טכנולוגיה ודיגיטל

וואטסאפ משיקה כלים חדשים עבור עסקים: כלים שתורמים לה כבר להרוויח כסף

4 שנים לאחר שפייסבוק רכשה את וואטסאפ ב-19 מיליארד דולר, הגיע היום בו היא הודיעה סוף סוף כיצד החברה הולכת להרוויח כסף ולהתפרנס. נכון להיום, וואסטאפ היא שירות חינם עבור יחידים ועבור עסקים.

כזכור, בעבר, וואטסאפ רצתה לגבות מנוי שנתי מכל משתמשי האפליקציה בסכום של 1$, אך זה לא יצא לפועל. הסיבה היא בעיקר כי אנשים לא היו משלמים את סכום הכסף הזה – זאת למרות דולר אחד הוא סכום זעום.

בהמשך, לפני שנה, וואטסאפ החליטה על פתיחת שירות וואטסאפ עסקים (WhatsApp business) שהיא אפליקציה ייעודית לעסקים קטנים ובינוניים שדרכה הם יכולים לשוחח עם קהל היעד והלקוחות שלהם. השירות ניתן חינם לכל העסקים והיא שונה מאפליקציה רגילה בכך שהיא מאפשרת לעסקים לקבל תובנות, הגדרת פרופיל עסקי, הודעות אוטומטיות ועוד.

בהודעה, וואטסאפ ציינה כי נכון להיום כבר מעל 3 מיליון עסקים משתמשים רשומים ומשתמשים באפליקציה הזו.

אז מה חדש?

וואטסאפ ביזנס API

וואסטאפ השיקה כלי חדש למפתחים ולעסקים כדי לנהל שחות עם לקוחות חדשים ולקוחות פוטנציאליים כאחד. באמצעות השירות, ניתן לשלוח הודעות לקהל היעד בתנאי שהלקוחות התחילו את השיחה עם חשבון עסקי או אם הם הביעו עניין לקבל מכם הודעות כמו לדוגמה השארת פרטים באתר האינטרנט של עסקים.

באמצות וואטסאפ עסקים API, עסקים יוכלו לשלוח ללקוחות אישורי מסירה של משלוח, תזכורות של פגישות או כרטיסים לאירוע. הודעות אלו יחוייבו על פי מחיר קבוע על הודעה שהתקבלה בצד השני.

עם זאת, על מנת להיכנס לשוק פרסום בוואטסאפ, עסקים שיענו תוך 24 שעות מרגע שהלקוח פנה אל העסק, לא ישלמו כסף כלל. כל תגובה להודעה של לקוח שתישלח לאחר 24 שעות תחוייב על ידי ווסטסאפ.

בתוך כך, באמצעות ה-API, עסקים יוכלו להשתמש בשירותים שונים של שירות לקוחות על מנת לספק שירותי תמיכה אונליין. דוגמה לשירותים שעסקים יוכלו להשתמש בהם הם Zendesk, Twillo וכד'.

יצירת שיחה ללא שמירת טלפון

זה לא חדש שוואטסאפ מאפשרת לשלוח הודעות למספר טלפון לא שמור. כלומר, אין שום צורך לשמור את מספר הטלפון על מנת לשלוח הודעות. באמצעות הכלי הזה, לקוחות יכולים ללחוץ על כפתור וואטסאפ שאותו ניתן להוסיף באתרי אינטרנט, אימייל, רשתות חברתיות וערוצי הפצה נוספים.

עם זאת, החידוש, הוא שכל העסקים יוכלו ליצור מודעה דרך מנהל המודעות של פייסבוק על מנת לגרום לאנשים ללחוץ על המודעה ולהתחיל שיחה עם העסק (עד היום, לא לכולם הייתה גישה כזו). פייסבוק תאפשר לקבל מידע אנליטי שיעזור לעסקים להבין כמה אנשים התחילו שיחה איתכם בוואטסאפ באמצעות המודעות.

אגב, אם אתם מעוניינים לדעת איך לשלוח הודעות ללא שמירת הטלפון, או איך ליצור קישור מיוחד כזה – אתם יכולים לקרוא את הכתבה שלנו בנושא.

מעל 1000 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

מערכת האתר

פרוטוקול מגזין עסקים הוא פורטל חדשות כלכלה, שוק ההון, נדל"ן, דין ומשפט, כסף, ביטוח, צרכנות פיננסית, עסקים ויזמות, סטארטאפ, אנרגיה, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close