שיווק ופרסום

וואטסאפ עסקים: כך תוכלו ליצור חשבון לעסק שלכם – מדריך

בעלי עסקים קטנים ובינוניים? מדברים עם לקוחות בווטאסאפ? הכירו את אפליקציית וואטסאפ ביזנס (WhatsApp Business) עבור העסק שלכם. האפליקציה הייעודית לעסקים מאפשרת יצירת חשבון עסקי רשמי שבאמצעותו עסקים יכולים לספק מענה ללקוחות ולהיות איתם בקשר.

על פי וואטסאפ (חברת הבת של פייסבוק), נכון להיום יש מעל 1.5 מיליארד משתמשים פרטיים פעילים באפליקציה, שבאמצעותה הם שומרים על קשר עם המשפחה ועם החברים שלהם. יחד עם זאת, הרבה משתמשים משתמשים ב-WhatsApp על מנת ליצור קשר עם עסקים או עובדים של עסק כלשהו על מנת להזמין שירותים או לקבל שירות לקוחות.

על מנת שעסקים יוכלו לספק שירות לאותם לקוחות פרטיים, וואטסאפ השיקה עבורכם אפליקצייה ייעודית ששם ניתן ליצור פרופיל / חשבון עסקי, להוסיף פרטים על העסק שלכם, ליצור הודעות אוטומטיות ועוד. בקרוב גם עסקים יוכלו להשתמש ב-API שיעזור להקל את השיחה באפליקציה עם לקוחות.

מה זה וואטסאפ עסקים (WhatsApp Business)?

פרופיל עסקי וואסטאפ
פרופיל עסקי וואסטאפ

וואטסאפ עסקים זו אפליקציה של WhatsApp (אפליקציית המסרים הפופולארית ביותר) והיא מיועדת רק לעסקים ולא לאנשים פרטיים, שכן להם יש אפליקציה רגילה. חשוב לציין כי האפליקציה עצמה דומה מאוד לאפליקציה הרגילה, אך היא בנוייה לעסקים.

בשלב זה ניתן להוריד את האפליקצייה למכשירי אנדרואיד, אך נודע לנו כי וואטסאפ עובדת גם על אפליקציה עבור מכשירי אפל (iOS). עוד יש לציין כי ניתן להשתמש בשוטף גם דרך וואטסאפ ווב במחשב, כלומר באמצעות WhatsApp Web ואתם חייבים שהטלפון יהיה מחובר.

אפליקציית וואטסאפ ביזנס נועדה לעזור לכם, העסקים, להיות בקשר עם הלקוחות שלכם, להגיב טוב יותר לפניות של לקוחות, לקבל מידע סטטיסטי ובקרוב גם יושק לכולם חיבור API למפתחים.

בנוסף, ניתן לתייג את הלקוחות, ניתן ליצור הודעות ברוכים הבאים והודעות אוטומטיות ועוד.

אנשים יוכלו לדעת שהם אכן מדברים עם נציג רשמי מטעם העסק שלכם כי תקבלו חשבון עסקי. בחשבונות אלו יש 3 דרגות של אימות:

  1. חשבון עסקי – כל אחד מקבל את התגית הזו ברגע שנרשמים לאפליקציה. התגית בצורה של סימן שאלה אפור וזה מעיד כי וואטסאפ עדיין לא אישרה ולא אימתה את החשבון.
  2. חשבון מאושר – חשבון זה מקבל תגית V בצבע אפור וזה מעיד כי וואטסאפ אישרה שמספר הטלפון שייך לעסק.
  3. חשבון מאומת – זוהי הדרגה הגבוהה ביותר וחשבון זה מקבל תג אימות V בצבע ירוק. זה מעיד כי וואטסאפ אימתה כי חשבון זה שייך למותג אמין.

הלקוח יוכל לראות המידע הזה כשילחץ על הפרופיל העסקי שלכם (כמו בתמונה לעיל).

לפני הורדת אפליקציה ווטסאפ לעסקים

יש דרישות להתקנת האפליקציה שהן זהות לאפליקציה הראשית. ליתר דיוק, עליכם להיות עם מכשיר אנדרואיד עם גרסה 2.3.3 ומעלה ושהמכשיר יכול לקבל מסרונים (SMS) ושיחות.

אתם יכולים להעביר את היסטוריית השיחות של החשבון הפרטי שלכם אל החשבון העסקי ותצטרכו לעשות גיבוי לפני כן. עם זאת, ברגע שתעבירו לחשבון עסקי ואם תפסיקו להשתמש בו, לא תוכלו להעביר את ההיסטוריה לחשבון פרטי.

אתם יכולים להשתמש ב-2 האפליקציות הללו במקביל על גבי מכשיר טלפון אחד, עם זאת, כל אפליקציה חייבת להיות עם מספר טלפון אחר ולא ניתן להשתמש עם מספר טלפון יחיד על גבי שתיהן.

אתם יכולים לרכוש SIM עם מספר טלפון חדש או לחילופין לקבל מספר וירטואלי נוסף.

איך ליצור חשבון וואטסאפ עסקי?

ראשית כל, עליכם להוריד את האפליקציה לטלפון הנייד שלכם.

  • אנדרואיד – יש להוריד בחינם מחנות האפליקציות של גוגל פליי.
  • iOS – יש להוריד מחנות האפליקציות של אפסטור.

לאחר ההתקנה והכניסה אל האפליקציה, עליכם לאמת את מספר הטלפון שיהיה מיועד לחשבון העסקי שלכם ותוכלו לשחזר את היסטוריית השיחות שלכם (אם התקנתם מחדש או על מכשיר חדש). בהמשך, תתבקשו למלא את שם העסק שלכם באפליקציה, שהוא יופיע כאשר אנשים ייכנסו אל הפרופיל העסקי שלכם.

בשלב הבא יש להגדיר את שאר פרטי העסק שלכם:

יש להמשיך להגדיר את החשבון העסקי שלכם על ידי כניסה אל האפליקציה > כניסה לתפריט > הגדרות עסק > פרופיל.

  • תמונת פרופיל – תמונה שמייצגת את העסק שלכם, הגודל הקטן ביותר הוא 192X192 פיקסלים.
  • מיקום – כתובת העסק שלכם שתוצג יחד עם מפה.
  • קטגוריה – יש לבחור מהו תחום העיסוק של העסק שלכם.
  • תיאור העסק – טקסט קצר על העסק שלכם.
  • שעות פעילות – אם אתם מקבלים קהל בעסק.
  • דואר אלקטרוני – אימייל ליצירת קשר עמכם.
  • אתר אינטרנט – ניתן להוסיף קישור לאתר האינטרנט של העסק שלכם אן לרשתות החברתיות.

לבסוף, לחצו על כפתור השמירה.

הגדרות ומידע נוסף

ניתן גם להגדיר הודעות אוטומטיות או מהירות כדי לייעל את הזמנים שלכם. וואטסאפ עסקים מאפשרת 3 סוגי הודעות אלו שנמצאים בהגדרות העסק באפליקציה.

  1. ברוכים הבאים – הודעה שתישלח ללקוח כאשר הוא יוצר קשר לראשונה איתכם או לאחר 14 ימים שהצ'אט לא פעיל.
  2. לא נמצא – הודעה שתוצג ללקוחות כאשר אינכם זמינים לענות או מחוץ למשרד. ניתן לתזמן שעות וימים.
  3. הודעות מהירות – הודעות מוכנות מראש שניתן להקצות להם קיצור דרך שחוסך מכך להקליד מחדש את ההודעה בכל פעם.

כמו כן, כדי לדעת מה עובד ומה לא עובד וכמובן כמה אנשים קראו את ההודעות, WhatsApp מספקת כלי אנליטיקס אשר עוזרים לכם לקבל סטטיסטיקה, כמה אנשים קיבלו הודעות וכמה מהם קראו, כמה הודעות נשלחו ומדדים שונים עבור עסקים.

עוד בנושא

מעל 1,400 עוקבים בערוץ טלגרם: בואו להיות חברים שלנו. חפשו 'פרוטוקול' או היכנסו t.me/protocolil


תגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close