עסקים וסטארט-אפ

וואטסאפ ביזנס: 7 טיפים ושימושים עיקריים לעסקים

בעלי עסקים, גם לכם יצא כבר לשמוע על אפליקציית וואטסאפ ביזנס? אתם כנראה לא לבד, וכאן עולה השאלה מה הם השימושים העיקריים (טיפים) באפליקציה הזו. אם אין לכם את האפליקציה הזו או שהורדתם אותה ועדיין לא הבנתם איך ליצור חשבון ואיך להגדיר אותו, אתם מוזמנים לגשת אל הכתבה שלנו על וואטסאפ עסקים כעת, ולאחר מכן, ניתן לשוב הנה.

החלטנו ליצור את הכתבה הזו, כי הבנו שכתבה על איך ליצור חשבון ואיך להגדיר אותו, זה מעולה אך לא מספיק ונראה כי חסר חלק בפאזל. בעלי עסקים כנראה חושבים לעצמם, אוקיי, אז איך משתמשים באפליקציה, למה אני צריך את האפליקציה הזו ולמה לא להשתמש באפליקציה הרגילה.

החלטנו לתת לכם כמה שימושים עיקריים של איך משתמשים באפליקציה בצורה נכונה לעסקים.

1. שירות לקוחות

אנשים אוהבים להתכתב ובמיוחד באפליקציות של העברת מסרים. לא סתם זו האפליקציה הפופולארית ביותר בקרב אנשים ברחבי העולם. כאן נכנסת התמונה של שירות לקוחות, מכיוון שאנשים אוהבים להשתמש באפליקציה, הם ישמחו לקבל שירות לקוחות מעסקים גם כאן.

שירות לקוחות יכול להיות מורחב מאוד ותלוי מאוד בסוג העסק שלכם. אפליקציית וואטסאפ ביזנס תשמש אתכם, לצורך קבלת פניות של לקוחות בנושאים מגוונים.

לדוגמה, אם יש לכם חנות פיזית למכירת מוצרי ביגוד או מזון, אפשר לתת ללקוחות לכם אפשרות שהם ישלחו לכם את כל רשימת הקניות, אתם תאספו להם את המוצרים ותארזו אותם בשקיות, הלקוח שלכם יגיע אל החנות, ישלם ויקח אותם והוא ישמח משירות הלקוחות הזה.

אם אתם מספקים שירותים מסויימים כמו תיקון מכשירי סלולר, שירותי תפירה או שירותים אחרים – אפשר להשתמש באפליקציה על מנת להודיע ללקוח כי המוצר שלו תוקן והוא יכול לגשת אליכם על מנת לקחת אותו. אגב, אפשר להתשמש בהודעות מוכנות מראש שיקלו על העבודה.

2. כלי תקשורתי ארגוני

זה ברור כי אפליקציה להעברת מסרים היא כלי תקשורתי לכל דבר ועניין. יותר ויותר עסקים מעדיפים ליצור תקשורת ארגונים באמצעות האפליקציה, העברת משימות שונות, שליחת קבצים ועוד.

ניתן ליצור קבוצות לפי סוגי המחלקה בארגון, תקשורת בין מחלקות, קבוצות של הודעות ועדכונים, תפוצה בין עמיתים לעבודה ועוד שלל של צורות התכתבות.

אז במה זה שונה מאשר אפליקציה רגילה? כאן נכנס הכלי של וואטסאפ ביזנס המאפשר לכם ליצור הודעות מוכנות מראש. ניתן לקבוע כי כאשר מתקבלת הודעה כלשהי שנשאלת כמה פעמים, ניתן ליצור הודעה מיידית ללא צורך לכתוב אותה כל פעם מחדש. אגב, אם כבר, אפשר ליצור קבוצה שהיא רק שאלות ותשובות שהיא מנוהלת רק על ידי מנהל אחד והוא זה שיכול לפרסם. בקבוצה זו אין התכתבות אלא רק נהלים והנחיות של העבודה.

3. שירות מכירות

לפני שנדבר על הנושא, חשוב לציין כי אין להשתמש באפליקציה הזו לצרכי ספאם או מכירות. זה יפגע בלקוח, זה יפגע בכם ובשם שלכם ואתם עשויים להיחסם על ידי וואטסאפ.

במידה ולקוח מעוניין לקבל מכם הצעת מחיר עבור עבודה כלשהי או לרכוש מכם מוצר מסויים. הוא יכול ליצור עמכם קשר במגוון של דרכים וגם אתם יכולים לעשות זאת. אך כאשר אתם מחזירים אל אותו לקוח תשובה לגבי המחיר, אפשר לעשות זאת באמצעות הוואטסאפ העסקי שלכם, זה נראה אחרת מאשר ווטסאפ רגיל.

במתן הצעת מחיר ללקוח על ידי וואטסאפ, אפשר להוסיף גם קבצים, או תמונות לתוך ההודעה וגם קישורים. יש סיכוי גבוה מאוד שהוא יצפה בהודעה שלכם בוואטסאפ מאשר שהוא יצפה זאת באמצעות המייל שלו.

בנוסף, אם הלקוח לא ענה לאחר תקופה מסויימת, אפשר לשלוח הודעה שנית של פולואפ ולבקש לדעת היכן זה עומד. כמובן שאפשר גם לקבל את ההצעת המחיר החתומה על ידיו בחזרה דרך הוואטסאפ העסקי ולהעביר את הקובץ החתום למערכת ניהול לקוחות שלכם.

4. שיווק ופרסום

וואטסאפ ביזנס הוא כלי מעולה לצרכי שיווק או פרסום, ויש הבדל בין צרכים אלו לבין הצורך במתן שירות מכירות. ראשית כל, וואטסאפ לעסקים הוא ערוץ שיווקי נוסף כמו עמוד פייסבוק עסקי, ערוץ טלגרם, עמוד אינסטגרם עסקי וכדומה. עם זאת, בשונה מעמודים אחרים ברשתות חברתיות, אין לו פיד כלשהו או אפשרות לעקוב אחריו.

על מנת שאנשים יידעו שיש לכם וואטסאפ עסקי שבו ניתן ליצור קשר עם העסק שלכם, אפשר להוסיף את הקישור אל אתר האינטרנט שלכם, באמצעות החתימה במייל, כרטיס ביקור, דף פייסבוק / אינסטגרם / טלגרם, באמצעות פרסום ממומן וכדוגמה או באמצעי שיווק אחרים שנוחים לכם.

אגב, אפשר ליצור קישור ייחודי שלכם שבלחיצה עליו, האפליקציה אצל הלקוח תיפתח (בטלפון או בדפדפן) והוא יוכל לשלוח הודעה אליכם. במילים אחרות, הלקוח יוכל לשלוח הודעה ללא שמירה באנשי הקשר.

בנוסף, על מנת שתוכלו לשלוח ללקוחות הודעות של "רשימת תפוצה" בווטאסאפ, הם צריכים לשמור את הטלפון העסקי שלכם באנשי הקשר אצלם בטלפון, ואז במקרה זה, ניתן לשלוח הודעות תפוצה ללקוחות על מוצרים מעניינים וחדשות שונות. בתנאי שלא תנצלו את הכלי לרעה.

5. פניות הציבור / תלונות

אך אחד לא אוהב לקבל תלונות או פניות של הציבור, אולם שליחת דואר או פקס… זה ישן מידי. הדבר אולי לא ממש מתאים לעסקים קטנים או בינוניים, אולם עסקים גדולים וגופים ממשלתיים יכולים להקצות מספר טלפון ייעודי שנועד לצרכי פניות הציבור וטיפול בתלונות שלהם.

ניתן להגדיר הודעה אוטומטית, כך שברגע שאדם שלח הודעה לראשונה עם מספר הטלפון או לאחר 14 יום, יקבל תשובה אוטומטית מסויימת המוגדרת על ידיכם באמצעות האפליקציה. לדוגמה, אפשר לומר כך: "לקוח יקר, תודה על פניתך אלינו, הפניה שלך בטיפול ונחזור אליך תוך X ימים".

כאן אפשר להוסיף כי ניתן להתקין וואטסאפ ביזנס גם על טלפון נייח, ואפשר להקצות כמה מספרי טלפון נייחים לצרכים שונים. לדוגמה: אחד למחלקת פניות הציבור, אחד למחלקה משפטית, אחד למחלקה חשבונאית ועוד.

6. מכירה ישירה

דרך נוספת היא למכור בצורה ישירה ללקוח באמצעות האפליקציה, ייתכן ועדיין יש צורך להיפגש עם הלקוח אחד על אחד. אבל ייתכן מאוד כי תוכלו למכור ללקוח בצורה ישירה באמצעות האפליקציה ואנחנו נסביר למה אנו מתכוונים.

לדוגמה אם אתם מספקים ייעוץ עסקי, ייעוץ אישי או שירות כזה או אחר שאפשר גם למסור אותו ללקוח בצורה כתובה או ערוכה בתמונה, סרטון או קטע קול, אפשר פשוט מאוד לשלוח את ההודעות ללקוח לפי אבני דרך שהוא עובר ובכך לחסוך זמן לכם וללקוח ואפילו אפשר לצמצם את ההוצאות גם לכם וגם ללקוח כי הדבר לא גוזל את אותו זמן כמו פגישה ישירה.

כמובן, זה לא חייב להיות שירות. אם אתם מוכרים ספר אלקטרוני או מוצר מסויים אחר, אפשר לשלוח ללקוח קישור או את הקובץ עצמו באמצעות הוואטסאפ.

7. דרכים נוספות

טוב.. האמת, אלו הדברים העיקריים שאנחנו מכירים כאשר הם באופן גלובאלי יותר. אולם יש עוד דרכים לשימוש באמצעות וואטסאפ ביזנס. הנה כמה דוגמאות:

  • הזמנת שולחן במסעדה או בבית קפה מראש.
  • קביעת תורים לעסקים המקבלים קהל.
  • שירות וטיפול SOS, שהם פעילים 24/7.
  • ייעוץ רפואי, משפטי, חשבונאי, מיסוי וכדומה – לדוגמה יעוץ ראשוני ללא עלות או כל דרך אחרת.
  • עדכון סטטוס טיפול בפניות, חברות תעופה, סוכנים או חברות ביטוח וכדומה.

אגב, אם יש לכם עוד דרכים שלא רשמנו, הגיבו בהודעה כאן למטה.

מעל 1,400 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close