומטיות כמו יצירת סקר, חסימת משתמשים, בדיקת מזג אוויר, לשחק משחקים ועוד.

איך ליצור ולהגדיר ערוץ טלגרם לעסקים?

כדי שיהיה לכם ערוץ טלגרם עסקי ושתוכלו לנהל אותו, עליכם ראשית ליצור אותו ואז להגדיר אותו. יצירה של ערוץ כזה מתאפשרת באמצעות האפליקציה בטלפון. אם אין לכם כזו, קראו את מדריך טלגרם שלנו ואז חזרו לכתבה הזו שוב.

במידה ויש לכם או שהתקנתם את האפליקציה כבר, היכנסו אליה ולחצו על "New Channel".

לאחר מכן, ערכו את הערוץ לפי הדרישות הבאות:

  • שם – תנו שם לערוץ שלכם כך שמשתמשים יוכלו לראות אותו ויוכלו להתחבר. כדאי להוסיף את שם המותג ומילת מפתח רלוונטית, עם זאת, נסו לקצר את השם כמה שיותר.
  • תיאור – תנו תיאור לערוץ הטלגרם שלכם. למה הוא נועד, מה הוא כולל ואפילו הוסיפו קישור אם אתם רוצים.
  • תמונת פרופיל – הוסיפו תמונה של הלוגו של העסק שלכם או של המוצר, ככל שזה מתאים לנושא הערוץ.
  • פרטיות הערוץ – קבוע האם הערוץ הוא ציבורי ותקבלו קישור קבוע כך שכל אחד יכול לגשת אל הערוץ או ערוץ פרטי כך שתקבלו קישור הזמנה ורק מי שיש לו את הקישור הזה, יכול לגשת אל הערוץ.
  • שם משתמש – קבעו מה שם המשתמש של הערוץ. שם המשתמש הוא הקישור הקבוע שלכם והוא יינתן רק אם הערוץ ציבורי (ערוץ פרטי מקבל קישור הזמנה). ניתן לגשת אל הערוץ באמצעות תיוג עם @.

עד כאן ארך תהליך הקמת הערוץ, מעכשיו, יש להוסיף הגדרות נוספות או לערוך את הפרטים אם וכלל שברצונכם לעשות כך. לאחר יצירת הערוץ אתם תוכלו להוסיף את אנשי הקשר שלכם בטלפון אל הערוץ או פשוט להמשיך הלאה. לאחר מכן, אתם תועברו אל העמוד של הערוץ עצמו.

על מנת להגדיר הגדרות נוספות, יש ללחוץ על שם הערוץ / תמונת פרופיל – זה למעשה פאנל הניהול של הערוץ. כאן ניתן לעשות את כל מה שברצונכם.

אם תלחצו על גלגל השיניים, אתם תועברו אל הגדרות הערוץ ושם ניתן לעשות את הדברים הבאים:

  • מידע אודות הערוץ – כאן ניתן לערוך את המידע של הערוץ, האם הערוץ ציבורי או פרטי ולקבוע האם ההודעות ייתוייגו על ידי שם הערוץ או שם המנהל (על ידי סימון Sign Messages, הודעות בערוץ יפורסמו בשמם ולא בשם של הערוץ).
  • פעולות אחרונות – כאן ניתן לראות את הפעולות שמנהלים בערוץ ביצעו ב-48 השעות האחרונות.
  • מנהלים – כאן ניתן לנהל את הגדרות המנהלים בערוץ ואת רמת ההרשאה שלהם.
  • רשימה שחורה – כאן ניתן לחסום משתמשים מהערוץ.
  • רשימת מנויי הערוץ – כאן ניתן לראות את כל המנויים של הערוץ. ניתן להפוך אותם למנהלים או להסיר אותם.

בפאנל הניהול ניתן גם לנהל את כל התמונות, הסרטונים, הקבצים והקישורים ששלחתם בערוץ. ניתן לנהל את המנויים של הערוץ ואפילו להוסיף מנויים חדשים וכמובן ניתן לשנות התראות של הערוץ.

איך ליצור ולהגדיר קבוצת טלגרם לעסקים?

כמו ערוץ טלגרם, כדי שתיהיה לכם קבוצת טלגרם עסקי ושתוכלו לנהל אותה, עליכם ראשית ליצור אותה ואז להגדירה. יצירה של קבוצה מתאפשרת באמצעות הטלפון או באמצעות טלגרם ווב. במידה ויש לכם או שהתקנתם את האפליקציה כבר, היכנסו אליה ולחצו על "New Group".

לאחר מכן, ערכו את הקבוצה לפי הדרישות הבאות:

  • הוספת אנשי קשר – ראשית, בחרו את אנשי הקשר שברצונכם להוסיף אליה. יש לבחור לפחות איש קשר אחד.
  • תמונת פרופיל – הוסיפו תמונה לקבוצה שתייצג אותה.
  • שם – תנו שם קבוצה שלכם כך שמשתמשים יוכלו לראות אותה ויוכלו להתחבר.

זה הכל, יצרתם קבוצת טלגרם. הקבוצה היא פרטית ויש גישה אליה רק מי שנמצא שם – זה מתאים לעובדים, משפחה או חברים. אולם, אין מה לעשות עם קבוצה כזו לצרכים עסקיים ולכן יש ליצור סופר קבוצה שניתן לשתף אותה, לקבל קישור ועוד. על מנת ליצור קבוצה כזו: לחצו על השם של הקבוצה > לחצו על 3 נקודות בצד ימין למעלה > לחצו על הפוך לסופר קבוצה (Convert to supergroup) > לחצו שוב ואשרו. (לאחר לחיצה על אישור, אין דרך חזרה).

ניתן לערוך הגדרות נוספות או לערוך את פרטי הקבוצה על ידי לחיצה מחדש על שם הקבוצה – כאן זהו פאנל הניהול של הקבוצה.

אם תלחצו על גלגל השיניים, אתם תועברו אל הגדרות הערוץ ושם ניתן לעשות את הדברים הבאים:

  • מידע אודות הקבוצה – כאן ניתן לערוך את המידע של הקבוצה, האם הקבוצה ציבורית או פרטית ולערוך האם משתמשים חדשים יראו את היסטוריית הצ'אט של הקבוצה.
  • תיאור – ניתן לספק תיאור לקבוצת הטלגרם שלכם. למה היא נועדה, מה הוא כולל ואפילו הוסיפו קישור אם אתם רוצים.
  • שם משתמש – קבעו מה שם המשתמש של הקבוצה. שם המשתמש הוא הקישור הקבוע שלכם והוא יינתן רק אם הקבוצה ציבורית (קבוצה פרטית מקבלת קישור הזמנה). ניתן לגשת אל הקבוצה באמצעות תיוג עם @.
  • פעולות אחרונות – כאן ניתן לראות את הפעולות שמנהלים בקבוצה ביצעו ב-48 השעות האחרונות.
  • מנהלים – כאן ניתן לנהל את הגדרות המנהלים בקבוצה ואת רמת ההרשאה שלהם.
  • רשימה שחורה – כאן ניתן לחסום משתמשים מהקבוצה.
  • רשימת מנויי הקבוצה – כאן ניתן לראות את כל המנויים של הקבוצה. ניתן להפוך אותם למנהלים או להסיר אותם.

בפאנל הניהול ניתן גם לנהל את כל התמונות, הסרטונים, הקבצים והקישורים ששלחתם בקבוצה. ניתן לנהל את המנויים של הקבוצה ואפילו להוסיף מנויים חדשים וכמובן ניתן לשנות התראות.

מה כדאי, ערוץ לעסק או קבוצה לעסק?

על מנת לענות נכון על השאלה, חשוב לדעת מהי המטרה שברצונכם לממש. מדובר על 2 סוגים שונים של קהילות.

ערוץ נועד לתקשורת חד צדדית, בעל הערוץ מפרסם וזהו, משתמשים לא יכולים לפרסם והם לא יכולים לראות משתמשים אחרים המחוברים לאותו ערוץ. לעומת זאת, בקבוצה, כל המשתמשים שווים וכולם יכולים לכתוב ולפרסם, בנוסף הם יכולים לראות מי נמצא בקבוצה.

אם המטרה שלכם היא להפיץ את התוכן ולשלוט על מה שמפורסם – ערוץ מתאים עבורכם.

אם המטרה שלכם היא ליצור קהילה סביב נושא מסויים, כך שכל אחד יכול לשתף ולהביע את הדעה שלו – קבוצה מתאימה עבורכם.

מעל 1,100 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close