צרכנות

שירות המוניות יאנגו (Yango) בישראל – מה זה, האם כדאי ואיך להשתמש?

כמה מכם משתמשים באפליקציות של הזמנת מוניות? גם חברת יאנדקס הרוסית השיקה את שירות המוניות שלה יאנגו (Yango) בישראל. בישראל קיימים כמה שירותים של מוניות כאלו והם רקסי, גט (גט טקסי) וכן אובר מוניות.

יאנדקס היא חברת טכנולוגיה מובילה ברוסיה המפעילה את מנוע החיפוש שלה המתחרה של גוגל, למעשה היא מחזיקה כ-55% מנתח השוק ברוסיה (על פי נתוני statcounter נובמבר 2018). מעבר למנוע החיפוש המוביל שלה, היא מפעילה גם שירותים נוספים כמו מפות, אימייל, דפדפן ואפילו השיקה לאחרונה מכשיר סלולארי משלה. בגלל ששירותיה דומים לאלו של גוגל, הרבה קוראים לה גם "גוגל הרוסית".

בשונה מגוגל, יאנדקס מפעילה שירותים נוספים כמו שירות מוניות שנקרא "יאנקס טקסי" (Yandex Taxi), המאפשר לצרכנים לבצע הזמנה של מוניות ברחבי העולם.

מה זה יאנגו (Yango)?

בחודש נובמבר 2018 הודיעה יאנדקס כי היא משיקה את שירות המוניות שלה גם בישראל. אולם בישראל, כמו בכמה מיקומים אחרים בעולם, השירות לא קרוי בשם יאנדקס טקסי, אלא הוא ממותג בשם אחר הנקרא – יאנגו (Yango).

יאנגו למעשה הוא שירות הזמנת מוניות בדומה לשירותים אחרים שאתם עשויים להכיר כגון Gett (לשעבר גט טקסי), ראקסי (Raxi) וגם אובר מוניות (UBER). בשונה משירותים אחרים, ינגו מציעה לא רק אפליקציה לטלפון שבה אפשר להזמין מוניות, אלא גם לבדוק זאת באמצעות אתר האינטרנט שלה.

שירות יאנגו ישראל הושק בתאריך 10 בדצמבר 2018 בישראל והחל לפעול בערי גוש דן, חיפה, אשקלון ואשדוד (רשימת הערים המלאה בהמשך). האפליקציות הרשמיות של יאנגו הושקו כבר בנובמבר 2018 בהכנה לקראת ההשקה הזו.

מה הרעיון של שירותים מסוגים אלו?

שירות הזמנת מוניות היא טכנולוגיה המאפשרת לחבר בין אדם שזקוק למונית ולבין נהג המונית. לכאורה מדובר על דבר פשוט ולעיתים לא משמעותי. אולם במקרים מסויימים, קשה לתפוס מונית, במיוחד בשעות עומס או במיקומים רחוקים.

למעשה, שירותים אלו נותנים מענה למי שאין לו רישיון וזקוק לנסיעה ברכב פרטי ולא ציבורי, למי שפספס את התחבורה הציבורית ונדרש לתחבורה אלטרנטיבית כדי להספיק להגיע בזמן, למי שאין במיקום שלו תחבורה ציבורית נאותה, למי שמעדיף לחסוך על דלק וחניה ומעדיף לשלם למונית ועוד. מנגד זאת, נהגי מוניות לעיתים נראים ללא עבודה והרכב שלהם עומד – כל דקה שהרכב עומד ולא נוסע, הרי הוא פחות יעיל מבחינה כלכלית.

כמובן שאפשר להתקשר לתחנת מוניות קרובה, אך הדבר לא יעיל תמיד. לעיתים אדם מסויים אינו מכיר את תחנות המוניות הפעילות בעיר – מה שגורם לו לחפש באינטרנט או במקרה קיצוני לשאול אנשים ברחוב. לעיתים, נהג מונית עשוי להיות במרחק של מטרים בודדים ממיקום הצרכן – ושינהם לא מודעים לכך.

באמצעות השירות, צרכנים ונהגי מוניות נפגשים ובכך מתבצעת עסקה. צרכן מוריד את האפליקציה לטלפון הנייד ומחפש מונית קרובה, נהג מונית מקבל זימון דרך השירות ומגיע אל היעד.

באילו ערים בישראל יאנגו פועלת?

על פי הודעה רשמית מהחברה, הנה רשימת הערים בה היא תפעל: אור יהודה, אלעד, אשדוד, אשקלון, באר יעקב, בני ברק, בת ים, גבעת שמואל, גבעתיים, גדרה, גן יבנה, הוד השרון, הרצליה, חולון, חיפה, טירה, טירת כרמל, יבנה, יהוד, כפר יונה, כפר סבא, כפר קאסם, לוד, מודיעין-מכבים-רעות, נס ציונה, נשר, נתניה, פתח תקוה, קדימה-צורן, קריית אונו, קרית אתא, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, רמת השרון, רעננה, שוהם, תל אביב-יפו.

כמו כן, החברה הודיעה כי היא נמצאת בשלבי התרחבות לערים נוספות בישראל.

מה היתרונות של יאנגו?

יש כמה יתרונות של שימוש באפליקציה של יאנגו, והם:

  • תשלום – השירות מאפשר תשלום לנהג המונית באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות מזומן – מה שנוח לצרכן.
  • היסטוריית נסיעות – השירות שומר את היסטוריית ההזמנות שלכם ויכול להציע לכם נסיעה מותאמת אישית (חדירה לפרטיות, אולם לחלק מהאנשים זה דווקא יעיל).
  • בחירת מסלול – יתרון מעולה הוא האפשרות לבחור את המסלול של נהג המונית. כך לדוגמה, האפליקציה תשנה את המסלול של נהג המונית, זאת אם אתם צריכים לעצור לקחת את הילד מבית הספר, לעצור במכולת לקניה של חלב או לקחת מישהו אחר בדרך.
  • דירוג השירות – צרכן יכול לדרג את השירות שניתן לו על ידי נהג המונית. אם לא אהבתם, הנהג יקבל פחות נסיעות עד למציאת פיתרון. אם כן אהבתם, הנהג יקבל יותר נסיעות וגם תוכלו להשאיר לו טיפ.
  • זמן המתנה קצר – החברה מעריכה, על פי נתוני עבר כי בממוצע, צרכן ממתין עד 7 דקות בלבד למונית.
  • תעריפים קבועים – התעריף נקבע על ידי נוסחה והוא קבוע.

איך נקבע מחיר הנסיעה?

ברוב המכשירים (אנדרואיד ו-iOS של אפל) ובאתר האינטנרט מחושבים תעריף נסיעה קבועה, אולם בשאר המכשירים מוצגים תעריפים משוערים.

תעריף הנסיעה של אפליקציית Yango מחושב על ידי שילוב של כמה פרמטרים יחדיו: מרחק מהיעד, זמן הנסיעה, מצב התנועה, מצב מזג אוויר ודרגת השירות שנבחרה. התעריף לא יגדל מקרים בהם קיים פקק תנועה בלתי צפוי או אם הנהג יחליט לשנות מסלול תנועה.

אולם, במקרה אם תחרגו מזמן ההמתנה חינם, תשנו את היעד הסופי או תבקשו מנהג לעשות עצירה בדרך – התעריף יחושב מחדש.

חשוב לציין כי באזורים מסויימים אין אפשרות לקבל תעריף קבוע ובמקום זאת יחושב תעריף משוער. התעריף יוצג בתחילת הנסיעה והעלות הסופית עשויה להשתנות. במידה ולא בחרתם את היעד, האפליקציה תציג את תעריף האיסוף המינימלי ועלות הנסיעה תוצג בסוף.

החל מחודש מאי 2019 – מחיר הנסיעה ידוע מראש. כלומר, צרכן שירצה להזמין מונית דרך אפליקציית ינגו יראה את המחיר המדוייק שיש לשלם אותו בלי הפתעות. המערכת של Yango משתמשת בטכנולוגיה מיוחדת שמטרתה למנוע הפתעות במחיר ללקוח ובוחנת את הדרכים, פקקים ודרך הנסיעה.

בתקופה של השקת הפיצ'ר החדש, ניתנת הנחה של 25% על המחיר הסופי.

איך מזמינים מונית דרך יאנגו?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא ברור – להיכנס לאתר האינטרנט של השירות או להוריד את האפליקציה לטלפון הנייד שלכם.

1. אפליקציה לטלפון

ראשית, יש להוריד את אפליקציית יאנגו לטלפון הנייד: למכשירי אנדרואיד כאן, ולמכשירי iOS של אפל כאן.

על מנת להזמין מונית יש לבחור את כתובת האיסוף שלכם. אם ה-GPS במכשיר פועל, אז הוא עשוי להיות מוכנס אוטומטית כברירת מחדל, במקרה כזה אפשר לבחור כתובת אחרת על ידי לחיצה על שינוי כתובת.

לצורך חישוב מחיר הנסיעה, יש להזין את היעד. כמו כן, אפשר להוסיף עד 3 נקודות ביניים לצורך עצירה.

2. אתר האינטרנט

ראשית, יש לגשת אל אתר האינטרנט של יאנגו כאן. שם יש להזין את מספר הטלפון שלכם, הכתובת שלכם וזמן האיסוף. בהמשך, יש לבחור דרגת שירות וכן אפשר להזין את היעד של הנסיעה. כמו כן, אפשר לציין הערות כך שנהג המונית ידע למצוא אתכם.

לאחר מכן יש ללחוץ על הזמן מונית, הודעה עם פרטי הרכב ונהג המונית תישלח אליכם תוך 3 דקות.

איך לשלם דרך שירות יאנגו?

אפשר לשלם באמצעות מזומן או בכרטיס אשראי. על מנת לשלם בכרטיס אשראי, יש להזין את פרטיו באפליקציה של הטלפון שלכם. ניתן להוסיף עוד כרטיסי אשראי ולאחר מכן אפשר להחליף בינהם לצורך התשלום.

אין בעיה של מעבר מתשלום במזומן לתשלום באשראי – אם יתחשק לכם.

שירות לקוחות יאנגו

שכחתם את החפצים שלכם ברכב? יש בעית תשלום? אינכם מקבלים דוחות נסיעה? – יש באפשרותכם לפנות למחלקת שירות הלקוחות של יאנגו. אין להם מספר טלפון ליצירת קשר בשלב זה, אך הפניה יכולה להיעשות באמצעות אתר האינטרנט שלהם, עמוד הפייסבוק או באמצעות המייל.

לפניה בעניין בעיות בתשלום או בעיה אחרת – לחצו כאן ובחרו את הנושא הרצוי בתפריט.

מייל לפניות של לקוחות: support@yango.yandex.com.

נהג מונית – איך להצטרף?

נהג מונית שמעוניין להצטרף, צריך לשלוח פניה באתר האינטרנט של יאנגו ונציגים יצור קשר עמו. הפניה נעשית כאן.

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil


תגיות

7 תגובות

  1. השתהשתי בשלוש נסיעות עם הנחה 50% בנסיעה הרביעית לא קיבלתי את ההנחה! למה? הרי כתוב על חמש נסיות עם הנחה

    1. היי רונן, אנחנו לא בטוחים.

      פנה אל שירות הלקוחות שלהם אם אינך מוצא זאת. תוכל גם להשאיר להם ביקורת עם תגובה בחנות האפליקציות – הם עונים על שאלות.

  2. לא באמת מקבלים הנחה, רק חיובים ועוד חיובים לא ברורים. השירות לא מספק.

  3. אין חשבוניות ואין קבלות. רק יש היסטורית הזמנות באפליקציה עם כמה שילמת. גם בgett אין התייחסות ללקוחות פרטיים. יש חשבוני רק אם אתה עסק. מה זה צריך להיות? לא מגיעה לי חשבוני קבלה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Close